SAYGI DUYARIM
Sayın kardeşim,
Günümüzde,yaşanan ve tanık olunan olaylar karşısında konu hakkında söylediğiniz sözlere katılmamak mümkün değil.Ancak,bir şeyi gözardı etmemek gerekir:İnsanların yetişme şekli ve kişisel özellikleri.
Ben,ufacık yaşımdan itibaren kul hakkının her türlüsünün affı mümkün olmayan günahlardan olduğu ve uzak durulması gerektiği gerçeğiyle yetiştirildim.Bu konuda,daha ilkokul üçüncü sınıftan itibaren ilk dersleri merhum babamdan aldım.Merhum babam," Kuran-ı Kerimi"okuyan onuda mealen açıklayan birisiydi.Daima "Her türlü günahın affı var,kul hakkının affı yok" derdi.Okulda öğretmenlerimiz,toplumda büyüklerimiz hep aynı şeyleri söylerlerdi.Benim yaşımda ve daha yukarı yaşlarda olanlar,benim bu anlattıklarımı çok iyi bilirler.Bizler,böyle bir kültürle yetiştirildik.Kul hakkı,kapsamı çok geniş bir konudur.Sadece bir başkasının malını,parasını gasp etmek olayı değildir.Örnek olarak:bir insanın gönlünü kırmak,onu incitmek,unutamayacağı ağır sözlerle gururunu kırmak en ağır kul haklarından birisidir.İnsan olarak,peygamberler dışında herkes hata yapabilir,ama hata yaptığında nezaketen özür dilemek,onun tekrar gönlünü almak ve ondan,helallik dilemek gerekir.En önemlisi de bir daha hatanın tekrar edilmemesidir.Öğrendiklerimi de gerçek hayatta uygulamaya çalışıyorum.Zaten,başıma da gelenlerin çoğu bundandır.Temelden bana"Kötülük yapan Allah’ından bulur."sen kötülükten uzak dur ilkeleri öğretildi.
İnsanlar,yakından tanımadan insanlar hakkında karar vermek çok zor.Böyle değerlendirmene saygı duyarım.Zaten,en zor olanı da yakınen tanıyabilme olayıdır.
tanımadan insanlar hakkında karar vermek çok zor.Böyle değerlendirmene saygı duyarım.Zaten,en zor olanı da yakınen tanıyabilme olayıdır.
Bazen,sabrını zorlayan öyle anlar geliyorki dayan dayanabilirsen.Bu gibi durumla karşılaştığım zaman bile evde isem kapıyı çekip,çıkıp giderim.Dışarıda böyle bir durumla karşılaştığımda,bulunduğum ortamı terkederim.Velhasıl insan olmak ve insanları anlamak çok zor.El yarası geçer ama dil yarası geçmez.Sonunda utanacağım her şeyden uzak dururum.Bana değer veren insan olacakta kıymeti bilinmeyecek.Olacak iş değil.Tabiki haklısın.Yaşanan acı olaylar,kolay unutulmaz.Saygı duymak gerekir.
Sonsuz saygılarımla.
13/05/2011
Mete Ekici
YORUMLAR
Kıymetli üstadım her insan sizin gibi düşünürse şeytan can sıkıntısından patlar.Son yıllarda öyle bir düzen geldiki vallahi ben her şeyi iki kez düşünür oldum.KUL HAKKI..bu sadece bir isim olsa gerek çünkü insanlar sadece kendi menfaatlerini bu hak kapsamında tutuyorlar.Son günlerde sınav sıkandalları ,memur alımında torpiller vss.çok düşük puanlı o işle alakası olmayan bir vatandaş torpille işi aldı ,torpilli işine başladı haram ve kul hakkıyle ilk halka atıldı,bu kişinin ölene kadar ki kazancı bence haramdır ve o işi alacak hakkı olan ama dayısı olmayan garibanın hakkıyle yaşayacak.yani çoluğu çocuğu kul hakkıyle nasiplenecek ve o kişiye sorduğunda hiç haram yemedim diyecek.
Biz müslümanız ya,hani milletin saçına sakalına yediğine içtiğine karışırız hatta bizim gibi düşünmeyeni gavur olarak değerlendiririz ya hani nerde bizim imanımız,nerde Peygamber ahlakımız nerde helal kazancımız ve nerde kaldı kul hakkımız.
Biz işimize geleni kitabına uydururuz,
Yaşantım boyunca dikkat ettiğim birşey var,kul hakkı zaten ahirete kadar beklemiyor ve bir şekilde çıkıyor,deneyin görün.
Güzel ve hassas paylaşımınız için teşekkürler,saygılar efendim