- 854 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
PİKNİKÇİLER, AMAN DİKKAT !
Bazılarımız çoktan kaybetmiş olsak da baharlara kavuşma şansını, bir çoğumuz için işte geldi çattı o güzel mevsim.
Gerçekten de ne kdar güzel şu bahar mevsimi ! Doğa sanki yeniden doğmuş gibi. Ağaçlar, dallar, yapraklar yeşermiş, beyaz, pembe, sarı,mor, kırmızı, rengârenk çiçekler adeta göz kamaştırıyor.
Kuşların neşesini fark etmemek mümkün değil. Daha canlı, neşeli, sağlıklı çırpıyorlar kanatlarını ve ötüşleri de bir o kadar güzel oluyor şimdi.
Gelecekten umutlarını kesmiş, sağlığını, ekonomik gücünü, hayallerini tüketmiş insanlara bile - biraz da aldatmaca olsa bile - yeni umutlar vaat ediyor sanki doğa. Karamsarlıklar terk etmiş görünüyor çoğumuzun ruhunu. Yeni bir başlangıç, yeni umutlar, yeni hayatlar, bazılarımız için de yeni aşklar bekliyor sanki.
Ege ve Akdeniz’de deniz mevsimi çoktan başlamış. Marmara ve iç kesimlerde, Doğu’da, Karadeniz’de ise piknik mevsimi şimdi. Özellikle tatil günlerinde insanlar akın akın piknik alanlarına, parklara koşuyor.
Çocuğunun, torunlarının doğada koşması, yuvarlanması, parkta kayak kayması, salıncakta sallanması ne büyük mutluluk veriyor insana ! Ben en çok bunu yaşıyorum işte.
Ne var ki tehlikesi de var bu işlerin. Denizlerde boğulma riski olduğu gibi, piknik alanlarında da başka tehlikeler var.
Bence aklınıza ilk gelen keneler olmuştur. Evet keneler tehlikelidir. Yılanlar, böcekler, akrepler ve daha niceleri. Fakat bunlardan korunma yolları bellidir. Keneyi de, yılanı da, akrepi de gördüğünüzde tanır ve tedbirinizi alırsınız.
Ben başka tehlikelerden söz edeceğim. İzninizle biraz da mizah katacağım olaya. Bana çok kızanlarınız da olacak bu yüzden. Huyum kurusun; hiç kimsenin kızmayacağı, tepki göstermeyeceği bir yazı yazmak asla bana göre değil.
Efendim, ben gördüğünüzde tehlikeli olduklarını fark edemeyeceklerinizden söz etmek istiyorum. İnsan kılıklı ama insanlıktan çok uzak ve insanlar için, çocuklarımız, kızlarımız için çok tehlikeli olan yaratıklar bunlar.
Yaşlı, bazıları sakallı, eğitimli, toplumda belli bir isim,yer edinmiş, hatta hacı-hoca lâkaplı, ders veren, nasihat veren, müslüman olduklarını iddia eden yaratıklar bunlar.
Çocuk yaştaki kızlara cinsel istismarda bulunup, bundan da asla utanmayan, pişmanlık duymayan, kendini dini kurallarla savunmaya kalkan yaratıklar !
İşte korkmanız gereken onlar bence ! Onlar da açmışlar piknik/av sezonunu ! Lütfen çocuklarımızı, kızlarımızı bu yaratıklardan koruyalım.
Saflığımızın, inançlarımızın, dinimizin,cinsiyetimizin, etnik kimliğimizin sömürülmediği tertemiz bir bahar / dünya diliyorum hepinize , özellikle de çocuklarımıza....
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Fotoğrafı gördüm gazetelerde.Hiç de şaşırmadım o iki şahsı yan yana görünce.Tencere kapak misali bunlar.Umarım bunlar piknik yaparken etrafta küçük kız yoktu...
Böyle bahar geldi deyip sokaklara parklara dökülmeler felan hic degismez bir sey gibi.
Nedir bu bukadar zevksizce cümbür cemaat gürültüyle bagiris cagiris mangallar küller cöpler yanginlar.
El aleme ibret..
Allah ülkeyi korusun her seyden önce.
Biraz medeniyet biraz kalite, biraz terbiye, biraz biraz görgü, özen baga bagceye.
Diger tüm canlilar zaten gönlünün keyfinin dedigini sinirsiz sorgusuz sualsiz yapiyor
al sec begen okadar kisacasi.
Dikkat ediyorlar evet
Evet ama hic kacirmamaya dikkat ediyorlar basit firsatlari cogu insanlar.
Hep ayni manzaralar aslinda
Yüreginize saglik
Saygilarimla
hicbitmez tarafından 5/26/2011 7:46:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hakikatten piknik yapanların daha dikkatli olması gerekiyor.
İşleri bitince mangalları boşaltıp gidiyorlar,tozların arasındaki közler orman yangınına sebep oluyor.
Bir de gittiklerinde geride bıraktıkları çöplüğün ve pisliğpin etrafa yayılması çok çirkin bir görüntü oluşturuyor.
Bazı piknikçiler doğaya zarar veriyor.
Ağaç dallarını kırıyorlar.
Karınca yuvalarını bozuyorlar.
Yaş ağaç diplerinde ateş yakıp ağaçları ve ormanı öldürüyorlar.
Bir de otobanların kenarlarındaki yeşillikleri piknik alanı zanneden...vatandaşlar ve yöneticiler var.
Hadi cahil veya kötü niyetli insan yaptı.
Ya sorumlular nerde?
Neden buna bir dur diyen yok.
:))),Saygılarımla.