- 1239 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
AH MiNE-L AŞK
-Makamında ulvi bir hasbihâl idi...!-
Aşk olmayacak bir şeydir her zaman. Aşk yaşanmaz. Aşka gidilir, aşk için koşulur, aşk için yazılır, aşk için sevilir ve aşk için ölünür.
Aşk da hiçbir zaman ruh kemale ermez tam manasıyla. Çünkü aşkın gölgesidir takip edilen yollar ve katedilen mesafeler. Bu yüzden aşkın sahibi olan Rab de bize Cemalini hatırlatmaz. Bu yüzden onu kimse direk göremez. Ve O, öyle bir dünya yaratmış ki; esas aşka ait yolda yürüyen kulları yüreklerini o dünya için eritmiş olacak, o vakit gelmeden.
Aşk dokunmak mıdır, dokunmadan sevilmez mi sevilen ve seven? İlla et midir aşk?
Oysa et çürür, çürümeye aittir onun hamuru. Eğer vücuttan et kesilirse, o kesilen parça bir kaç güne kalmaz sineklere yem olur. Eğer et uğruna bir insan aşk peşinde olursa, düşündüğü aşk başkadır, gittiği yol bir başka. Rabıtasında hata vardır.
Et uğruna düşmüşse aşık yollara, sadık değildir ona bu canı üfleyene karşı. Çünkü insana olan sevgi aynen yemek gibidir. Nedense ihtiyaç olduğunda vuku bulur insanlar arasında ki aşk! Yemek de aynen böyledir. Mide boş olduğunda insanın canı yemek ister.
Eğer bir gün gelir de insanın canı sıkılırsa, o et parçası ile sevdiği candan daha iyi et parçası gördüğü anda bir başka cana meyili olur ve önceden de çoks evdiği et parçasından vazgeçer. Tavuk yerken, sığır eti görüp de tavuk etini yememek gibi.
Filhakika, bir beyan tezahür etmiş zaten Hz. Aişe anamızdan. Bir insan ruhunu Allah�a, yüreğini Peygamber�e, şehvetini de eşine vermelidir. Ruhunu Allaha veren insan güzel insan olur zaten. Yüreğini peygambere veren insanda da o güzelliğe ait makamların izi bulunur.
Peki yine eşine karşı şehvet ile yaklaşmıyor mu?
Elbette şehvet ile yaklaşır, ama ondan önce aklı ve yüreği içerisinde dünyaya gelme amacımız ve bizi yaratanın sevgisi vardır. Böyle bir sevgiyi ve idraki sahiplenmiş bir insan zaten eşine şehvet ile yönelirken, kalbinde de Allah ve Peygamber sevgisi olacaktır. Onun için edep dairesinde , onun için sevdiğini üzmeden ve ona cefa vermeden sevebilecektir.
Günümüzde ki aşkların hiç mi hükmü yok peki?
Aşk için çok kelam eden olmuştu. Bizim de zihnimizin düşsel avuntusu olan aşkı anlatmaya çalışmamız beyhude aslında, ama bir gerçek var ki, onu da paylaşmadan geçemeyiz.
Kalbin içerisinde Alemlerin Rabbine karşı bir havf ve reca ile ilişkisi olmaz ise, o insanın yaşama gayesi dışına çıktığı çok rahat bir şekilde beyan edilebilir. Çünkü Allah (c.c.)�un adı geçmeyen ve Peygamber sevgisi bulunmayan yüreklerde şeytanın boyama kitapları bolca mevcuttur. Bir insan şehvet ile de yönelse eşine, Allah�ın ve de Peygamberin sevgisinden gölgeler ile yaklaştığı için eşine, bir tür aşk mana bulur. Ama kalbin içinde gizlenecek ve de yad edilecek İlahi bir yöneliş ve yakarış yok ise, aşkın da bir hükmü, manası olmaz, olamaz da.
Peki neden?
