- 813 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Genç Adam-1453 Destanı
Herşey genç bir adamın hayalleri ile başladı. Büyük bir hayaldi bu ve şimdiye kadar deneyenlerin hüsrana uğradığı. Genç bir adam ve koskoca bir şehir. Kazındı tarihlere o muazzam söz.’ Ya İstanbul beni alır, ya ben istanbul’u alırım.’ Bilirdi o genç adam nasıl bir mükafat olduğunu, bilirdi o genç adam hayalinin zorluğunu ve iyi bilirdi ki davasına iman etmiş bir ordusunun olduğunu.
Bir Mayıs sabahı başladı işte bu destan. Yıllara hükmetmiş bir şehre başkaldırdı genç adam.
bir mayıs sabahı tüm imanıyla dedi ’’ Vira BİSMİLLAH.’ Döndü davasında sebatlı ordusuna,kükredi aslanlar gibi. O kükredikçe daha da vurdu erleri, o kükredikçe daha da bir aşkla saldırdı küffarın üzerine, o kükredikçe Peygamber(S.A.V.) müjdesine nail olacakları geldi akıllarına, o kükredi asker vurdu,asker vurdu zaman durdu. Ne müthiş bir imandı ondaki öyle, ne müthiş bir inanma. Bir an bile düşünmedi belki de fetholunmayacağını İstanbul’un; bir dakika bile kırpmadı belki de gözlerini İstanbul alınmadan. Eğilmişlerdi huzurunda Yaradan’ın dualar ediyorlardı lalası Akşemseddin ile. Kaldırmayacaktı başını Ak Sakallı İstanbul alınmadan, kalmayacaktı huzurundan Yaradan’ın. Bir de Hasan vardı. Genç adamın arkadaşı,komutanı,can yoldaşıisıra arkadaşı. Beklerlerken lalası ile genç adam çadırında dua ederlerken Yaradan’a girdi bir telaşla içeri. Ordular perişan diyecekti genç adama geri çekilelim düşmez bu şehişr diyecekti telef olmadan hepimiz gidelim diyecekti. Kaltı tam da o anda dönerek genç adama bağırdı Ak Sakallı ’’ Gördüm. İstanbul’u sen fethedeceksin!!’’ Nutku tutuldu Hasan’ın ses bile etmeden çıkacaktı ki dışarı dur dedi genç adam. Sıhhatinizi merak ettim diyerek çıktı Hasan. ’’Allah Allah’’ diyerek aldı sancağı tırnaklarıyla tırmanarak çıktı surlara. Gören asker aşka geldi vurdular da vurdular. İnledi yer gök kana doydu toprak. Vuruldu Hasan tam 27 yerinden. Son nefeslerinde Genç Adam başında idi ve tam konuşacakken Sus dedi Görmedin mi ben sancağı dikerken elimden Peygamber tutuyordu. Doldu gözleri Genç Adam’ın bir an ve alındı İstanbul. Genç Adam Genç Mehmet Fatih oldu Yedi Düvele hünkar oldu..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.