- 3128 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HİLAL-İ AHDAR=YEŞİLAY
Tarih 5 Mart 1920.
Daha Büyük Millet Meclisi Kurulmamış.
Ülkemizi, işgal edenlerden kurtarmak ve bağımsızlığımızı kazanma mücadelesi içindeyiz.
Bunun yanında İngiliz işgal güçleri İstanbul limanına gemilerle getirdiği binlerce kasa alkollü içki ile gençlerimizi zehirleme gayreti içindedirler.
Bu gidişin sonunun gençlerimiz dolaysıyla ülkemiz ve milletimiz için hayırlı olmayacağını gören aydın yurt sever insanlar bir araya gelerek bu gidişata dur demek için ne yapılabilir diye düşünüp sonunda bir dernek kurmaya karar verirler. İşgal altında dernek kurmak, öyle tahmin edilecek kadar kolay değil, olmuyor da. Ancak vatanını ve milletini seven her türlüğü zorluğa göğüs germesini bilmeli. Çeşitli baskılar, zorlamalar olsa da inananlar için hiçte önemi yoktur.
Zamanın Şeyhülislam’ı İbrahim Haydari zade’nin himayesinde Dr. Mazhar Osman Uzman ve arkadaşları tarafından Padişah izniyle 5 Mart 1920’de İstanbul’da şimdiki Merkez binasının olduğu yerde Hilal-i Ahdar adıyla dernek kurulur. Hilâl – ay, Ahdar – yeşil anlamındadır. Daha sonraları derneğe YEŞİLAY adı verilir.
Yeşilay Cemiyeti’nin Kurucularından Bazıları
Ord. Prof. Mazhar Osman Uzman,
Ord. Prof. Dr. Fahrettin Kerim Gökay,
Ord. Prof. Dr. Süheyl Ünver,
Ord. Prof. Dr. İsmail Hakkı İzmirli,
Dr. Şükrü Hazım,
Eşref Edip,
Hamdullah Suphi Tanrıöver,
Dr. Tevfik Rüşktü Aras,
Dr. Hacı Emin Paşa,
Haydarî Zade İbrahim (zamanın Şeyhü’l-İslâmı),
Bediüzzaman Said Nursî (Darü’l-Hikmetü’l-İslâmiye A’zâsı),
Bugün Cemiyetin kurucularından hiç birisi hayatta kalmamış, hepsi vefat etmiştir. Allah kendilerine rahmet etsin, mekanları Cennet olsun inşallah.
YEŞİLAY ; Türkiye’de alkollü içki ve uyuşturucu madde tüketimi ile mücadele eden, ilk ve tek dernektir. Bizlerde elimizden geldiği kadarıyla Yeşilay’a yardımda ve destekte bulunmalıyız. Geleceğimizin teminatı olan gençlerimize önce kendimiz iyi örnek olmalıyız. Sanatçılarımız toplumda örnek gösterilen kişilerdir. O halde onlar daha da dikkatli olmalılar. Televizyonlarda ki dizilerde sigara ve alkolün zararları işlenmeli, özendirici olmamalı aksine aydınlatıcı olmalılar. Okullarımızda küçük yavrularımıza alkolün ve sigaranın zararları görsel olarak filmlerle öğretilmelidir. Bu vesile ile bir eğitimci olarak bende Yeşilay’ın ne olup neler yaptığının daha iyi bilinmesi için çok sevdiğim sevgili gençler adına Yeşilay’ı dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.
YEŞİLAY
Sigaranın zararını
Görmeni ister Yeşilay
Kurtulmağa kararını
Vermeni ister Yeşilay
Aynı nane aynı tere
Söz verip caydın kaç kere
Atıp sigarayı yere
Sermeni ister Yeşilay
Durmaksızın titrer eller
Saçma sapan söyler diller
En Sevgili kokan güller
Dermeni ister Yeşilay
Salıver şişeden cini
Parayla doldur cebini
Herkesten önce kendini
Yermeni ister Yeşilay
Ömründen olma boş yere
Rabbim akıl izan vere
Güller kokan bahçelere
Girmeni ister Yeşilay
Halil MANUŞ
YORUMLAR
Memnun oldum kardeş.
Şiir yazmanıza devam ediniz.
Kapadokya bölgemizden yeşilay gönüllülerimizin de sayısının artması için çalşıyoruz.
İnşallah ilerde daha iyi çalışmalarımızı duyacaksınız.
Çorum yeşilay başkanımızla tanışmadık ama selam ve saygılarımızı sunuyorum kendisine .
Sizin şahsınız da tüm meslektaşlarımızı muhabbetle selamlarımı sunuyorum.
Halil bey anlamlı şiirinizi okudum gurur duydum.
İnsanlarımızın ruh sağlığı da inanın ciddi tehdit altında.
Alkol ve madde bağımlılığına yönelen bir nesile karşı bir şeyler yapmamızın gayreti içindeyiz.
Arkadaşlarımızla gönüllü sayılarımızı artırırken...Maddi yönden daha destek olmlarını beklediğimiz insanlar neden sağlıklarında mal varlıklarıyle de yeşilayımıza destek olmazlar?
Biz Nevşehir de etkili olmaya çalışıyoruz.
Dumansız hava sahası iyi sayılır.
Biz eğitimcilerin görevi emekli de olsak mezarda biter inancıyla çalışıyoruz.
Görev yeriniz neresi bilemem ama başarılı olmanızı diliyor
Kapadokyadan sevgiler saygılarımızı sunuyoruz.
Yeşilay il temsilcisi.
s.s.d kurucu başkanı