- 3415 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PAYLAŞMAK VE PAYLAŞILMAK ...
.
.
.
Paylaşmanın güzelliği konusunda hepimiz inanıyorum ki hemfikiriz....Paylaşmak... Gerçekte güzel ve bir o kadar da değerli bir kavram.Aynı zamanda, bir yaşama biçimidir paylaşmak ...
Sevgiyi, saygıyı, şefkati, nezaketi paylaşmak ...
Paylaşılmadığı sürece, yazılacak yazı, kitap , şiir türü eserlerin her hangi bir anlamı var mıdır?
Sanırım bu da hemfikir olduğumuz bir konu.Fayda-zarar ilişkisi önemlidir yaşamda.Paylaşılmayan hiç bir şeyin hiç kimseye de bir faydası olamayacaktır doğal olarak.
Eserleri çok okunan, çok paylaşılan insan olmayı değil, eserleri mümkün olduğunca çok okuyan, çok paylaşan insan olmayı önemsemek gerek aslında...
Bir eseri okur, paylaşırsınız ... Onunla ilgili fikirleriniz ve değerlendirmeleriniz oluşur... Artısı ya da eksisiyle , bu değerlendirmelerinizi de esere eklediğinizde, o eser gelişir, tamamlanır, eksiklerinden kurtulur.
Bu nedenle ben, özellikle şiir ve yazılarını okuduğum, paylaştığım insanların eserlerine de saygım gereği, düşünce ve değerlendirmelerimi "yorum" ya da "eleştiri" olsun adı her ne ise, o eserin altına eklemeye çalışıyorum ...Bunun esere de, yazan kaleme de, insana da saygının da bir gereği olduğuna inanıyorum.
Paylaşımcı olmadığını gördüğüm, anladığım ve kendi yürek katkısını eserlerden esirgeyen bir çok yazarın, şairin eserlerini okumuyorum artık... Yazılan eleştiri ya da yorumlara tek kelime bile ilgisi olmayan , diğer insanların, kalemlerin yazdığı eserleri de doğru dürüst okumayan, değerlendirmeyen, eleştiri ya da yorumuyla eserlere yürek katkısını koymayan insanların eserlerinden farkında olmadan soğuduğunu hissediyor insan ...Bir ayağı topal kalan bir paylaşım biçimi. ister istemez eserlerin de , insanların da gelişimine hizmet etmiyor...
Eserlerinin daha çok insan tarafından okunması, paylaşılması ve değerlendirmeler yapılmasını isteyen eser sahiplerinin de, bunun yolunun, diğer eserlere ve diğer kalemlere de kendilerinin gösterecekleri ilgi ve saygıyla da ilgili olduğunu idrak etmeleri gerekiyor ...
Eserlerini okumadığım, değerlendirmediğim, olumlu ya da olumsuz eleştiri, yorum eklemediğim eser sahiplerinin, bu düşüncelerimi ve bu gerçekleri bilmelerini istedim ... Paylaştım işte burada sizlerle ...
Sizlerin aranızdan kimlerin ne kadar paylaşıp paylaşamayacağınızı bilemem.Orası da sizlere kalmış bir konu elbette ...
Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle sağlıcakla kalınız ...
YORUMLAR
YİNE SİTEM ŞİKAYETLERİNİZİ paylaşım adı altında döktürmüşsünüz kim ne yapmış kim ne demiş ,kim ne okumuş ,kim okumamış kimler ne yapmalı ,yapmamalı sıralamasında vallahi benim canımda yukarıdaki resimde olmak ayaklarımı öyle uzatmak çekti..))