KURŞUN
Acemiliklerinden beri yan yanaydılar tertibiyle. Kucağına düştüğünde anlamadı ne olduğunu. Sesi, boğazındaki düğümü yırtarak söküldü dudaklarından.
"Tertip...tertip kalk!.."
Başının altında kalmıştı eli. Ilık ılık birşeylerin elini ıslattığını farketti. Kondurmadı;
"Tertip, haydi geliyorlar, kalk tertip!"
Gözlerini açtı tertibi, dudaklarında donuk bir gülümsemeyle, silah arkadaşının gözlerine baktı. Zorla aralanan dudaklarının arasından can yoldaşına fısıldadı;
" tertip kaç, kurtar kendini", zorla aldığı bir nefes arasından ekledi, "selam söyle..."
Gülümsemesi yavaşça silindi yüzünden, bakışları uzaklara kaydı. Bir damla yaş ile yanağı ıslandı. Ne yaşı döken, ne uğruna yaş dökülen bu anı duyamadı.
Gözleri buğulanan, yavaşça yere koydu tertibinin başını. Avucuyla, ıslanan gözlerini kuruladı. Silah arkadaşının kanı ile boyanmıştı yüzü. Dostunun kanıyla, kendi gözyaşının buluştuğu el, farkına varmadan silaha uzandı.
"Mayınlara dikkat edin" demişti ya çavuşu. O mayınlar, yüreğinde patlamaktaydı şimdi peşi sıra.
Omzuna dayadığı tüfek tertibinindi, bunu bile farketmedi. Gözlerinde can yoldaşının gülüşü, yanı başında bedeni varken, avuçlarındaki öfkeyi, doğrulttu tepenin ardında uzanan başlara.
Silahından peşpeşe kurşunlar düşmana, gözlerinden yaşlar kucağına düşüyor, dudaklarında aklına gelen bütün dualar göklere yükselirken, boş kovanlar silah arkadaşının, kader yoldaşının göğsüne dökülüyordu.
O kahbe kurşun, döşünü yakana kadar.
Sırtüstü düştü yere. Selam gönderecek kimse de yoktu ki yanında. Gözleri bulutlara takıldı. Bir tanesini annesine benzetti, gülümsedi. Gözlerini o buluta çiviledi.
--------------------------------------------------------------------------------
YORUMLAR
reyya
Şimdi ben ne yazayım!
Bir film şeridi gibi gözlerimin önünden geçerken iki çığlık... Haydi kalk desem, kim duyar beni...
Melekler yoldaşları olsun,.. diyebiliyorum ancak...
Ve ruhları şad olsun...
Gözlerim bulutlandı, az sonra yağmur yağacak gibi...
Sevgimle...
reyya
Allah bütün ana babalara yardım etsin
teşekkür ederim
Yazını okurken boğazıma düğümlendi hıçkırık, Mehmetim'e kurşun sıkan hainlere beddua dilimde.
Arkadaşım yazın o kadar etkileyici ki, ağlamamak elde değil.
Bütün askerlerimiz Rabbime emanet, teşekkürler bu değerli paylaşım için, selamlar.
reyya
Titredim inan...o anı yaşattın, izlettin. O kadar canlıydı ki herşey Mehmedi yanıbaşımda hissettim. Kınalı kuzularım, can sarmalarım...Başka bir şey yazamayacağım. Okuyamayacağım da...
Mükemmel bir anlatım...Acı...bir konu...
Dua et Reyya, anaları ağlatmasın kimsecikler.
reyya
şimdi de ben senin yazını okumuştum....
niyeyse kendimi öksüz hissettim....
bugün tuhafım galiba....
Aynur Engindeniz
Ben de senin yazında hüzünlendim...Bedduayı asla sevmem ama, içimden kibar bir beddua yürüdü gitti layığına...
Sevgiler güzel dostum...