- 1181 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ah Be İstanbul
Biliyorum, ne kadar güzel şeyler söylendi hakkında, ne çok güzel şeyler yazıldı. Yine biliyorum ki ben ne kadar çok ithaf da bulunsam da şahsına beğenmeyeceksin.. İnandırılmamış gözlerle baktığında bana, eminim boğulacağım tarihinde.. Onca güzel hatıra içinde kaybolup gideceğim nezdinde..
Ama olsun.. Senin için söylenmiş en güzel şey “ama” olsa gerek.. Ama olsun birçok taliplin karşısında, tek bir kişiye nasip edilmiş olsan da. Bende, senin için tarihte kaybolmuş bir nokta olsam dahi, gördüm seni, soludum havanı, sevdim, içini dışını, her bir şeyini..
Çoğu kalıplaşmış cümleye karşın, ben hayatıma seni mesken kıldım.. Onunla bir tutamam elbette kendimi.. Ama O’da aşıktı sana.. Oysa şimdi O yok.. Sen çok mahlukatı içinde barındırırken ben yalnız sana adanmışlığımla yaşadım ömrümün en deli yıllarını.. Ve en kısa zamanda biliyorum ki sende artık beni kabullenip, var oluşunun bir parçası sayacak, beni de sevdireceksin seni seven her yaratılana..
Sen yedi tepedeysen, ben tam yedi kere tepelenmişken senden.. Nedir seni bu denli vazgeçilmez kılan? Uğruna canlar adanmışken nedir seni bu kadar rahat ve mütevazı yapan? Heyhat..! Bu güzelliğine, bu kadar bestelenmiş şarkılar, yazılmış kitaplar, her dem acı çeken yüreklerden cımbızla çekilen kelimelerle ve sen alınmayasın diye özenle noktalanan şiirler, söyle yetmez mi?
Sen, küçük ama yüreklerde bir o kadar da büyük heveslerin şehri. Sen, birçok bedene ruh vermiş, birçok sevdaya yaşama umudu vermiş şehir. Sen ki çok kaçağa yurt olmuş, sen ki en iyisinden en kötüsüne dek bağrına başmış şehir. Sen ki kadına kadın, erkeğe erkek olduğunu hatırlatan şehir. Sen ki secde edenlerin en büyük direnişçisi.. Şimdi nedendir bu masumiyetin, suskunluğun?
Dar sokaklarında kaybolurum her defasında, karış karış bilsem de her zerreni. Her dağıldığımda semtlerine mistikleşir gözlerimin buğusu, utanırım kendimden, fazlaca bilemediğimden..
Ah be İstanbul! Oysa böyle miydi olması gereken, benim toprağım sende olacaktı, İsrafil sana sur ile son salayı okuyacaktı..!
Bilal YAVER
www.yesildergi.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.