"EZEL DİZİSİ MİZAHİ VERSİYON"
EZEL
Ömer, Ali , Cengiz ve Eyşan lise son sınıfa gitmektedir. Bu dört arkadaş mezun olmak için son bir sınava hazırlanmaktadırlar. Bu son sınav
din kültürüdür.
Ömer sınava çalışır diğerleri ise kopya hazırlamışlardır. Ömer izlediği sırlar dünyası filminden etkilenerek arkadaşlarına kopya çekmenin caiz olmadığını söyler. Fakat Ali ve Eyşan kopyayı başarıyla çekerler...
Cengiz ise kopyayı çektikten sonra Ömer’in sırasının altına atar. Ve hoca Ömer’i yakalar ve disipline verir...
Disiplinden uzaklaştırma cezası alan Ömer bu acıya dayanamayıp okul hayatını bitirir...
Ali, cengiz ve Eyşan liseden mezun olup, üniversiteyi bitirip zengin olurlar. ( üniversite mezunlarının iş bulamadığı bir ülkede... )
Bu acıyı kaldırmaya çalışıp ta kaldıramayan Ömer fıtık olur. Kendisine oynanan bu oyundan sonra Ömer intikam almak için liseyi havanın soğuk olmasına rağmen dışarıdan bitirir...
Liseyi bitirdikten sonra Ömer ilk iş olarak ; SSK ile anlaşmalı bir devlet hastanesinde estetik ameliyatı olur...
Ömer kendisine akıl hocası olarak Ramiz dayıyı seçer. Ramiz dayı çok anlamlı sözler söylemektedir. Örneğin şunun gibi ; "sakla samanı inekler aç kalsın yeğen"...
Ramiz dayı Ömer’in yüzü ile ismini de değiştirir. Ramiz dayı Ömer kulağına ezan okuyarak adını Ezel koyar.... Ramiz dayı bir gün ezele isminin anlamını sorar...
Ezel ise cevabını şöyle verir; Dayı, ezel "ela gözlü bir çöl ahusu" anlamına gelir. Diyerek cevabını verir. Bunun üzerine dayı sinirlenir.
Dayı ise ezele dönerek şöyle der ; "sen benimle dalga mı geçiyorsun yeğen, "ela gözlü çöl ahusu" Yaprak dökümündeki Leyla’nın adının anlamı...
Kafan mı güzel senin yeğen diyerek sözünü bitirir.
Ezel sonra yanlışını düzeltir. Neyse sadede gelelim... Ezel de kafasına kuş sıçması sonucu milli piyango oynar ve büyük ikramiyeyi tutturur.
Ve cengiz den intikam almak için kumarda sırf puştluk olsun diye cengiz ile aynı masaya oturur...
Kumarda cengiz ile ezelin toplam 10 tane kumar pulu vardır. Kumarın sonunda ezel kazanır. cengiz’in pullarının hepsini alır...
Cengiz de kalan tek pul ise "Türk hava yolları posta pulu" olur...
Bu hikayenin sonunda ise Cengiz ile Ali ortak oldukları için birlikte iflas ederler.
Ezel zevkten dört köşe olur.
Eyşan ise Ömer den - Cengiz’e, Cengiz’den Ezele giderken, son durak olarak Behlül’ün eline düşer.
En kötü son böylelikle Eyşan’ın olur...
YAZAN : BİLAL YEŞİLBAŞ