PARAGRAF
PARAGRAF
Zamanı dolan bir ömrün ölümü, sonbaharda solan yaprakların dökümü ile eşdeğer olabilir işe mana boyutunda bakarsan. Nasıl emeklerinin vadesi dolunca yaşlanan, tazmin edeceği şeylerle memnuniyetini amortisman adı altında elde eder ve sevinir yani.
Ki yapraklar "geleceğiz" muştusunu da beraberinde söylerler sonbaharda gidiş hazırlığı yaptıklarında. Ama belki dönüşlerinde bir kaçı konacak dalların budanmasına içerlediğinden mi, yoksa imkanın elvermediği, nasipsizliğin ona aman vermediğinden mi, gelemezler bir daha veda ettikleri terminale.
bitişi olan her nesne bitişini kutlamalı giderken, sevinmeli yaşadığı zamandakinden hayli yüksek bir iştiyakla. Bayram etmeli..
Karnesini alan kimi çocuk tatilin geldiğini anlar karnesiyle birlikte ve kimisi de ta ay ya da lar öncesinde saymaya başlar günleri, ve sabah vakti o kutsal pazartesilerine denk gelme ihtimali olan bir günde yürürken kaldırımda, yanındakine seslenir.. "az kaldı" der ve istiklal marşının yalnızca iki mısrasına karşı dik duruşunu sergilemek içinde hazırlık yapar bütün düğmelerini ilikleyerek. Ama öte taraftaki suskun delikanlı bıyıklarının terlememesine aldırmadan, takasa hazırlanır sömestriyle. O uykusuz gecelerinin tezahür etmesi için sevinir belki, ve belki karnesinde yaldızların ve ek-A’ların oluşu da ayrı bir iftihar tablosudur onun için.
Yani buralardan çıkarılacak öyle çok teferruatik bilgiler bir miktar gereksiz bilgi olarak insanı zahmete sokar.
Alınması gereken en net ifade;
1-Bitişlerde herkes sevinir nihayetinde. Belki herşeyin özünde olan disiplinin bitişle beraber rehavet arefesi sevindirir biten şeylerin sorumlularını.
2-Dönüşü urbasında saklayarak gidenler dönemeyebilirler.
Yani nasıl anlatsam diye bu kadar kelimeyi ortaya saçmam iyi mi oldu yoksa konuyu mu unutturdu, orası muamma şimdilik.
Ama bildiğim bir kaç şeyi de yazmaya gitmedi elim işte.
Sana olan saygımı dahi sır diye kementlemeliyim belki de...
Ne zaman SEN aklıma düşsen,
Düşer bir elma yamaçlarıma,
En kırmızı ısırık izleri bırakır sensin,
Gevrek zayi ilanlarına.
Ne zaman sen aklımdan düşsen,
Kırılır yüzün gözün, sakat kalırsın.
Müteferrik eczaneler satışa çıkarılmışken.
...
Defterin çok ağır...
Düremiyorum...
2004
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.