- 1105 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EMPATİ
Neresindeyim hayatın? Bir yanda İnanç arabasına tutunmuş, inkar tarlasında sürüklenen bacaklar, öte yanda doğru ve yanlışın arasını kazar durmadan. Varlık meyhanesinde yokluğu içiyor, ayyaş hayatın zikzaklarına aldırmadan. Sanırım yaşamak gerek yarına varmadan.
Ey dost… Belki bilmek istersin, her gün daha yalnızım, iç sesimi duymayan yığın kalabalıkla. Hayatta tek doğrunun kendilerinin olduğunu sananların gerçeği duymak istememeleri bu, insan olmanın her şeyden önce geldiğini, barış ve sevginin ancak huzuru doğurduğunu bilmek, bencil duygularını paylaşmaktır belki onları korkutan.
Çoğu zaman çaresizim, küçük cümleler kurmak istiyorum, belki aşırı yorgunluktan. Büyük acıların, küçük şarkılarını yapmak, ‘’ne yaşadın ki, sen bu hayata’’ söylemine kulak asmadan. Her gün bir başka insanı anlamak ne zordur bilmeli, susuz kalmış bir ağacı dinlemeli ya da kanadı kırılmış serçeyi gözlemeli, hayattın düğümünü çözmek gibi.
Sen bakma isyan eden benliğime, denizi yeni görmüş beyaz tenime, üstüme tutmalı kavurucu güneşi, önce yaksın, acıtsın eski bedeni ve sonra kabuklar altından çıkarsın yeni bir beni. Hayata yeniden başlama telaşında, çocukça umutlar yeşeren yürek taşımalı, gerçeğin sesini sevmeyen nefesler olmalı ensemde.
Evet, artık eşref-i mahlukat olduğumuzu hatırlamalı, hunharca kaynaklarını tükettiğimiz, asırlardır üstünde barındığımız dünyanın, başkasının evi olduğu unutmamalıdır. Artık misafir desturunu hatırlayıp, dünyayı ve içinde yaşamakta olan canlılara göre belirlemeliyiz, tüm yasaları. Lakin insan kör nefsine tabidir çoğu zaman, kendinden olan başka insanları bile hiçe sayar, haklarına aldırmadan.
Oysa aklı başında her insan, dünyanın, tek başına yaşamadığı yer olduğunu bilir, barış ve huzurun ancak yeryüzünde yaşayan tüm mahlukatın haklarına saygı ile ve onların özgürlüklerini teminat altına alarak ancak kendi bağımsızlığını ve mutluluğunu sağlayacağını bilmelidir. İnsanın gücü ve kudreti, başkasını anlayabildiği ve onun duygularını hissedebildiği kadardır. Tek doğrunun olduğu değil, milyonlarca farklı doğrunun birlikte yaşayabileceği bir dünya oluşturmak için kolları sıvayalım…
Soylu insan, hak ve adaleti her şeyden üstün tutar…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.