19 Mayıs Ve Gençlik…
Sorma Ata’m Türkiye’mi
Faaldedir kalkınacak
Avrupa’yı geçeceğiz
Amerika izin verse…
19 Mayıs, Ata’nın gençliğe hitabıyla şöyle başlamıştır. Eyy Türk gençliği, birinci vazifen...
Kağnıların tekerlek seslerinden, cesur ve kararlı milletimizden; o günün şartları ve koşullarından bu günkü gençliğe; bu günkü koşullar ve şartlara, gelişen teknolojiye baktığımızda, acaba ne gibi farklılıklar görüyoruz ? Atatürk bu gün olmuş olsaydı, bu günkü gençliğe yine öyle coşku dolu hitap eder miydi? Bu günün liderlerini nasıl kabul ederdi, neler söylerdi acaba ?
Atatürk 19 Mayıs 1919 da, Türk gençliğine hitaben sunduğu gün, parlak bir istikbalin başlangıcı olacağını düşünerek, Türk gençliğine, Türk milletinin daimi ve Türk istikbalini temin ederek armağan etmişti. Ve o gün ümit etmiştir ki, Türk gençliği, 19 Mayısın manevi ve ahlaki varlığından alacağı, canlı ve temiz ilhamla, yurda ve millete olan vazifelerini yapabilmek için, kafası kadar kolununda sağlam olmasını sağlayacak ve buna inanacaktır ve kendisi de buna inanmıştı.
Ancak, Ata’dan sonraki milletimizin gelişmesine baktığımda, maalasef atanın gördüğü gençliği göremiyorum. Teknolojinin gelişmesiyle, Türk gençliği sanki çağımızın getirdikleriyle özdeşmeye musait, hakîki Anadolu kültür ve değerlerini unutmaya ramak...
Lakîn 1972, Deniz Gezmiş vardı ve ondan sonra ve o günden bu yana bütün bu ahlaki teminatları içeren gençlik gelmedi! Gelmediği gibi olan zeki gençlerimizide, cahil zihniyetler yok ettiler…
19 Mayıs 1919 dan bu yana yurdumuz çok yavaş gelişmekte. Ve hepimizin bildiği gibi her gün farklı siyasi fikirler ortaya atılmaktadır. Siyasi liderlerimiz, kendi kariyerlerini gündemde tutabilmek için, her yeni bir günde yeni meseleler atmaktalar ortaya. Akıllarınca milleti mi oyalıyorlar, yoksa gerçekten Türkiye gelişsin diye mi çaba harcıyorlar bilmiyorum?
"Hangi istiklal vardır ki ecnebilerin nasihatlariyle, ecnebilerin planlarıyla yükselebilsin.. ? Tarih böyle bir hadiseyi kaydetmemiştir."
Demiş sevgili Ata’mız. Ama şimdi Avrupa topluluğuna gireceyiz diye kendi öz kültürümüzü hiçe sayarak, özentiyle yüzeysel gelişmeler kaydediyoruz. Ekonomik bağımsızlığını sağlayamayan hiç bir devlet gelişemez. Eğer Türkiye ayakta kalıyorsa, her ne kadar özenti bir gençlik olduğundan endişe etsemde, yine o evlatlarının vatana olan imanındandır.
Atatürk ilkelerine sadık kalarak, günümüz Türkiye’sini ve milletini düşünerek, sadece törenlerde değil, tarihlerden ders alarak, Atatürk’ü ezberlemek değil, onu gerçeklerle Türklük mertebesinden onu yeniden anlıyalım diyorum ve yeni Atatürk’lerin doğmasını sağlamak.
Tembellik yasak bize
Parolamız ileri, haydi
Dünyaya örnek olsun
Çalışkan Türk gençleri
Türk gençliğinin 19 Mayıs bayramını en kalbi dileklerimle kutluyorum.
18/05/2011
Sevgili Özbek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.