- 1886 Okunma
- 28 Yorum
- 0 Beğeni
(Gri)ye dönmüş bir yanım
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İçimin hep karanlığa gömülü olması benim suçum değil.Aydınlığa çıkamıyorum bir türlü.Ne kadar uğraşsam ne kadar çaba göstersem de bunun mümkün olmadığnı görüyorum.Ya da belki ben çıkmak istemiyorumdur kimbilir.
Ay/ın, penceremin tülleri arasındaki süzülüşünü gördükçe bir umut beliriyor .Sus/ma diyor bir yanım.Bir yanım ise sahipsiz kalmış ellerimle bağlıyor dilimi ve dahi görmeyi inkar eden gözümü.Görecek neyim kaldıki?Tümü paramparça oldu. Tıpkı zerrelerimin bir anda cam parçaları gibi etrafa saçılması anındayım.Şaşkınım.Yorgunum.Bitkin yapraklarım tek tek düşerken hücremden,her ayak sesinde bir daha eziliyorlar.Kurumuş onca hayat içinde kendimi yeşertmeye çalışmamın zor olduğunu ,fısıldıyorlar adeta kulağıma.
Mevsim sonbahar .
Mevsim sensizlik.
Mevsim yokluğunun içindeki acı hatıralarım.
Sensizlik garibesi olmuş başımla yokuş yukarı yürüyemeyecek kadar büyüdü kamburum.Ağır çok ağır adımlarım.Düşmemek için tutunuyorum ,yaşlanmış ama hala dimdik duran ağaca.Sırtımı veriyorum, kalın, kabuk tutmuş yol yol olmuş çizgilerine.Bakıyorum ağaca .Dğaç benden daha bir dertli bakıyor.Çok çetin savaşlar vermiş kâh kışın haşin rüzgârlarından.Kâh güneşin yakıcı çöl sıcağından.
Yorgunluğum hala geçmedi.Oturduğum yerden ,yere düşüp kırılmış binlerce kırık gözyaşı görüyorum.Başıboş bir dağınıklık yaşıyor yüreğim.Ellerim farkında olmadan ,kurumuş yaprakların arasından bastırıp ,tırnağamla toprağı buluşturuyorum.Kazıdıkça toprağın dokusunu hissediyorum .Hafif nemli olmasından dolayı ise ,keskin bir koku olup çekiyorum içerime derin derin.
Avuçluyorum toprağı.Sımsıkı tutup ,hayatın bana yaptığı hüzünleri ,gözyaşlarımın sebebi olarak görüyorum.Hınca hınç sıkıyorum yeniden.Parmaklarımın arasından,, fazlalıkları her sıkmamda biraz daha öksüz kalıyor avuç içim.
Acıyor bileğim artık.İçim acıyor.Ne suçu var toprağın ya da ne suçu var sararıp kopmuş onca yaprakların?Avucumu açıp elimdeki toprağa bakıyorum.Bana beni hatırlatıyor.Yalnızlığımı,çaresizliğimi,gözyaşlarımın için de kaybolmuşluğumu.İstemeden dökülüyor demlerim.Bir anda avucumdake toprağın içine düşüp yalnız değilsin,ben varım der gibi avuç içime veriyor sıcaklığını.
Sonra gözüm, biraz ilerde yıllardır kimsenin uğramadığı, boynu bükük bir bank,a kilitleniyor.Besbelli o da benim gibi yalnız ve suskun kalmış hayatın ,üzerine bindirdiği ağırlıklara.Belli ki o da can havliyle kaçmak istiyor buralardan amma velakin bazı şeyler,unutamadığı hatıraları bırakıp gidemiyor kendince.
Gök tek renk bu gece..
Yaprak tek renk...
Gözyaşım tek renk...
Hayalini kurduğum cümle anılarım yitik ,rengini alıp götürmüş rüzgâr.
Tek rengim bu gece griye çalan bir yanımla üşüyorum .Sensiz sokaklarımın ulaşılmaz kuytularında.