Çünkü o sevgilerin En güzel, güzellerin güzeli ve hatta güzel diye nitelendirmemizde bile sakınca bulunan sonsuz hikmetli ve zevki olan hüsnalar içerisinde bulunmaya niyeti yoktur hiçbir zaman. Zor gelir cehd ile nefse karşı cihad eylemek. Şu dünyanın nacizane nedeni olan Rasûlullah(s.a.v)�ı yürekten sevmek zor gelir.
Çünkü içinde Allah, Peygamber sevgisi olmayan yüreklerin oyuncak bir aşk hülyaları oluyor. O yüzden aşkları bir et parçası hükmüne düşüyor.
Herkes yürekten, gönülden bahsediyor da, acaba gönül bizlere seslense ne derdi?
Bre ahmaklar! Madem ki beni önemsiyordunuz ve madem ki beni sevindirmek için uğraşıyordunuz, bari o kadar geçen zaman içinde beni esas sevgilinin nuru ile nurlandırsaydınız. O zaman bu gönül evinizde size ömrünüz boyunca tahmin edemeyeceğiniz hazinelerden ikramlar sunacaktı.
Evet be gülüm, ben bunları biliyorum, biliyorum da bana bunun tersini söyleyenlere kızıyorum.
O a şk değil de, ne ki peki!
YORUMLAR
EVET, GÜNÜMÜZDE Kİ AŞKLARIN HÜKMÜ YOK, HEM DE HİÇ YOK!
AŞK DEĞİL YAŞANILANLAR CİNSELLİĞE GİDEN YOLU AYDINLATMAK İÇİN HARCANAN DANDİK ÇABA…
AŞK AYAĞA DÜŞMÜŞ, AŞK SOKAĞA DÜŞMÜŞ, ETİNİ PAYLAŞAN AŞK YAŞADIM SANIYOR, OYSAKİ AŞK YAPIYOR, FARKI BİLE BİLMİYOR, E NE YAPSIN TV. DE GÖRDÜKLERİ ONLARA AŞILANMKA İSTENE TÜKETİM POLİTİKASI GEREĞİ AŞK BUYDU BÖYLE YAŞANMALIYDI…
BEDENDEKİ ARZULARIN DOYURULMASI AŞK DEĞİL OLMAMALI DA
GERÇİ İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ DÖNEMDE YAŞANAN HANGİ DUYGU NE DERECE SAMİMİDİR O DA AYRI KONU
NE MERHAMET MERHAMETTİR, NE ACIMA ACIMADIR, NE İNSAF İNSAFTIR HEPSİ HORMONLU, HEP KANTARIN TOPUZU KAÇIYOR HİÇ AYAR TUTMUYOR SÜREKLİ UÇLARDAYIZ VE ÇABUK YORULUYORUZ YANİ HERŞEYİN SUYUNU ÇIKARIP HEMEN TÜKETİYORUZ…
2 ÇİFTİ ÖRNEK OLARAK SADECE YAZACAĞIM
KAFKA VE MİLENA ( TOPLASAN 3 YILDA 4 KERE BULUŞMUŞLARDIR HASTALIKLI BİR AŞK DİYEBİLİRSİNİZ AMA SADECE SIRADIŞI BİR AŞK)
HALİL CİBRAN, TAM YİRMİ YIL BOYUNCA, BİR TEK KEZ BİLE GÖRMEDİĞİ, BİR TEK KEZ BİLE SESİNİ DUYMADIĞI, BİR TEK KEZ BİLE KOKUSUNU KOKLAMADIĞI BİR KADINA AŞIK OLARAK YAŞAMIŞTI.
İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ ASIR ŞARTLARINDA BUNA; HASTALIK DELİLİK VB.. YAKIŞTIRMALARDA BULUNABİLİRSİNİZ AMA BENCE AŞKTIR,ÖRNEKTE LEYLA MECNUN DEMEDİM ÇÜNKÜ;KAYS’IN LEYLA AŞKI MANEVİ AŞK YANİ MEVLANA ŞEMS İLİŞKİSİNDE OLDUĞU GİBİDİR…
EFENDİM, VAKTİNİZİ ALDIM, ESEN KALIN SELAMLAR SEVGİLER KALEMİNİZE SAĞLIK …
HakkınSesi
Düşünüyorum da, bu okuduklarınızdan bende de varmış gibi geliyor..
