- 3843 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
NATÜRKÖY
O kadar çok reklamı yapıldı ki, Pazar günü arkadaşlarımızla Sapanca’da yeni açılan Natürköy’e gittik. Bir adına da saklı cennet diyebilirim. Sanki gizlenmiş cennet orada...
Sizlerin de yolu düşerse cennete düştüğünüzü sanacaksınız.
Sahip olduğu binbir renk ve temiz orman havası, cıvıldayan kuşların sesi, ördeklerin vaklamaları, ağaçların hışırtısı ve göletteki balıklar şehrin yoğun karmaşasından uzaklaştırıyor.
Natürköy; Maşukiye , Sapanca arasında bir yerde. Yolu çok güzel yemyeşil yollardan geçiliyor ve manzara harika. Türkiye’de ikincisi olmayan klimatik bir havaya sahipmiş. Bu bölgeyi farklı kılan en önemli özellik havadaki nemle oksijenin bitkilere uygunluğu.
Sapanca gölünün etkisi ve topraktaki tuz oranının düşük olması, bitkilerin yapraklarının daha canlı renklerde olasını sağlıyormuş.
Ve 40 dönümlük arazide bitkilern çokluğu gözlerimizi kamaştırdı. Bu bitkiler; Ceviz, çam, kastarcı eriği, orman gülü, muşmula, defne, karayemiş, kocayemiş, taflan, güller ve adını yazamayacağım , bilemediğim yüzlerce ağaçlar, bitkiler..
Hele gürül gürül akan şelaler ve sesleri kulağa hoş bir melodi gibi geldi. Soğuk suya dayanamayıp ayaklarımı soktum.
Yalnız....Yer ayırtıp gitmemize rağmen o kadar kalabalıktı ki ne yemek yiyebildik, ne oturabildik. Çoçukların rahatça oynayabileceği bir alan. Havanın güzelliğine ve çok reklam yapıldığı için neredeyse tüm İstanbul halkı oradaydı...
Bol bol resim çekerek , çevreyi biraz daha gezerek Natürköy’ü terk etmek zorunda kaldık. Sapanca’nın daha sakin bir köşesinde yemeğimizi yiyerek farklı bir Pazar günü geçirmiş olduk.
Eğer bu güzel cennete gitmek istiyorsanız hafta içini öneririm...
YORUMLAR
Kısa ama güzel gezi yazınız banada Bursadaki doğal,şirin bir köy olan misi köyünü hatırlattı.Minik bir dere ve içine atılan masalarla suyun ve yeşilin dinginliğini yaşayarak yemeğinizi yiyip üstüne bir bardakta çayınızı yudumlamanın huzurlu anlarına götürdünüz.İstanbuldaki bu köye gitmek özelliklede sakin bir zamanda gitmek zor olsa gerek.Yinede aklımızda olsun.Teşekkürler.
Ne harika bir yermis Oyle orasi Canan hanim :) gercekten hos bir yer... gariptir dunde ben bakiyordum Turkiyemizdeki goller'i arastiriyordum lakin pek aydinlatici bilgiler resimli bulamadim yazik oysa ki o kadar harika bolgelerimiz var ki Tanitimini yapamiyorlar buyuk bir eksiklik
guzelliklerde kalin saygilar
canandemirel
Sevgilerimle...
Merhaba Canan Hanım,ben Kocaeli'de görev yapmaktayım 21 yıldır.Artık buralı olduk...Geldiğinizi bilseydim ev sahipliği yapardım doğrusu...Kartepe'ye de çıkmanızı önerirdim. Kocaeli ,körfez çokışından itibaren Sapanca'ya kadar olan; Bahçecik,Yuvacık,Aslanbey,Suadiye ve Maşukiye dediğimiz Samanlı dağlarının yamaçları hep sözünü ettiğiniz özelliklere sahiptir.Hatta Maşukiye'nin üzerinde dağların ardında da köy okullarımız var...tamamen orman...yeşilin her tonunu görebilirisiniz oralarda...Hele de sonbaharda kahvenin tonları da yeşile karışır...Adeta tablo gibidir doğa...Çok mutlu oldum böyle bir yazınızı okumaktan...tebriklerimi gönderiyorum efendim...Entellektüel.
canandemirel
çok beğendim.
Biz yaz gelince her hafta sonu Adapazarı'ndan geçer Kocaali'ye gideriz.
Zaman zaman da Sapancayı dolaşarak Maşukıye çevresini gezeriz. Ama yazdığınız diğer köyleri ya da kasabaları bilmiyorum. Kısmet olursa oralları da gezeriz...Sevgilerimle....
Doğal parklar, bunun gibi botanik bahçeleri, şehirlerde betona sıkışmış bizim gibi insanlara şifa gibi geliyor.
Teşekkürler Canan kardeşim, inşallah müsait bir zamanda, ailece gezebiliriz, selamlar.
canandemirel
TEŞEKKÜR VE SEVGİLERİMİ YOLLUYORUM..
sayende gezmiş kadar olduk...inşallah nasip olur...kaleminde natürköy kadar güzel .....saygılar
canandemirel
Gezi yazılarını seviyorum. Gidemesem de 'o uzak yerde' olma arzumu tatmin ediyor sanırım...Bir de hüzünlü bir yanı vardır gezi yazılarının benim için. Doğduğu yerde ölenler gelir aklıma, büyükannem mesela...Köyünün dışında hiç bir yeri bilemeyenler var hala...
Teşekkür ediyorum paylaşım için. Dilerim görebiliriz bu yerleri...
Sevgiler.
canandemirel
Umarım bu güzel yerleri siz de görürüsünüz..Sevgilerimle..
Aynur Engindeniz
canandemirel
sevgiler...
Bende yeniden gezi yazılarına dönme isteği uyandırdı yazınız. Bir anlamda beni de yola çıkardınız. Sevgilerimle.
canandemirel
Teşekkürler, sevgiler...