- 1387 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DEDEMİ KAYBEDİYORUM
Hani deli dalgalar döver yüreğinin kıyılarını, içinin kuyularında sular köpürür taşsa da bazen, bir tek söz dökülmez dilinden. Bir ölü yaprak gibi kıpırtısız ve durgun görünürsün.Hani gülümsersin insanlara… Fırtınalar kırsa da dalını , dudağının kenarına iliştirdiğin acı ve ağır bir tebessümle yürürsün sokakta … Nasılsın diye soranlara iyiyim dersin . İşte tam bu noktadayım.
Bu yazı edebi kaygıdan azade ...Bu yazı günlüğüme düşülecek bir not…Ol sebepten mahremim olmalıydı. Ama içimde bağıran bir orman var, susturamadığım ve duyulmayı bekleyen. Ben dedemi kaybediyorum. Çocukluğumun kabuslarını oluşturan kehanetin ortaya çıkışı bu.
Kuşkusuz , ömür yolculuğunda istasyonlar var.Bu da bunlardan biri . Tren durur, yolcu denklerini öteberisi toplar . İnilir .bazen vedalaşmaya vakit olur. El sallanır. Kalan, bizden büyükçe bir parçayı da beraberinde muhafaza ederek gerilerde kalırken tren düdüğünü çalar .İçimizde büyükçe bir boşlukla devam ederiz yola.Her istasyonda sevdiklerimizden birini bırakarak , acıyarak ,azalarak büyürüz.
Ben dedemi kaybediyorum.Nicedir evlerinin ışığını göremiyorum.Soğuk ve hissiz bakıyor çocukluğumun hatıralarını barındıran bu evin pencereleri.Kuş cıvıltıları saklıyor oysa bu ev, odalarında.Çocuk gülüşleri saklıyor hafızasında. Anneannem teyzemde kalıyor,hastanede şimdi dedem. Çektiği acıyı düşünüyorum . Her soluk alışımda bir şeyler tıkıyor beni de. Hava alma kapasitesi azalmış ciğerlerini, yorgun bedenini ve hastaneye giderken bana bakışını hatırlıyorum sık sık.
Çocuk olmanın en güzel tarafı neymiş anladım.elinizden biri şekerinizi alsa doya doya, bağıra bağıra ağlarsınız. Kimse sizi yadırgamayacaktır.Büyümekse zor.Kalk. Çocuklara gülümse. Kahvaltı hazırla.Gülümse. İşe git. Araba kullan. Ders anlat.Gülümse. Ha bir de dedem istiyor diye yakın zamanda planladığımız sünnet düğünü var. Gülümse.
Bunları niye yazdım? Zararsız bir iç döküş mü? Paylaşım mı? Bilmiyorum. Belki de bir özürdür. Köklerini kaybeden bir ağaç gibi boşlukta olmak zor. Ya da gözyaşını döke döke, kuruyan bir ırmak gibi hissetmek... Belki de kırmışımdır birilerini. Farkında değilim, kestiremiyorum. Sadece çok özlüyorum şimdiye dek uğurladıklarımı. Ve bu içimden bir veda dedeme. Dedeciğim. Dedem benim. Seni çok seviyorum.
Not: Bu yazı kaleme alındıktan bir kaç ay sonra dedemi kaybettim...13 ekim 2010/ çarşamba günü...
YORUMLAR
ben dedemi hiç görmedim.eli bastonlu,yüreği batman;sevdiği yavuklusu ve hatta nişanlisını öldürüp terk_i di'yar eden adamı tanımak çok isterdim.ama nasip olmadı.çok hikaye duydum dedeme dair.ama sadece duydum.kimi destansı.kimi acıtan kimide perişan eden.hatice imiş kızcağızın adı.neden öldiüinü bile bilmiyor.dedeme borçluyum.çok yazı ve şiir yazdım.lakin dedeme bir öykü borçluyum biliyorum nasipse yazacağım.ve burda paylaşacağım.dedem ben seni görmeden sevdim.ölene kadar çektiğin acının altında kalmaadan nasıl yaşadın bunca sene?kimdin sen nasıl biriydin ki.tek bir söze bir can aldın?nişanlın birisi ile görüşüyora bir can.çokmu sevmiştin.halbu ki senmişsin nişanlınla görünen.çokmu karanliktı.sahi ceryan yoktu demi o zamanlar.1900'lü yılların hemn başı.yandı bağrının başı.nasıl söner bu sevdanın ataşı.söndürdünmü bari sevda ataşını yakıp bir gülceyi koparıp dünyadan...adamın hası.
maverayailkyolcu
Ölüm bir son değildir derler ,dururlar o kişi için bu dünyadaki sondur,diğeri kutsal kitaplara aittir,Freud şöyle der insan ağlar aslında ağladığı kendisidir ,çok yoğon şekillerde ortaya çıkar,bu bilimsel bir gerçekmidir tabiki değildir,teoridir,
yasalaşmamıştır,aslında ölen ölendir,diğerleri onu hayatında bazı bölümleri kapladığı için ,sonrada zamanla ubutmaya başalr,
ölümün üstüne ağlamaya eylemi 1 ay normal karşılanır sonra hastalık kabul edilir demekki ağlamazsada ilk ayda sorun var gözüyle bakılır yıllar süren ağlama duruumda hastalık kabul edilirişte insan kendinden kopmuştur ,her şey toplumsal normlarla örülmüştür,dışarı çıkan anormaldır,iyi yazı 1 sene gecikmeyle başsağlığı diliyorum,
GILS SIBRAN
KUTSAL YALANLARDAN BU DA....:(
Güzel birseydir bence icinden geceni paylasmak bu bir aci bile olsa yüreginiz böyle istemis iyi de yapmissiniz.
Hayat devam edecek ne güzel uzun bir ömrü olmus dedenizin ne günler görnmüstür kimbilir.
Hepimiz yaslanana dek yasayabilelim insallah.
Yüreginize saglik samimi bir yaziydi
Saygilarimla
GILS SIBRAN
sesine yankı alabilmek , ne güzel...
hiç tanışmadan, bir diğerinin derdini önemseyip söze dökebilmek, acısını paylaşabilmek ne güzel...
siz ne güzel bir insansınız...
teşekkürler...