- 593 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Millet, Milliyet ve Mükemmeliyet.
Millet, Milliyet ve Mükemmeliyet.
Herhangi bir millete mensup,
Milliyete sahip olmak hiçbir kişiye mensup olduğu millet veya milliyetinden dolayı mükemmeliyet kazandırmaz.
Çünkü milliyet mükemmeliyet sebebi değildir.
Kendisinin insanlık ailesinin en has ve en saygın evladı olduğunu sanan ve sayan milletlerin içinde insan adını taşımaya layık olmayan insanlığın yüzkarası nice mahlûkatın varlığı ispata ihtiyaç duyurmayan hayatın en net görünen bir gerçeğidir.
Mükemmeliyet!
Milliyette değil,
İnsanı insan yapan manevi değerler ve onları hayata hâkim kılmada gösterilen adına milliyet dediğimiz milli şuur ve hassasiyette aranmalıdır.
İnsanı insan yapan,
Sair mahlûkatın fevkinde müstesna bir mevkie yücelten,
Hayata anlam kazandırıp,
Yaşamı her halükarda yaşanmaya değer kılan Allah’a ve ahirete olan İman!
Yaşamı disiplin altına alıp,
Sosyal hayatın üniteleri arasında dengeli yaşamanın vazgeçilmez kuralı olan Adalet,
Ve emeğinden istifade ettiği varlıklar ve varlığını varlıklarına bağımlı sürdürdüğü,
Başta insan olmak üzere,
Tüm yaratıklar ile uyum içinde,
Saygı esasları dâhilinde yaşamanın adı olan Güzel Ahlaktır.
Yoksa her insan dünya coğrafyasının herhangi bir yerinde tertemiz duygular,
Mükemmel yetenekler ile donanımlı bir şekilde hayat merhaba der.
Her insan ister istemez, dünyaya içinde gelmiş olduğu milletin dilini anadil olarak öğrenir ve kullanır.
Dolayısıyla İnsanı millet yapıp milliyet kimliği kazandıran,
moral değerler olmaksızın, ne milletin ne milliyetin nede milli dil olarak tanımlanan anadilin insanı mükemmelleştirmede etken olduğu söylenemez.
Türklük bir moral değer olarak algılanıyor ise!
Türk olmak için Türkiye de doğmuş olmakla,
Türk dilini konuşmanın kâfi olmadığının idraki içinde,
Türk’ü Türk yapan, insan ortak paydasının dışındaki sair milletlerle olan manevi morla değer farkını dikkate almadan,
Hamasi söylemler siyasi nutuklar ile kafatasçılık yapmak Türk’e de Türkçülüğe de ihanetten başka bir şey değildir.
İnsanın değerini yaşadığı ülkenin yeryüzündeki coğrafi konumu ve kullanmış olduğu dilde değil.
Yaratılış maksadının farkında olmak ile
yaratılmışlarla olan adalet, saygı, sevgi ve hoşgörü temelinde aramak lazım geldiğine inanıyorum.
Allah,
Türkçülük, Kürtçülük, Arapçılık, Acemcilik Vs. gibi milli bağnazlıklardan çok GERÇEK MANADA İNSANİ DEĞERLERİN FARKINDA OLMA VE O DEĞERLERİ HAYATA HÂKİM KILMA ŞUUR VE BASİRETİ VERSİN.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.