- 1457 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİRDE DÜŞÜNCELER
Şiirde temel olarak bazı ana kaidelerin üzerinde durulması gerekiyor, dimağ ve görsellik arasında kalan gizli sır’ın, insan üzerindeki etkisini hissettiğimiz an yazılan tabletlerin değeri anlaşılır.
Temelde şiirin yazı kalıpları olmadığını, ruhun yaşam üzerindeki görülmeyen ama hissedilen duygu düşüncelerin güzelliğe yansımasıdır.
Şiiri tahlil etmek, kalıplar üzerindeki öğretilerin yeniden basılması olmadığını… Hem fikir olmamız lazım. Bu düşünceden yola çıkarsak özgür şiirin temelini atmış oluruz, tarihsel yer tutmuş şiir anlayışımız değişip evrim geçirdiğini bilmek lazım, bunun yanında bu evrimde birçok konu ters biçimde kaleme alındığını ilim dışılık, şiiri kararttığını görmek mümkün.
Temeli olmayan dayanaklarda yola çıkarak, AŞK, inanç ve bireysel değerlerin ters yüz edilmesine karşı olmamız gerektiğini, aşkın, kadın ve erkek arasındaki cinsi münasebetlerde doğan anlık zevklerde ibaret olmadığını bilmemizde fayda var ., inanç ‘Allaha karşı asil görevlerimizin ne olduğunu kavramak ve şiirin temelinde Allah aşkı olması, inanılan temel öğelerin dışına çıkılmadan, karşının anlaya bileceği kavram ve düşünçelerin temelinde insanın doğum ve yaşam ve yaratılış gayelerinin iyi, anlaşılması olmalıdır..
Yaşam ve yaşantı arasındaki toplumun kabulü olan temel kıstaslar göz önüne alınıp, sanal ortam diye anemi değerlerimizi küfürle eş değer tutmak, Şairin ve şiirin yüz karasıdır.
Sanal ortamın verdiği kolaylığın ‘’ne yazarsan yerler düşüncesi,, yazıcı arkadaşlarımın kapıldığı selden kendilerini kurtarmaları, gerekir.
En sade Türkçe dil kullanılıp dilimizin yemiş olduğu vurgundan bir nebze şiirle aşılabileceğini, yazım ve tabletlerin halkın kullandığı öz Türkçeden başka olmaması gerekliliği, tüm yazımcı arkadaşların bilmesi, hepimizin ortak olgusu özelliği taşımalıdır.
Genel olarak sanal ortamda yazıcı arkadaşlarımızın egolarını tatmin etmek için çok miktarda düşünce ve yazım özürlü nüshaları kaydetmek ve arkasındanda bol yorum yazıp hiç okumadığı şiir ve yazıları katlettiği bilinmektedir.
Şiir dışılık, bayan arkadaşlarımız üzerinde yoğunlaşmakta, çok yorum ve çok okunanlar listesinde edebi bir öğe gözükmemekten çok (sen güzelsin bende güzelim, gel beraber gezelim ) tarzında yorumlar iç karartıcı bir durum arz etmekte, bunun önüne geçmek için, emir ve kaideler değil, herkes avlusunu temizlemesi gerektiğini, şiiri ve yazımları demlemeden uluorta asmamamız iyi olur diye düşünüyorum.
K.YASAN