- 705 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
BÜYÜKLERE MASALLAR…
/Sarı bukleleri değdiğinde yastığına , kirpiklerinden bir kelebek havalanırdı çocuğun.Gözlerinden düşen ışıklar flulaşır , pembe teni usulca soğurdu./
Başımda bir ağrı denizi…Beynimde. Dalgalar vuruyor karşı kıyılara.Gözlerimden taştığında anlıyorum.
Bir nehre yürüdüm.Nehir yeşil ve sakin. Bulanık bir akış…Sinekler uçuşuyor. Uzaklarda kurbağa sesleri…Sazlıklar…Zehirli kurbağaları bilir misiniz? Avazları göğü tutuyor kurbağaların…Kahkahaları…Yaklaşıyor …Yaklaşıyor…
Kulaklarım uğulduyor dağdağasından… Bulanık suda balık avlanmaz ,derdi dedem.Kim av, kim avcı, söyle şimdi bana ! Kim pullu yalanlarıyla bulandırmada suyu?
Pullar…Işıltılı, cazip…Pullar gönül alıcı…Gönül çelen…Ufukta proleter bir sandal…Gözü, balık pullarının ışıltısında…Balıkçı emekçi…Emek çekiyor, kürek çekiyor, emek çekiyor, kürek çekiyor…Pulların ahenginde gözü ….
Soyunup giriyorum suya. Su dibe çekiyor. En dibe…Balıkçı kürek çekiyor. Su dibe çekiyor, balıkçı kürek çekiyor habire…
Yeşil , sakin bir su…Nefes alamadığımı hissediyorum. Memnuniyetle…Gözlerimde yosunlar…Usulca dibe çöküyorum.
Aristokrat bir inciyim.Şimdi nehrin en dibinde.Balçıkla sıvanmış kabuğunda saklanan.
Emekçi balıkçı ,
Bulma beni, e mi? Korkuyorum kurbağaların dağdağasından.Ve sözlerimden içeri ölüm sızıyor.Tatlı bir uyku gibi…Uykuluyum. Kimse uyandırmasın beni…
Hamiş: Ölüm de var gülüm, koşarım ipimi çekmeye…Gerek yok , kimse tekmelemesin taburemi…Onlar ermiş muradına, biz çıkalım kerevetine……
YORUMLAR
GILS SIBRAN
masallara inanmaya devam edersek
büyüyemeyiz ama...
:)
GILS SIBRAN
varken yokluğu özleyenim
yokluğunda bulmak için kendimi....
ölüm bir uykudan uyanmaktır, hasretli...
masallara inanmıyorum...
işte böyle ,biraz farklı yazılar okumak istiyorum yani ..
'Aristokrat bir inciyim.Şimdi nehrin en dibinde.Balçıkla sıvanmış kabuğunda saklanan.'
üç maymunları hatırlattı bana bu sözleriniz ; görmedim duymadım bilmiyorum
sevgiler
GILS SIBRAN
görmeyebilsem
duymayabilsem
bilmeyebilsem....o zaman beynimin içindeki deniz bu kadar şiddetli dövmezdi karşı kıyıları...ve gözlerimden taşmazdı böylece dalgalar...
balıkçılar kurbağaya dönüşürse bir de masalda , örneğin ....
fredy'nin kabusu olmaz mı , sizce? :)