- 676 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan Beyni
İnsan şu dünyadaki en muhteşem varlık bence.Düşünüyor,konuşuyor,anlatıyor,oynuyor,yürüyor ve şu an aklıma gelmeyen pek çok şey yapıyor.Mesela benim ilgimi en çok çeken şeyi ele alayım:BEYİN.Her canlı varlığın beyni vardır.İşte bizi diğer varlıklardan ayıran şey de bu.Beynimizin düşünebilmesi.Hiç merak edip beynin içine gerçek olmasa da baktınız mı?Ben baktım.İçinde beyaz bir sıvı var ve ondan biraz koyu bir sıvı daha var.Galiba biz insanları yöneten o muhteşem şey bir beyaz sıvı.
İnsanlar beyinlerinin çok ufak bir kısmını kullanabiliyor.Bir makalede okumuştum bunun nedeni beyindeki nöronların kendini yenileyememesi imiş.Düşünsenize beyninizin %100’ünü kullandığınızı.Heralde tüm gün bir yerde oturursunuz ha pardon uçabilirsiniz de.Çünkü beyninin tamamını kullanan insan düşünce gücüyle herşeyi yapabilir.Bir evin yok oluğunu düşünür ve ev yok olur.Sadece düşünce gücüyle muhteşem olurdu doğrusu.Ama bir bilim adamı bile,yanlış hatırlamıyorsam beyninin sadece %4’ünü kullanabiliyorsa örneğin Einstein biz sadece %1’ini ya da daha azını kullanıyoruz.Aslında Einstein kötü bir örnekti çünkü onun beyni diğerlerininki gibi değildi.O,ölünce beyninin incelenmesini istemiş.Dr. Harvey onun beynini incelemek için tam 240 parçaya bölmüş.Onun beyninde bir tarafın,adını hatırlamıyorum,normal bir insandan %15 daha gelişkin olduğunu söylemiş ki bu yüzden Einstein da olağanüstü bir fizik ve matematik dehasıydı.Onun gibi olmayı isterdim aslında.Dünyanın gelmiş geçmiş en iyi bilim adamlarından biri,ne muhteşem...Ama her güzelin bir kusuru vardır Einstein’ın dav armış,fazla bilgi sahibi olmaktan heralde delirmiş.Ama değer.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.