- 562 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayat Dediğimiz.....!
Hayat bin yılda sürse sonucu ÖLÜM...Cenneti de Cehennem de bu süreçte yaşar insanlar.....dünyaya geliş bir tohumun topraktan filiz çıkarmasıdır.....insanı annesi..filizi yağmur büyütür....tek fark ne bilirmisiniz....insan denen varlık belli bir süre sonra kendini nefsine teslim eder...ama o minicik filiz dünyaya gelişinden hayatının sonuna kadar kendini yaradana teslim etmiştir...Hoyrat rüzgarlar dalını kırar...kızgın güneş kavurur...susuzluktan ölür...ama o hep yaradanın verdiğine razıdır....bir rahmet gelir en güzel çiçeklerini açar..en leziz meyvelerini verir..bu onun şükrür ibadetidir...bilirmisiniz her bir yaprağın rüzgarda kıpırdanışı onun zikridir....Sonra toprak köklerinden suyu keser...toprağa çıkışmaz...yeşil yaprakları solar sararır...hiç sesi çıkmaz...kaderine razı bekler acımasız kışı...kar yağar.. dalları buz tutar..titrer soğuktan ama üşüyorum demez...gelir bir insanoğlu kırar kolunu kanadını..bir ocakta cehenneme atılır..kendi kül olur ama mutludur..bir işe yaramıştır...şükreder..külleri alınır toprağa serpilir...yavruları onu toprağın altında beslesin diye beklemektedir....yağmurla süzülür minicik tohumların üzerine onlara hayat verir.....ve vakti geldimi hayat verdiği yavruları kesilmiş gövdesinin yanından dünyaya merhaba der....
Gelelim biz insanoğluna..hangimiz halimizden memnunuz...hangimiz olanla idare ediyoruz...yağmur yağsa suç...güneş açsa suç...fırtına olsa suç....! Yaradan yarattığı kulunu memnun edemedi HAŞA...Hiç başımızı yastığa koyduğumuzda yarına çıkacakmıyız diye değil...yarın şunu yapacağım..şuraya gideceğim...planlarıyla uykuya dalıyoruz..oysa ki gözümüz kapandıktan sonra bir daha açılabilecek mi ? ?
Ve bir ölenin ardından yılları sayarız..’vay be 30 yıl oldu adam öleli ’ biz o otuz yılı sayabiliyorsak bilelim ki bir otuz yılda bizden gitti..kaçımız bunun bilincindeyiz ki....
Ben babamı 1980 yılında kaybettim..15 yaşındaydım..şimdi 2011 yılı 31 yıl oldu diyorum ama ben de 15 yaşında değilim artık.....Bunların bilincinde olarak yaşayalım ve şükredelim ki...bütün azalarımız sağlam ve sağlıklı.....yılların sayısı ne kadar çok olursa olsun hayat çok kısa.......................! ! !
Neriman SARAÇ
26.03.2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.