- 660 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BUGÜN 27 MAYIS
Geçen sene 27 Mayıs devriminin 50’nci yılı münasebetiyle kaleme aldığım yazımı, bir yıl sonra sizlerle paylaşıyorum. Bu arada geçen bir yılda halkın lehine nasıl bir değişiklik olduğunu sizlerin değerlendirmesine bırakıyorum.
BUGÜN 27 MAYIS. BUNDAN 50 YIL ÖNCE 27 MAYIS 1960 GÜNÜ TÜRKİYEDE SİLAHLI KUVVETLER MEVCUT YÖNETİMİ DEVİREREK İDAREYE EL KOYMUŞTU. O GÜNDEN BUGÜNE KADAR BU OLAY ÇOK TARTIŞILDI. KİMİLERİNE GÖRE ’KÖTÜ GİDİŞE DUR’ DENDİ, KİMİLERİNE GÖRE ’DEMOKRASİ KESİNTİYE UĞRADI’. BUGÜN GAZETELERDE VE TELEVİZYON KANALLARINDA BU KONU TARTIŞILIYOR. BEN BUNLARA YORUM GETİRMEYECEĞİM. ANCAK ŞUNU SÖYLEMEKLE YETİNMEK İSTİYORUM;
TÜRKİYE’DE, ULU ÖNDERİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜN ARAMIZDAN AYRILDIĞI GÜNDEN İTİBAREN, KEMALİST DÜŞÜNCEYİ YOK ETME GAYRETLERİNİN HER DÖNEMDE DEVAM ETTİĞİNİ VE BİZLERE ATATÜRKÇÜLÜK ADINA YAPILDIĞI SÖYLENEN ASKERİ MÜDAHALELERİN TÜRKİYEDE KİMLERİN DEĞİRMENİNE SU TAŞIDIĞINI BU GÜN DAHA NET BİR BİÇİMDE GÖRME İMKANINA KAVUŞTUĞUMUZDUR.
1945 YILINDAN BU YANA DEVAM ETTİRİLEN KARŞI DEVRİMİN NASIL YÜRÜTÜLDÜĞÜNÜ DAHA İYİ ANLAYABİLMEK İÇİN AŞAĞIDA İSİMLERİNİ VERECEĞİM KİTAPLARIN İNCELENMESİNİ TAVSİYE EDERİM.
BUGÜN 27 MAYIS 2010. TÜRK-İŞ BUGÜN GEÇİM İNDEKSLERİNİ YAYINLADI. BUNA GÖRE;
DÖRT KİŞİLİK BİR AİLENİN ;
AÇLIK SINIRINDA YAŞAYABİLMESİ İÇİN ENAZ 826 TL. YE İHTİYACI VAR.
YOKSULLUK SINIRI İSE 2691 TL.
TÜRKİYE’NİN GELİŞTİĞİ VE ZENGİNLEŞTİĞİ SÖYLENİYORSA BİZ BUNDAN NEDEN PAYIMIZA DÜŞENİ ALAMADIK?
BOŞ LAFLARLA GEÇİRİLMİŞ OLAN 50 YILIN SONUNDA GELDİĞİMİZ YER BURASIDIR. BUGÜNE KADAR HALKA HİZMET ETTİĞİNİ SÖYLEYEN HÜKÜMETLERİN, HALKA NE KADAR HİZMET ETTİĞİ ORTADADIR.
HALKIN %60’ının AÇLIK VE YOKSULLUK SINIRINDA YAŞADIĞI BU ÜLKEDE, MADENDE TOPRAK ALTINDA KALAN EMEKÇİLERİN, KADERE BOYUN EĞMEK DURUMUNDA KALDIKLARI SÖYLENMEKTE, ÇALIŞMA ŞARTLARININ İYİLEŞTİRİLMESİ KONUSUNDA NE GİBİ TETBİRLER ALINDIĞI KONUSUNDA İSE KİMSEDEN SES ÇIKMAMAKTADIR.
YİNE İKİ GÜN ÖNCE DEVRİLEN TUR OTOBÜSÜNDE HAYATINI KAYBEDENLER İÇİN TURİZM BAKANI, TUR ŞİRKETİ YETKİLİLERİNİ ZİYARET EDEREK BAŞ SAĞLIĞI DİLEKLERİNİ İLETİRKEN, OTOBÜS ŞÖFÖRÜNÜ AÇ VE YORGUN OLARAK 18 SAAT ÇALIŞTIRANLARA HESAP SORMAK KİMSENİN AKLINA GELMEMEKTEDİR.
İNSANCA BİR YAŞAM DÜZEYİNE ULAŞABİLMEMİZ İÇİN DAHA KAÇ 50 YIL GEÇMESİ GEREKİYOR ACABA?
SAYGILARIMLA.
BEKİR GÜÇLÜER.