-Bu yazının sebebi şudur ki: Dün face duvarımda şöyle bir açıklama yaptım.Kendi çekmiş olduğunuz bir fotoğrafınızı ve yahut etkisinde kalmış olduğunuz bir resmi bana yollayın yani duvarımda paylaşın bende ona göre yazayım dedim.--Onun içindir ki günüm günüme uymayabilir:)
YORUMLAR
tebriklerim günün yazısına hayata kattığınız eşsiz güzelliklere iyi ki varsınız Sultan'ım...:)
sevgim saygımla hep selamlar..
Ülviye Yaldızlıı
Sizi görmek ne güzel .
Gülistan bahçesine girdim sandım..Sevgiler güzel yüreğe:
Bu da başka bir sanat olsa gerek. Fotoğrafa bakıp, hikaye çıkartmak..
Bunu da fotoğrafa bakınca ustaca kurkuladığınızı gördüm..
TEBRİKLER :))
Ülviye Yaldızlıı
Sanırım bu bir ilk:)
Bundan sonraki yazılarım bu kurguların üzerine olacak.
Var ise sizinde etkisinde kadığınız bir resim,bekliyorum..Sevgiyle.
Billur T. Phelps
Satın aldığım ikinci el bir kitabın içinden çıkmıştı. Ben de aynı senin yaptığın gibi o resme bir yazı hazırlamak istemiştim.
Senin kaleminden ne çıkacak görmeyi de isterim doğrusu.
Ülviye Yaldızlıı
Makamdasultan...facem..ekleyin duvarımda paylaşın..
sevgiyle
Ülviye Yaldızlıı
Ümid Harun
selamlar.
nice güzel yazılarda buluşmak üzere.
Olmaz tabi.. gün güne uymaz Hürrem.
saat saate dakka dakkaya uymaz.
geçip gider tabi duygular. dere gibi olan duygular yani.
coşkun duyguların kalıcı olması maddeye aykırıdır bi kere.
bu güzel dupduru ve sahici yazıyı teferruatik hususlarla bulandırmaya ne hacet.
Okurken mutluluk veren acı olmaz elbette.
Yani diğer bir deyimle "mutlu oldum senin hüznünü dinlemekten" demek küstahlıktır.
Ama yazarın duygularını eğip bükmeden ifade edebilmesi ağdasız ve yardımcı edatsız direk konuyu ve hisleri tercüme edebilmesi elbette okura bir tuhaf his bırakır.
belki bu hissin adına "güzel" demek farklı bir teşekkürün adıdır.
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
N. B. Ç.
Bu güzel yazıyı okumak herkesin hakkı değil mi ama?
Tebriklerim çokça Sultan'ım.
Gül yanaklarından öpsün seni cariyen :))
Ülviye Yaldızlıı
en son paylaştığın..
Aynur Engindeniz
Nurcan can, seni kıskanmadım bilesin:)) Sen bensin:)
N. B. Ç.
:)) Aynar'um aranızı bölmek istemem. Aman haa. Bundan sonra senin resmine yazar. Sen bir bak Zafer bebeğin son haline hak verirsin Sultan Hürrem neden yazmak ister . :))
Ülviye Yaldızlıı
hık ile mık..
yolla aynurum..o resmi grupta görünce dayanamadım napim yaa..:))
"Sensizlik garibesi olmuş başımla yokuş yukarı yürüyemeyecek kadar büyüdü kamburum.Ağır çok ağır adımlarım.Düşmemek için tutunuyorum ,yaşlanmış ama hala dimdik duran ağaca.Sırtımı veriyorum, kalın, kabuk tutmuş yol yol olmuş çizgilerine."
"Oturduğum yerden ,yere düşüp kırılmış binlerce kırık gözyaşı görüyorum.Başıboş bir dağınıklık yaşıyor yüreğim.Ellerim farkında olmadan ,kurumuş yaprakların arasından bastırıp ,tırnağamla toprağı buluşturuyorum.Kazıdıkça toprağın dokusunu hissediyorum .Hafif nemli olmasından dolayı ise ,keskin bir koku olup çekiyorum içerime derin derin..
Kırılan gözyaşlarında kırıldı tinim, dağıldım hüznün can kırıklarında.....
Kutluyorum SULTAN HÜRREM.
Ülviye Yaldızlıı
Hislerine ölürüm senin:)
Sonra gözüm, biraz ilerde yıllardır kimsenin uğramadığı, boynu bükük bir bank,a kilitleniyor.Besbelli o da benim gibi yalnız ve suskun kalmış hayatın ,üzerine bindirdiği ağırlıklara.Belli ki o da can havliyle kaçmak istiyor buralardan amma velakin bazı şeyler,unutamadığı hatıraları bırakıp gidemiyor kendince.
