- 878 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Marina
“Hey gidi Marina hey! Ne güzel sevişirdik seninle.”
Sözlerin ağzımdan çıktıklarını kulaklarıma vardıklarında farkettim, o zaman da çok geç olmuştu. Rahip vaazını kesti. Tam bir sessizlik olmadı çünkü insanların bana doğru döndüklerini duyuyordum. Gözlerimi yere diktim. Yüzüm kızarıyordu.
“Genç adam, merhume ile ilgili söylemek istediğin bir şey mi var?”
Rahip bana sesleniyordu. Cevap vermeden yere bakmaya devam ettim. Olacak gibi değildi. Geriye dönüp yürümeye başladım ama nereye gittiğime bakmadığımdan kendimi arkamdaki hanımın üzerine çıkmış buldum. Kadıncağız şaşkınlıktan bir şey diyemedi. Özür diler gibi mırıldanıp devam ettim. Komşu mezarın taşına ayağım takılınca sendeledim, dengemi bulamayınca da mezara bırakılmış çiçeklerin üzerine düştüm. Kalkıp, hiç bir şey olmamış gibi cenazeden uzaklaşmaya devam ettim. Arkamdaki kalabalıktan hiç bir ses gelmiyordu. Hala bana bakıyor olmalılardı.
Nereden çıkmıştı o cümle, hem de Nina’nın cenazesinin ortasında? Hey gidi Marina hey, kendi cenazeme bile çağırmayacaklar beni senin yüzünden.
YORUMLAR
İlhan Kemal
Kahramanla Nina'nın ilişkisini bilmiyoruz.
Marina'nın evli olup olmadığını bilmiyoruz.
Marina'nın cenazede olup olmadığını bilmiyoruz.
Hepsini, hatta daha fazlasını bilebiliriz, sizin kaleminizle.
O qué
Kime benziyor Marina, kırbaçlı Salome'ye mi?
Olabilir, kolları sıvayıp ben yazabilirim .
Ama kendi hikayemi okuyup heyecanlanamam o ayrı :)
Saygılar
İlhan Kemal
Kendi hikayenizi okurken heyecanlanamazsınız, bu doğru. Ama ya yazarken?
İlhan Kemal
yüzümden keyifli bir "yuhhhh" nidası geçti...
"yok artık " falan yani...
süperdi... kısa ve etkili...:)
bir de biz cenazede olduğumuzu anladığımızda
siz öyküyü terk etmiş oluyorsunuz aslında,
kenara çekilip tepkileri izleyip, keyfini çıkarmakta oluyorsunuz...:)
dostluğumla...
İlhan Kemal
İlhan Kemal
İlhan Kemal
Ben çok beğendim, espri yine yerinde..Üstelik gülümsetti
Tebrikler, sevgilerimle..
canandemirel tarafından 5/13/2011 8:28:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
İlhan Kemal
Cuma gecenize tebessüm kattıysa Nina görevini yapmış demektir. Katmadıysa boşuna öldürdük kızı. Sevgilerimle.
İlhan Kemal
Hikayelerin güzel tarafı da bu işte. İnsana böyle cümleleri gönül rahatlığıyla söylebilme olanağı tanıyorlar.
Bütün biraz daha açmanızı rica ediyorum sizden. İnanın çok güzel bir öykü çıkacak. Japaonlar öykünün de haikusunu icad etmediyseler eğer...
İlhan Kemal
Aynur Engindeniz
İlhan Kemal
Aynur Engindeniz
İlhan Kemal
Mezarlık doğu batı yönünde uzayıp gidiyor, sanki benim sıkıntılarımı da katlıyordu. Toprağın altındakilere arasına karışmak için can atıyordum ama bugünlük ayakta durmalıydım. Ayakta ve dimdik. Nina'nın beni bıraktığı gibi. 'Ne kadar güçlüsün' demişti son konuşmamızda. Kaldıramadığı eli bana doğru gelmek istemiş... (Yeter, ben kendimi yakmaya gidiyorum).
Aynur Engindeniz
İlhan Kemal
Aynur Engindeniz
İlhan Kemal
Aynur Engindeniz
Kolay gelsin.
İlhan Kemal
Aynur Engindeniz
Sanırım orada dolmuşlar otobüsler metrolar bizim memleketteki gibi değil. Fonda acılı bir arabesk yok. Camlardan sarkan nazarlıklar tespihler takım flamaları yok, aracın her yanına yazılmış kamyon edebiyatından seçmeler yok, hamsi tavası gibi yolcu yığınları yok. Dolayısıyla yazmak rahat olmalı...
İlhan Kemal
Aynur Engindeniz
Perşembeyi bekleyeceğiz...