KISKANÇLIKLARIMIZ VE ÖTESİ
Tabiatta yaratılan her canlının kendine özgü az veya çok kıskançlıkları vardır elbet, kişinin bunu en güzel şekilde hareketleri ve davranışları ile belli etmesidir.
Tabiatta her canlı gerek kendi türleri, gerekse başka canlı türler arasında içgüdülerine göre davranışlarında ki sevimsiz durumları gösterir.
Ancak İnsanoğlu ise kıskançlık duygularını en yoğun olarak yaşayıp gider, işte bu yüzdendir ki yaşamında başına gelmedik kötülükler kalmaz olur.
Kıskançlığın en büyük nedenlerinden biri, kişilerin kendilerine olan özgüven duyguları olmamasındandır veya çok zayıf gelişmiştir. Aslında içimizde var olan bu duygumuzu kontrol altına alabildiğimiz takdirde, sevgilimizle olsun, arkadaşlarımızla olsun aramızdaki ilişkilerin bir ahenk içinde gideceğidir. Bir gerçek olarak söylemek gerekirse söylemlerde eşini veya sevdiklerini hiç kıskanmayan bir kişi, onu gerçektende sevmiyor demekmiş…Yine de çok sevenler kıskanır derim.
Kıskançlığa dair bir dörtlük şiirimle bunu en güzel şekilde şu cümlelerle belirtmek istedim;
Kıskancım ben canım
Ne yapayım elimde değil,
Çünkü çok seviyorum seni
Bu kalbim taştan değil…
Kıskançlığın bir öteki yüzü de başta insanlar olmak üzere doğada ki tüm canlılar arasında her tür paylaşımda birbirlerini çekememekten kaynaklanan gayri tabii hareketlerin tezahürüdür…
Bu durum ise insanoğlunun en büyük özelliğidir, yani birbirini çekememekten kaynaklanan kıskanmalardır. Bu ister eşi, ister sevgilisi, ister en yakını ve isterse kardeşi olsun böyledir. Hatta isterse kardeş olsun , derler ya kardeş kardeşin ne olduğunu ! nede öldüğünü istermiş…
Bunun ne kadar yerinde olduğunu yaşantımızın bazı evrelerinde böyle olumsuzluklara çokça şahit oluruz…
Kıskançlıklarımızı en asgariye indirmek için olaylara bakış açımızı değiştirmemizle yani hoşgörü duygularımızı harekete geçirerek, kıskandığımız kişiye , bunu en güzel duygularımızla açıkça dillendirmemizle yani izah etmemizle sağlayabiliriz.. Aşırı derecede kıskanmak ve kıskanılmak zamanla sevenlere bıkkınlık verir…
Her şeye rağmen birisi tarafından “aşırı olmamak kaydı ile” kıskanılmak sizin çok özel biri olduğunuz anlamındadır…
Sevgi ve saygılarımla
YORUMLAR
kıskanılmak çok güzel bir erkek olarak söylüyorum ... kıskanmak da güzel ve kesinlikle sevginin bir belirtisi .. ama şunu da söylemeliyim belirli sınırlar çerçevesinde kıskanmak erkeğin fırtratında var.. bu yüzden ..her seven az da olsa kjıskanır ama her kıskanan seviyor denilemez...diye düşünüyorum..
Evet insan sevdigi birini kiskanir bu cok dogal bu icten kendiliginden duygularin gücünden olusan bir sey.
Ama cekememezlik göz götürmemezlik farklidir bence kibirli bir insan yapisinin özellikleridir daha cok diye düsünüyorum.
Özgüveni olmayan insanlarin varligi gercekten insanlik adina zarardir.
Kendini kabullenememistir ki bir baskasinin basarisini ya da mutlulugunu kabullensin ve layik görsün bazi seyleri.
Yüreginize saglik güzeldi.
Saygilarimla
hicbitmez tarafından 5/13/2011 9:40:53 AM zamanında düzenlenmiştir.