Gök tek renk bu gece..
Yaprak tek renk...
Gözyaşım tek renk...
Hayalini kurduğum cümle anılarım yitik ,rengini alıp götürmüş rüzgâr.
Tek rengim bu gece griye çalan bir yanımla üşüyorum .Sensiz sokaklarımın ulaşılmaz kuytularında.
Kutlarım arkadaşım o ne resimmiş öyle ki bu güzel yazıyı doğormuş..
Kutlarım yüreğini ..kalemine kelamına sağlık.. Sevgiler Selamlar...
Ülviye Yaldızlıı
emine erdem
Ülviye Yaldızlıı
Tebrikler, tebrikler, tebrikler...
Bir sürü şey söylemek istiyorum ama, biraz daha dursunlar yerinde kelimelerim.
Senin tabirinle "göynünde" hisset...
Ülviye Yaldızlıı
hissetmek ne kelime..can damarım sızladı:))
Ülviye Yaldızlıı
Resme bakınca, sizinki gibi gibi güçlü bir kalemin eseri, okudukça insanı içine alan bir yazı olduğuna şaşmamak lazım.
Tebrikler Sultanım, teşekkürler bizlerle paylaştğınız için duygularınızı, sevgimle!
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
canımsın hatta candan ötesin balım..sevgimle.
Ülviye Yaldızlıı
Sende benim sevgimde yüreğimdesin güzel gülüm..
Bir akşam girmedim malum siteye neler oldu...
Fotoğrafa yazı kurgulamak. Aslında zor gibi görünüyor ama değil. Manzara kapı açar kaleme...Zevkli de olur.
Duygu yoğunluğuna rağmen arabeske kaçmamış yazın. Cümlelerin her zamanki gibi doğal ve akıcı...
Sıradaki fotoğrafları bekleyeceğiz artık. Ben de bir fotoğraf çekeceğim senin için.Ama bana torpil yap ve ön sıralara al. Mlaum senin duvarın miting alanı gibi:))
En büyük hayranın ben ama...Kutluyorum sevgili dostum...
Sevgiler.
Ülviye Yaldızlıı
Cam kenarındaki resmini aldım ama hala beklemede..ayrıca grupta gerekli bir açıklama yaptım girdiğin zaman okur beni anlarsın..))
Sen yolla istediğini yolla gülüm..elimden geldiğince yazmaya çabalarım.:))
Öptüm göynünü ..hissettinmi..?:)
Aynur Engindeniz
Evet, kıpırdadı kalbim. Sanırım sen senin öpücüğün:)
Bakarım gruba akşama...
Kutluyorum güzel yazını.
Aynur Engindeniz
Aysucuğum merak etme ben o karenin çok sonrasındayım:)
Fotoğraf mükemmel, yazı da öyle olacak eminim.
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
Bundan sebeptir ki .her gün farklı bir ruh haline bürünebilirim..Anlayışına sığınıyorum:))
harikasın sultanım..
kelimeler bir gelin gibi biraz buruk, biraz heyecanlıydı sanki..
var olsun güzel yüreğin..
sevgilerle..
Ülviye Yaldızlıı
Sevgimle gül goncasının içindeki farkedilmemiş kokum..
Klas...
Gerçekten klas yani...
Edebi bir dille ne yorum yapacağım böylesine...
Ne demek istediğimi siz anladınız en nihayetinde ve ziyadesiyle ablacım:)))
Hürmetle güne düşen ışıklarınıza banan gözlerinize bereketin çizgisinde ki ömrünüze....
Ülviye Yaldızlıı
Değerli ,mert kardeşim..
Yüreğin ne güzel kelamlar eder.
Klas olan sensin.EyvaAllah..
o kuytuların karanlığımı büyüten sadakatine yaslıyorum yüreğimi...
belki de aydınlığın emanet duruşundan korktuğumdandır karanlığa sarılışımdaki giz...
üşüyorum an!
güzeldi çok...
Ülviye Yaldızlıı
Sevgiyle Mehtap, sevgiyle kalasın ...