- 1091 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mutluluk
Bir cümleyle ifade edilebilecek kadar basit mi?
Mutluluk her şeyin ilacıdır. Hastalıkların, ruhun, psikolojinin, yaşamın kısacası insanın insanlığını tüm tadıyla yaşayabilmesi için gerekli olan şeydir mutluluk. Mutlulukla tam insandır insan. Buna karşın mutsuzlukta hüzündür, hastalıktır, insanı insanlıktan koparan insanlığını tüm zevkiyle yaşayabilmesini engelleyen bir illettir.
Şunu anlamakta zorlanıyorum ve hep kendime şu soruyu soruyorum ben beni bildim bileli, neden mutlu olmak zor? Elbet her insan tatmıştır bu duyguyu bunun içinde de asıl merak ettiğim bir soru var neden sınırlıdır mutluluk,neden son bulmak zorundadır ya da öyle görünüp gözümüzü korkutmakta?.Hep gülümseyebilsek,hep mutlu olabilsek,hayatın tüm şartlarına karşı ve tüm durumlarına karşı dimdik durabilsek.Bu puslu hüzünlü psikolojiye teslim olmasak.En büyük huzursuzluk olan şu karamsarlığı çıkarsak bir kere hayatımızdan.İnsan kendine neden mutluluğu çok görür.Aslında insanın elindedir mutluluk,çok uzakta değil kendi kadar yakındır.Problem fark edememek.Çok büyük sürprizlere gerek yok mutlu olmak için , mutlu olmaktan kastettiğim genel bir mutluluk..Ben takmış durumdayım bu mutsuz ve mutlu yaşama,ondan bu kadar soru içinde sorularım var.Sormak istiyorum çünkü sorarak ve cevap vererek bu düğüm gibi gözüken aslında çözülü halde olan bir sorunu ortadan kaldırmak istiyorum.Daha dinç dinamik öncelikle kendi için sonra verimli bir aile için ve topluma yararlı birey olabilmenin yolunda da yer etmiştir bu mutsuzluk problemi umutsuzluk problemi.Mutsuzluk bir yandanda umutsuzluk demek değil midir?.Hepsi birbirine bağımlıdır.Hüzün,bunalım,umutsuzluk,vb. hepsi mutsuzluğun kapısına çıkmaktadır.Ve bu kapıyı açmak aslında çok basittir.Bu kapının ardında kalıp dışarıya yani mutluluğa çıkamamak soğuk bir kış gününde anahtarı üzerinde olan bir kapının önünde durup öylece beklemek kadar saçmadır.Halbuki o kadar kolay ki o kapıyı açmak.Anahtarı çevirmek ve içeriye girmek işte bu kadar basittir bunu başaramamak çoğu insanın hayatını öyle etkiliyor ki öncelikle bir kişi olarak kendine haksızlık yapıyor,aslında ne kadar çok başarılara imza atabilir,iyi bir öğrenci olabilir,iyi bir arkadaş olabilir,iyi bir evlat olabilir,iyi bir anne ,baba olabilir insan.Ve hepsinden daha değerli olarak insan gibi insan olabilir ve yaşamını bu şekilde sürdürdüğü zaman diğer niteliklerin oluşmaması imkansız gibidir.Şimdi mutluluğu tanımlamaya çalışalım.Mutluluk diye başlayıp tabi ki de anlatamam tarif edemem mutluluğu.Çünkü mutluluğun tarifi yoktur kuralı yoktur.İnsandan insana kişiliklerine göre,yaşam tarzına ve hayatı algılayışına göre değişir.Buna en güzel ve en basit örnek şu olabilir;kimi insanlar küçük şeylerle mutlu olur,kimi insanlar da büyük şeylerle mutlu olur.Ben ikisini ayırt etmeyenlerdenim.Tabi dediğim gibi bu değişken bir durumdur.Anlatabilmek istediğim bu farklar değil.Nasıl kurtulabiliriz mutsuzluktan? İnsan nasıl mutlu olabilir? Nasıl sağlıklı bir birey olabilir? Mutluluk ne derece etkiler hayatın tümünü? Yine sorular,cevaplamaya çalışalım bulabilecek miyiz mutluluğu bakalım acaba merak ediyorum.Saygıdan bahsetmek istiyorum.Temelini atmak için mutluluğun.Evet temeli diyorum çünkü saygı dünyadaki en değerli kavramdır bence.Bir düşünelim bütün insanlığın birbirine tam anlamıyla saygılı olduklarını,ne muhteşem bir şey değil mi.? Hani şöyle bir söz vardır sık duyduğumuz saygı olmadan sevgide olmaz diye.Hangisinin öncü olduğu tartışılır kimi zaman.Ama ne olursa olsun saygı birinci sırada alır yerini.Şimdi mutluluğun temelini attık ya hep birlikte saygıyla.Peki şimdi sıra mutluluk olgusunu oluşturabilmekte.Bu adımda sanki biraz kolaylaştı işimiz.Sonrasında sevgi geliyor.Ve ayrılmaz ikili saygı ve sevgi sağlam bir temel oluşturdu mutluluk için.Devamı çözülen bir iplik gibi kolay ilerliyor.Bir insan saygı ve sevgiyi sağlam bir şekilde koruyabiliyorsa benliğinde zaten o insan ister istemez çok güzel bir şeyi başarmış olur mutlu yaşamanın sırlarını yakalamış olur.Yumuşak kalpli olur,incitmez kimseyi,akıllı olur,kendini geliştirir iyi bir konuma sahip olur.Başarılı olur.Kendi kendiyle savaşmaz ancak kötü düşünceler ve olumsuz durumlarla savaşır ve çok yorulsa bile en sonunda kazanır.Ve en önemlisi karşılığında sevilir ve sayılır.Bana göre en güzel mutluluk insanın sayılıp sevilmesidir,birçok şeyi başarmıştır insan bunlara sahip olabildiyse.Aman sakın sabrı unutmayalım işin harcı sabırdır.İşte böyle kafa tutabilir insan mutsuzluğa.Herkes bunu başarabilir.Şimdi mutluluğun zor olmadığına inanmayan var mı?Bu soruyla nokta koyalım bence mutsuzluğa.
Züleyha Aydın
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.