BİZ HER SABAH MÜNEVVERİN SESİNİ DİNLEDİK
Ya ne iyi kadındı be Münevver.
Beş çocuk doğurdu, hiç biri ne arsız, ne hırsız oldu...!
Güneşin doğup,sabahın olduğunu evimizin çalar saati bile Münevver’den öğrenirdi yemin-i billah.
Bi kez de duymadık ya nasıl çaldığını, teyze kızı Alamancıydı, müzikliydi demişti o saati getirdiğinde.
__ama,biz her sabah Münevver’i dinledik__
-haydi kuşlarım uyanın bugün de sabah oldu lay lay lom haydi kuşlarım uyanın lay lay lom...
Ya ne iyi kadındı be Münevver.!
Bir kurufasulye pişirirdi ki üff, bir tanesinin kabuğu da soyulsa be kardeşim.
-Olmamış Münevver olmamış, sen bu işleri beceremiyorsun.Üç tek koy bari, yanına da dört tek pilav,derdim.Gıkı çıkmazdı ya, hadi gel de şimdi bunu zamanın hanımlarına söyle bakalım.Başıma geçirlerdi o tencereyi valla,ah Münevver ahh bi de inanırdı ya fasulyenin olmadığına şimdi en çok ona yanarım.
Hani bi de şöyle huyu vardı ki, ben hiç misafirsiz sofra sevmezdim, o da neden getirdin bana bu misafiri demezdi.!Ya benim getirdiğim insanlar da kelli fesli insanlar değillerdi işte belki de ondandır diyorum, en güzel lokmayı da onlara verirdi, diyorum ya iyi kadındı.!
. .
Onu tanıdığımda tek kelime türkçe bilmezdi,köylerimiz komşuydu.
Çifte tabancayla gezen Münevver derlerdi.
Ben o zaman elimde üç yaşında annesini yeni kaybetmiş bir çocukla Münevver’in su testisine su doldurduğu çeşmeden oğluma su içirmek için durmuştum.Oğlum öyle susamıştı ki suyu görünce, suya koşar dedim,
Münevver’i gördü,
-annem diye koştu sarıldı.
Gaddar derlermiş köyde onun için, ama Münevver dört çocuk doğurdu, hep beş çocuk doğurdum derdi.
. .
-Peki amca şimdi sen nereye gidiyorsun ?
-Münevverin köyüne,
-neden bu otobüsün ön koltuğundan iki kişilik bilet aldın ?
-ya şoför oğlum Münevver böyle gezmeyi çok severdi,o çeşmeden bir yudum su içip döneceğim.
günlerdenbirgünöykü 2011 Davidoff
YORUMLAR
Vefa kaldı mı ki diye düşündüm bir an. Bir de Münevver gibiler... Kalmadı onu çok iyi biliyorum ve burada, gerçek hayatta hep şahidim olmadığına. Yine güzeldi, yine düşündürücüydü. Sayfanızın müptelası oldum. Çok samimiydi en önemlisi de. Terşekkür ederim. Sevgilerimle....
Davidoff
O boş koltukta ben oturuyordum olanı biteni senin kadar iyi gördüm. Öyle güzel bir kısa metrajlı filim çekmisinki KALKMAYIDA DÜŞÜNMÜYORUM bir sonraki öyküne kadar. tebrikler DAVİD OFF UM
Davidoff
TEŞEKKÜR EDERİM.
Davidoff
TEŞEKKÜR EDERİM Lacim.
Merak işte,bendeki safiyane bi meraktan başka ne olabilir ki?
Bu merak içimi kemiriyor usulca.
Kulağınızı dayasanız belki duyarsınız:"-haydi kuşlarım uyanın bugün de sabah oldu lay lay lom haydi kuşlarım uyanın lay lay lom..."diyen Münevver daha sonra "Onu tanıdığımda tek kelime türkçe bilmezdi,köylerimiz komşuydu." derken bahsi geçen Münevver olduğuna göre...
Valla memleket nere ? demek geldi içimden.
Yazının ne içeriğine ne duruşuna kılçık atamıyorum madem.
:)))))
Selamlarımla.
Davidoff
Münevver gibi Türkçeyi sonradan öğrenen Arnavut, Boşnak ne çok kadın (insan) var.Okuma yazmayı bile çocuklarını okula gönderirken öğrenen...
Teşekkür ederim güzel yorumunuz için.
erolabi
:))))
ne güzel insandır onlar