Bundan dolayı hoşuma gitti örnekleriniz..
Çok teşekkür ettim..
Hoş kalın,duayla..
Hürmetler..
Aşk; etmidir? Öyleyse et erir, et yenir toprağa girince... e ozaman aşk'a nolur? nereye gider o et tükenince? Çok güzelll, tam anlamıyla taktir ettim yazınızı... Bende et'ten bir aşka inanmam, eğer aşk diyebiliyorsa insan yaşadığına, birde dokunmadan, sokulmadan etsinde görelim... Bedenlerin birbirine olan aşkı, toprakta biter... Ama yüreklerin aşkı bakidir, daimidir... Belki bu dünyada o aşk yalnz mevlaya duyulabilir, sevgiliye duysanda, ne fayda oda etten bir aşka inandıkça... yazınızı beğenerek okudum, kaleminiz var olsun.. yüreğinize sağlık efendim :)
HakkınSesi
Aşk'ı iyi öğrenmek lazım ki, esas sahibi sonra bizden sormasın...
Gününüz aydın olsun, ömrünüze bereket dolsun..
Daimi hürmet ile...
kasım yağmuru
Aşk yüreğin başına gelen en güzel şey. Kutluyorum. Yine baştan sona harikaydı. Selamlar.
HakkınSesi
Duayla kalınız...hürmetle
HakkınSesi
Teşekkür ediyorum efendim...
Dua ile,sağlıcakla..
Hürmetler...
HakkınSesi
Çıkarsız sevgilerin yağmurlarında ıslanmanız dileğiyle efendim..
Hürmetler...Teşekkürler..
-Makamında ulvi bir hasbihâl idi...!-
Evet be gülüm, ben bunları biliyorum, biliyorum da bana bunun tersini söyleyenlere kızıyorum.
O a şk değil de, ne ki peki!
____şükür dü sesim
yaradana ve yarattıklarına şükür
hakka şükür koçlarun devranudur
cümle alem bu demin hayranıdur
gün batardan gün toğan yöre değün
ışk erinün bir nefes seyranidur
çünkü herşey onun arzusuyla mümkün!
Bildiğin gibi....
Tebrikler yüreğimden:)
HakkınSesi
Deyu deyu....
Nefesinde sen de dikkat et...(Anladın ne dediğimi:)
Teşekkür ediyorum can-u gönülden..
hürmetle..
aşk konu olunca ne sözcükler yetiyor ne de yürek anlatmaya..
maneviyattır bence aşk..
hakkıyla aşık olmak derim de anlamazlar ne demek isterim.
ama sen güzel anlatmışsın her zamanki gibi:)
hakkıyla olursa dediğin gibi her kapı güzelliklere açılır vesselam..
yine özeldi kelimelerin değerli yürek..
keşke daha çok yazsaydın uzun uzun:)
okumak büyük keyif..
eyvallah değerli yürek..
HakkınSesi
Gönlün de gerçeği görüp, aşk ile dolsun:)
teşekkür ettim..hürmetle..
Aşk; yeri gelince onun için ateşin tenine sermektir terini...
Ki onun acısına gülüşünü eke eke onarmaktır onu aşk...
Ne güzeldi...
Tebrikler...
HakkınSesi
Ve aleykumusselam Erciyes'den...
Hürmetler...
O aşk niyetiyle insan duygularını istismar eden zamane kasapları...
Üçe beşe nasıl olsada bir şekilde etinden faydalansak diyen o ...
Hak aşkıyla yanma erdemini bilmeyen sözüm ona...
Bitmez ,tükenmez yazmakla.
Kalemine sağlık.Çok kısa oldu sanki yazı,daha geniş anlatımınızı bekliyorum şahsım adına.
HakkınSesi
Saygılar ablacım:))