EUROVİSİON
Bazen, göz yaşlarıma hakim olamıyorum.
Birbirini tanımayan ama aynı geçmişi paylaşan kimi insanlar hiç beklenmedik bir anda, iki devlete aslında tek millet olduğunu hatırlatıveriyor ya böyle ve bir elinde kendi ülkesinin bayrağı öbüründe ay yıldızlı bayrağımı bırakmıyor ya hem de tüm dünyanın gözleri üzerindeyken belki de anne oluşum sebebiyle dünyalar benim oluveriyor...
işte o zamanlar tutamıyorum kendimi. Elbette altı üstü bir şarkı yarışması ama arka plandaki o birbirini sevip, kollayan milletin insanlarının el birliği, güç birliği, birbirlerine duydukları aşk ve sadakat var ya... İşte bunlar paha biçilmez güzellikler benim adıma. İnsanın dar gününde kardeşine güvenebilmesi gibi. Gözlerinin görebildiği yalnızca bir birincilik olanlar bir yana bu arka plandaki hakikati görenlerin tek yumruk oluşları başka bir yana.
Annemin bir sözünü hatırladım istemesem de. Derdi ki, "kardeş kardeşin olduğunu da istemezmiş öldüğünü de". Kardeşimin olmasını dilerim hep. En sevmediğim komşum için ettiğim dua bile zengin olsun daha iyi bir semte taşınsın olmuştur. Kötüyü dilemeyi akıl edemiyorum nedense. İyi olsunlar, onlarla gurur duyalım her zaman.
Helal olsun AZERBAYCAN.
Bu yılın galibi her yıl oynanan tüm ayak oyunlarına rağmen bu defa AZERBAYCAN.
Tebrik ediyorum kardeşlerimizi. Sahneye koşarken elinizden bırakmadığınız bayrağımız için ayrıca teşekkür ediyorum, Türkiye’ye gösterdiğiniz vefanız ve coşkun sevginiz için.
YORUMLAR
Bunu biz yapmazdık ama...
Evet gerçekten onlara helal olsun. Türkiye kazansa sanırım bu kadar sevinmezdim. Gerçi dediğiniz gibi siyaset kokan bir yarışma, ama sonuçta gurur duyuyor başarıya hasret milletimiz bu tip şeylerle...Bir nevi psikolojik rahatlama bizimkisi sanırım. Bütün milli müsabakaları "sefer" edasında karşılayışımız, tarihimizin kudretli hatırasından genlerimizde kalan bir şey olsa gerek.
Ne zamandır sizden bir öykü bekliyorduk. Nasip Azerbaycan fırtınasınaymış. Umarım arayı çok açmazsınız.
Sevgiler.
Güzel bir yazıydı. Yazık ki bu yıl izleyemedim eurovisionu. Fakat o coşkuyu o duyguyu ben de çok iyi tanıyorum. Yazınızda hissettirdiğiniz bu duygu yabancı değil bana da. Milli birlik ve beraberlik resmi veren her oluşumda gözyaşlarını tutamayan bir insan olarak farklı bayrak ve farklı topraklarda da yaşasalar "biz" gibi olan gönül birlikteliklerimiz için de aynı hissi yaşıyorum. Ve bu duyguları tekrar hatırlatan yazınız vatan topraklarımız içindeki çok seslilğe de bir örnek olması açısından çok özeldi bence.
Kutluyorum bu değerleri hatırlatan kıymetli yazınızı.
Sevgimle.
Bizi diğer milletlerden ayıran en büyük özelliğimiz manevi duygularımıza ektiğimiz insanca yakarış aslında...
ki senin Sevgili asran yaşadığın bu zirve hepimizin gönlündeki tek dalga...
Ben izleyemediğim ama izlemiş kadar hissettim o heyecanı...
Biz hep kenetlenen bir hikayenin huzur soluyacak kocaman bir Cumhuriyeti olacağız kardeşlerimizle birlikte...
Tebrikler...
Değerli yazarımıza teşekkür ediyoruz, milli duygularımızın güzelliğini hatırlattığı, pekiştirdiği için. azebaycan halkına ve yarışmacılarına ne söylesek azdır zaten.
Bu arada, ülkemizde bir kaç yıldır sessiz sedasız seçiliveriyor bizi kimin temsil edeceği. Kıstasları ne oluyor bu seçimin, nasıl yapılıyor, kimler seçiyor ; bilen var mı ? Peki doğrumu böyle olması ? Diğer ülkelerde de böyle mi oluyor ?
Demokrasi dediklerinin bir özelliği mi bu da , bizim yerimize başkalarının karar vermesi ?
Ben izleyemedim, ama kutlu olsun elbette.
...
Sevgili arkadaşım; "Kötüyü dilemeyi akıl edemiyorum nedense." demişsin. Bu senin ve kimde mevcut ise onun en insan yanı değil midir? "Nedense?" demeye hiç gerek yok, özellikle de seni görünce aklından kötülük geçmeyeceğini her Allah' ın kulu anlar-anlamalı diye düşünüyorum. Ben o gözlerde pırıl pırıl bir insan gördüm. Bu nedenle güzel hasletlerin için kutlarım seni ve aileni. Kaybetmemen temennimle.
Hoştu yazı, sayende göremediğim güzellikleri okumuş oldum...
Nebiha Muradî tarafından 5/15/2011 3:22:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şu anda ben de sizinle aynı duygular içerisindeyim. Hepimizin gözleri dolu doluydu. Helal olsun Azerbaycan'a. Teşekkürler güzel paylaşımınız için. Sevgilerimle.