- 1427 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
Neden?
Okuduğum yazılarda hüzün, izlediğim haberlerde buram buram acı ve vahşet…
Erkek gücünün kızları ve hanımları üzerindeki adaletsiz tahakkümü.
Anlayıp, dinlemeden söz hakkı tanımadan uygulanan şiddet. Küçük kız çocuklarına bir an evvel evden gönderilmesi gereken lüzumsuz varlıklar gibi, aklıma, fikrime sığmayan hor hakir gören yaklaşımlar.
Eşine saygısız erkekler, kocasını adam yerine koymayan hanımlar, sadakatsizlik diz boyu.
Erkek çocuk diye her dediği yapılıp, aşırı şımarmış karaktersiz gençler.
Anne babasına saygısız evlatlar, yozlaşma diz boyu…
Bu benim milletim mi Allahım!
Sadece erkek olduğu için, ayrım yapılarak büyütülen çocuk ve torunlar.
Sen erkeksin, her şeye hakkın var zihniyetiyle büyütülüp, sonunda kendi atasını saymayanlar.
Zulüm görse de, arkasında aile sıcaklığını hissedemediğinden, koca zulmüne katlanmaya uğraşan hanımlar.
İsyan ediyorum, gördüklerim, işittiklerim, yapılan tüm adaletsizliğe ve haksızlıklara.
Kendilerine Rabbimin emaneti olan eşine zulm eden kocalara, kız evlatlarını adamdan saymayıp, oğullarına sesini çıkarmayan ailelere. Veda hutbesinde ‘kadınlarımız Rabbimin sizlere emanetidir, onları incitmeden, hoş muamelede bulunun, adaletten ayrılmayın’ dediği halde Sevgili Peygamberimizin öğüdünü dinlemeyenlere, bütün malını mülkünü oğullarına bırakıp, kızlarına bir avuç mirası çok gören zalim babalara, gördüğüm adaletsiz, sevgisiz, saygısız, insana insan değeri vermeyen insanlara.
Gördüğü gözlere öfke kusan bakışlara, konu komşusuna bir güler yüzü çok gören kişilere, bir küçük çocuğa tatlı bir söz söylemeyen dillere, ‘sizin en hayırlınız müminlerin, elinden ve dilinden salim olduğu, yani zarar görmediği insandır’
Hadis-i şerifini kulak ardı edenlere.
‘Kullarıma teşekkür etmeyen bana şükretmiş olmaz, Hadis-i Kutsisine uymayanlara.
Dertleştiğim bir yakınımın anlattıklarına üzüldüğüm için yazılmış satırlar, kimseyi direkt olarak suçlamıyorum. Rabbim kalbimizi insan sevgisiyle doldurmuş, insanlıktan uzaklaşmamak dileklerimle.
YORUMLAR
sevgili handancığım,
malum işlerim nedeniyle maalesef harika yazılarından mahrum kaldım..öylesine güzel yazıyorsunki bir bakıyorum sonuna gelmişim.toplumsal yaralara değindiğin ve bağıra bağıra HAKKI savunduğun için varol ..yazıların yüreğin gibi su gibi..
güzel yanaklarından öper başarılarının devamını dilerim sevgiler selamlar..
handan akbaş
Değerli yorumuna teşekkür ederim, sevgi ve bolca dualarımı yolluyorum.
handan akbaş
Okuman yeterli canım, teşekkürler sevgime.
İki kere ikinin bazen beş, bazen üç ettiği bir dünyada yaşıyoruz...
İki kere iki dört etsin her zaman özlemimiz bu...
Selam ve saygıyla...
handan akbaş
Teşekkürler, yanımda olduğunuz için, selam ve saygılar.
Tatminsizlik ve şımarıklık ve en önemlisi de Hazımsızlık... Ben, böyle izah ediyorum yaşadığımız günleri. Eskiden ayak, yorgana göre uzatılırdı. Kimsenin, boyunu aşan istekleri yoktu. Para, konuşulmazdı. Ayıptı. Kadın; kadın gibi kadındı. Erkek; adam gibi adamdı.
Eğitim alt yapısı olmayan toplumu modernleştirmeye kalkarsan; sonuç: Yozlaşma olur...Emanet elbise, bu kadar dayanır.
Yüreğinize sağlık Handan Hanım. Sevgilerimle.
handan akbaş
Benim yazmam gereken öyle doğru tespitler var ki, hah işte bunları da yazmalıyım dedirten cinsten.
Teşekkürler arkadaşım, selam ve sevgiler.
ilk satırından son satırına kadar çok haklısın...nerelere gidiyoruz....belli değil allah sonumuzu hayra getire....duyarlı kaleminizi kutluyor saygılar sunuyorum...
handan akbaş
Artık o kadınlar silkelendi, kendine geldi arkadaşım. Günümüz kadını kendini ezdirmeyecek ve ezmeyecek inşallah diyorum.
Yazın yine çok güzeldi, tıpkı senin yüreğin gibi.
sevgimle.
handan akbaş
Geçecek bunlar merak etme...Artık kadının adı belli. Mazide kalacak boynu bükük kadınlar.Ama dilerim kadın nesli intikam dalgasına girmez bir devir gelirde...
Samimi bir şekilde kaleme aldın yazını her zmaanki gibi. Ne kadar doğal, ne kadar kalbini gösterebilecek cesarette bir kadınsın sen sevgili dostum..
Sevgiler..
handan akbaş
Aminnnnnnnnn. "Ey iman edenler! İman ediniz" safhasında tökezleyince oluyor bunlar. Kaleminize sağlık.
handan akbaş
canım çok güzel bir konuya değinmişsin
evet öyle bir millet oldukki sen anlatmışsın benn demiyeyim
tabiki bütün bunların bir nedeni var önce iman zayıflığı
ana baba bilmiyor ki çocuğunu yetiştirsin ve bu zamane gençliği avrupa özentisi
bunlar benim düşüncelerim tabiki
bu milleti çok zor günler bekliyor rabbim yar ve yardımcı olsun
saygımla canım
handan akbaş
Sevgili Handan,
Bütün bu saydıkların cehaletin yarattığı sorunlar. Kızı da, erkeği de doğuran bir kadın ve onları yetiştirirken aralarındaki ayırımı yaratanda yine onlar. " Çocuk bir su gibidir, önünü nasıl kazarsan o yana akar" der benim annem ve çok severim bu cümleyi. Erkeğin ve kızın arasında cinsiyet farklılığı dışında her şeyin eşit olacağının, kızın da erkeğin de aynı konumda olduğunun yetişme çağında aşılanması gerek ki, büyüdüklerinde aralarında böyle bir fark görmesin yarının babaları ve anneleri. Tabi bu kadar basit değil bu işler. Araya adetler, töreler vs. girdimi işler istesen de değişmiyor bu memlekette..