- 2015 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADER NEYDİ?
Bazen bir söz duyardım büyüklerimin konuşmaları içinde geçen, " Yastık değişir kader değişmez"derlerdi .Derlerdi de sorgulardım kendi kendime bu sözü neden kader değişmesin diye?
Şimdilerde ise daha iyi anlar oldum ki evet malesef sadece yastık değişiyormuş. Bu yastık meselesi sadece bir örnektir.
İnsan nasıl geldiyse dünyaya arnına yazılan bir kader varmış.Çok kez ben kadere inanmıyorum diye kendimi kandırdım ama içimden de kavgamı yaptım. Haşa sen kimsinde? Kadere inanmıyorsun diye?.Evet ben kimdi de kadere inanmıyordum ki?Helede bu kadar kader adına denilen olayları yaşarken. .
Bir insan her defasında aynı şekilde yaşıyorsa olayları ,ya onun iç güdüsel yaşamasından yani bu nasıl olsa böyle olacak diye kendini şartlandırmasından .Yada gerçekten kader sadece kader böyle olmasını istiyor.
İnsan değiştiremezmiy di kaderini ?Elinde değilmi kaderine yön vermek?Ben yıllardır savundum durdum ki kader bize verilmiş ama yönünü belirlemek ise bize sunulmuştur diye .Yanlışmı düşünmüştümki?
Çok isteyipte bir eğlemi yapmamak vaz geçmek ve sonucunda kader değilmiş demek mantıklımı ?
Yada göz göre göre sözün tabiri elini ateşe sokup bazı olaylar da olduğu gibi .Mesale arabanın ön koltuğunda oturanların emniyet kemerini takmayıpta daha hafif yaralanmak varken en ağır şekilde yara almak yada canından olmağa kader demek ne kadar mantıklı ki?
Evet kadere inanıyorum ama kader neydi ? Konuşmak isterken susmak,ağlamak isterken gülmek,imkanlar arasında imkansızlıkları ,sevdiğin varken boyun eğip senden istenileni yapmak körü körüne bazı şeyleri yaşamak peki kadermiydi bunlar sorarım ? BİNNUR DOĞAN..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.