- 719 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BURSA'MA..
Oldum olası sevmişimdir şehrimi.35 yılımda bambaşka duygular kazıdım,tek tek işledim taşlarına,ağaçlarına.Kimi zaman sevdiğime tanık oldu,kimi gün ağladığıma.Küçükken,babam işten eve az geç kalsa,oturur yol başına hem Erol Evgin’in ’Şehrin Işıkları’ Şarkısını söyler,hem dökerdim incileri ip ip.İşte şimdi anlıyorum üzüntümü,korkumu,yalnızlığımı şehrimle paylaştığımı..
Bursa annesinin eteklerine (Uludağ) sığınmış bir şehirdir.İzmir’den şehre yaklaşırken karşınıza çıkan dağın eteğine kıvrılmış bir kedidir.Kulağında Erikli,kuyruğunda Çekirge..Tam 6 padişaha evsahipliği yapan şehrimi tanımadan,diğer şehirleri anlamak mümkün değildir.Osmanlı’nın kurulduğu günlerde fidan olan çınar şimdi dağ yolunda ’Asırlık Çınar’ ve gölgesinde içilen çaylarla hala şehri izlemekte..
Kendi zaten yeşil olan şehrimin gözü de yemyeşil,öyle bir yeşil ki İznik Çinisinin namını dünyaya yayan ’Yeşil Türbe’ kentimin göbeğin de..
Hani Ramazan’larda izlerdik çocukken sıkça;Karagöz ve Hacıvat...İşte onlarda bu şehrin suyundan içmiş,toprağını,taşını ayaklarıyla ezmişler.Şimdi bir akşam vakti yapılan çağrıya uyanlar,namazlarında ikilinin haytalıklarına gülüşen işçilerin seslerini duyarlar ’Orhan Camii’nde..Doğru dürüst işini yapanların adı unutulmuşken,onlar yaptıkları nüktelerle,kellelerine karşılık ölümsüzlük almışlardır..
Yine şehrin göbeğinde bir tepe..Adı ’Tophane’.Bir demli çay ya da bol köpüklü bir türk kahvesi eşliğinde,bir yanınızda ’Osmangazi’,diğer yanınızda ’Orhangazi’ şehri izlersiniz..Meraklısına 5 dakikası 50 Ykr dürbün seçeneğiyle..
Hani olmuştur ya;Uzanıp tutmak istemişsinizdir yıldızları.Kalkıp gidebilmeyi düşlemişsinizdir o yıldızlara..Bursa’da bu mümkün.. Binin ’Teleferik’e çıkın Uludağ’a..Yukarıda hem ’Bakacak Tepesi’nden şehri izleyin,hem de ’Sarıalan’da mangalınızı yapın.Ha muhteşem yoğurdu da unutmayın sakın.Sonra gezmeniz bittiğinde ve güneş gözden kaybolduğunda dönün Teleferik İstasyonu’na ve aşağıya bir bakın..Gökteki yıldızların tümünü şehre dökülmüş göreceksiniz.. Artık yapmanız gereken Teleferik’e binip o yıldızlara inmektir gökyüzünden..
Bukadar değil elbette şehrimin güzellikleri.Mudanya’m var,Gemlik’im var,Dokuzgözler,Karacabey Boğazı,bağrına annemi babamı gömdüğüm İnegöl,bitmez tükenmez tarihiyle İznik ve daha niceleri..
Bu şehir arkadaşım oldu,sevgilim oldu,düşmanım oldu.Kaçmak gitmek istedim çoğu zaman..Bırakmadı..Küçük kavgalarımızı hep güzellikleriyle unutturdu bana.Şimdi bu yazı armağanım olsun güzeller güzeli,yeşil gözlü Bursa’ma..
Taurus..