Tavsiye edeceğim kitaplar:
1. Karşı Devrim 1945-1950, Çetin YETKİN,Nisan 2006, Yeniden Anadolu ve Müdafai Hukuk yayınları.
2. Türkiye’de Askeri Darbeler ve Amerika, Çetin YETKİN, Mart 2006, Yeniden Anadulu ve Müdafai Hukuk yayınları.
3 İhtilalci Subaylar, Ersal YAVİ, Eylül 2003(üç cilt), Yazıcı yayın evi.
4. Yeni Dünya Düzeni Kemalizm ve Türkiye, Metin AYDOĞAN, Haziran 2002(iki cilt), Kum Saati yayınları.
5. Ekonomik Bunalımdan Ulusal Bunalıma, Metin AYDOĞAN, Ekim 2002, Kum Saati yayınları.
YORUMLAR
Sayın GÜÇLÜER,
Güncel yazınızı paylaşıma açtığınız için teşekkürler. Kısa ama öz, içi dolu bir yazı olmuş. Saygı ve selamlarımla.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Saygıdeğer Bekir Güçlüer,
Yazınızı okudum.
Bir daha okudum.
Bir de Mecidiyeköyde çalıştığım ofisten dışarıya doğru baktım.
İnsanlar envai çeşit arabalarla ,çeşitli renk ve tarzda elbiselerle ,bir çoğunun gözünde gözlük fakat hepsinde asgari ücretin iki misli fiyatta cep telefonu ile mutlu ve sarmaş dolaş geziniyorlar.
Yazınızı okuyunca kendimi Afganistan'da hissettim.
Ülkemiz ileriye gidiyor.
Ve gidecek daima.
Hiç kimse durduramayacak.
Durdurmak isteyeni bu halk çöpe atacak.
Oyun dışına itecek.
Bu ülkeyi yönetmek isteyen kim olursa olsun artık ileriye doğru gitmeye zorunludur.Geriye dönerse yalnız kalır.
27 Mayıs'ı çok iyi bilirim.
Babam DP'li olduğundan başından geçen olayları ve arkadaşlarının yaşadıklarını anlattı ,ömür boyunca onları dinledim.
Kitaplarını okudum.
İçerde geçirdiği günleri,dışarda kaçak yaşadığı zamanları anlattı her fırsatta.
Babam seksen yaşında ve o zamanın iyasileriyle her zaman görüşen ,iyi kitap okuyan ,aklında tutan bir adamdı.
Artık eskisi gibi değil.
Anıları sağlam .
Menderes'i anlatıyor.
Ezanın Türkçe okunduğu yılları.
Hani o "hayyal el felah" kısmı sadece Türkçe okunan ezanı.
Felah'ın "KURTULUŞ" olduğunu ,namazım "KUTULUŞ " a davet olduğunu saklamak için.
Değerli Güçlüer,
Kaç tane özel Havayolu Firmamız var biliyor musunuz ?
Ben bilmiyorum.Her gün bir broşür geliyor.
Bir değişik firma adı.
Ben "DEMOKRASİYİ" seviyorum.
"CUNTA" dediler mi ...
Selam ve saygı ile değerli yazar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim.
Tek arzumuz, boş vaatlerle zamanımızın çalınması değil, insanca, emeğimizin karşılığını almış olarak, refah içinde yaşamak.Bugüne kadar bizleri yönetenlerin, bizleri henüz bu seviyeye ulaştıramadıkları düşüncesindeyim.
Saygılarımı sunarım.
Özcan SOYLU
Pencereden gördüğünüz o insanlar varya, işte onların 3-5 te kredi kartı var ve biliyormusunuz ödemekte zorlanıyorlar. Bence Bekir beyi anlamak için empati yapın. Demokrasiyi hepimiz seviyoruz. ancak görünen oki uygulamada kabahatliyiz. Bu günlerde ufakta olsa işi olan kendi yağıyla kavruluyor. Ancak kimse vaktiyle Süleyman DEMİREL'in yaptığı o muhteşem kahvaltıları yapamıyor. Hiç işi olmayanların ise küçük çocuklarına karşı onurları her kırılıyor. Aslında günümüz gerçeğini siyasilerde biliyorlar, miting meydanlarında malzeme yapacak kadar. Seçimden sonra bize kalan yine kara koyun olacak. Durum elbette tamamen içler acısı değil. Sadece eksikler can yakan türden.
Saygı ve selamlarımla
erolabi
Haklısınız.
Beş dakika önce Türrk Dünyası Çocuk Şöleninden gelen bir insan olarak içimdeki burukluğu ve hssaslığın verdiği ruh haliyle memleketim ve dünyamın nasıl daha iyi olacağına dair endişelerim ve gayretlerim son haddinde bulunmaktadır.
Selam ve saygı ile.