KENDİMLE SÖYLEYİŞİLER 1
Herkese selam. Okurlarımı önemsiyorum, edebiyatı çok seviyorum. Sorular eşliğinde kendimle sohbet etmek istiyorum her konudan. Umarım kaliteli sorular sorup, tatmin edici cevaplar vererek, bu seriye sağlam başlar ve birkaç ay devam ederim...
---İYİ OKUMALAR---
Neden şiir kaleme alma ihtiyacı hissediyorsun meselci?
meselci: Şiirsiz yaşamanın ne denli zor olduğunu bildiğim için, şiirle nefes almayı tercih ediyorum. Şiirde hayat var, her türlü duyguyu tatmak, her hisse ortak olmak, her kalbe tanıklık etmek var...
Şiirle serüvenim çocukluğuma dayanır. Duygusallığım, içimdeki sevimli çocuk, insanlık ve kendim için kurduğum düşler; beni şiirde KARAR(LI) kılıyor...
Şiire sırtımı dönmem, o aydınlık gözüm. Şiiri sevmemezlik etmem, o kalbime iyi gelen ilaç. Şiiri kimsesiz sokaklarda bırakmam, o gecelerimi heceleyen büyü. Ve şiire haksızlık etmem, o edebiyatı sulayan dinmez yağmurum..
İstanbul’u nasıl bilirsin?
meselci: İstanbul’a sırılsıklam şekilde aşığım bir kere. İstanbul’un yapısına, dokusuna ve tarihine dair eleştirim yok. Ancak insanlarına sitemim çok. İnsanları sanki İstanbul’u hakketmiyor, birbirilerinden kopuk yaşamaları, İstanbul kokusunun farkında olmamaları, şiirsel kenti kirletmeleri, tarihe dair vurdumduymazlıkları açıkçası garibime gidiyor...
İstanbul’u, ne erkek olarak ne de kadın olarak bilirim. İstanbul, herkesin, her yürekte farklı bir duruş sergiliyor. Herkese kendinden bahsettiriyor olması, onu KESİNLİKLE dünya insanlarının gözünde sözü edilir kent portresine taşıyor...
Mardin şehri hangi ayda güzeldir, tadılır şiir midir?
meselci: Mardin Mayıs ayı boyunca yeşil cennet görünümündedir. Tüm dağları, tüm mezopotamya ovası gelinciklerle doludur. Mardin’den Mezopotamya Ovası’na dalmak şiirin ta kendisidir zaten. Ben ve herkes bu manzaraya ’yeşil deniz’ der.
Mardin, her şaire ilham kaynağı olmaya devam ediyor. Gerek kendisine has taşlarıyla, gerek farklı dilleriyle, gerek de değişik dinleriyle hoşgörünün kalesidir Mardin...
Mardin, yurduna ayak basan her yüreği kucaklamıştır. Misafirperver yanını korumak için ayakta durur. Mardin, gezilir ve tozulur bir zahmettir...
Boş zamanlarınızda ne yaparsınız?
meselci: Boş zamanlarımı yaratmaya çalışırım öncelikle. Boş zaman demek, benim için dolu anlamlar demek...
Vaktimi iyi değerlendiririm. Kitap okumaya günde en az bir saat zaman ayırırım.Sevdiklerimle edebiyatı konuşmak, hasta ziyaretlerinde bulunmak, ölenlerimin mezarlarına gidip onlara fatiha okumak, çocuklarla oyun oynamak, yaşlılara yardım etmek; ruhumu dinç tutuyor...
..........................
Mehmet Selim ÇİÇEK
6 Haziran 2011
Mardin