- 1096 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Kuşku Bilinci ve Özgür Eleştiri : Ücretsiz E-Kitap /// Hulki Can Duru>> İsteme adresi: [email protected]
Kapak : Salvador Dali// Yeni İnsanın Doğuşu
Kuşkusuz, bu kitap bir ders kitabı değildir, ama eleştiri ile ilgilenenlere zengin ve renkli bir örnekler dizgesi sunmaktadır.
............................................................................................................
Çeşitli eleştiri, eleştirel deneme, araştırma ve incelemeleri kapsayan HCD’nin ezber bozan ve sıra dışı yapıtı “Kuşku Bilinci ve Özgür Eleştiri” Orhan Pamuk, Latife Tekin, Hasan Ali Toptaş, Dan Brown, Ahmet Ümit, Muazzez İlmiye Çığ, Necmi Gürmen, Turgut Özakman, Mustafa Armağan, Yalçın Küçük gibi yerli yabancı yazarların belli başlı eserlerini eleştirmekte, yorumlamakta, çeviri hatalarına dikkat çekmenin yanısıra değişik güncel konular ve postmodernizm, Türk dilinin sorunları, hoşgörü, TV dizileri, medya, Hrant Dink’le ilgili yazılar da içermekte, eleştiriyi uzun yıllar kınama ve aşağılama zanneden insanımıza eleştiri ve eleştirmeni sevdirme amacını gütmektedir.
Temel amaç bu olmakla birlikte, kendi açısından olumsuz saptamalarını, zaman zaman öfkenin baskın çıktığı bir dille yansıttığını da gözleriz. Sanırım bunu, ruhunu ozan duygusallığının kapladığı bir kişiliğin, eleştiri gibi duyguların alabildiğine ötelenmesi gereken bir türde kalem oynatmasına bağlayabiliriz.
Kuşkusuz, bu kitap bir ders kitabı değildir, ama eleştiri ile ilgilenenlere zengin ve renkli bir örnekler dizgesi sunmaktadır.
Ülkemizde bir iki yazar dışında ve sayısı çok az olan akademik çalışma dışında yazınsal, akademik ve bilimsel eleştiri yapan yok denecek kadar az. Ne yazık ki, ülkemizin tarihinde, Osmanlı dönemi de içinde olmak üzere, hiçbir zaman görülmemiş bir pişkinlik ve aymazlıkla, alavere dalavere yoluyla, şifreli kopya çekerek hak etmedikleri akademik ünvanlara sahip, çakma profesör ve doçentlerden geçilmiyor. Bunların çoğu cahil, bilgisiz ve belli çıkar çevrelerinin emellerine kapıkulu gibi hizmet ediyorlar. Eleştiri üzerine kitaplar da yok denecek kadar az.
Günümüzde, dünyada ve ülkemizde, insanların duygu ve düşüncelerini yönlendirme, güdümleme, iğdiş etme, tek tipleştirme çabaları, artık bilimsel yöntemlerle sürdürülmektedir. Medya, basın-yayın, tümü tekelleşmiştir ve ne yazık ki, dünyaya dayatılan bu postmodern çarpık kültüre hizmet etmektedir. Aynı yaklaşım, devletler için de geçerli olduğundan bu gidişe “dur” diyecek bir güç, henüz yoktur.
Çeviri yapıtlarda da aynı başıbozukluk sürmektedir.
HCD’nin bu yapıtı, bu vahşi gidişata, sırf tüketime ve para kazanmaya odaklanmış bu yayın furyasına, bu aymazlığa, başıbozukluğa ve okura yapılan saygısızlığa bir başkaldırıdır.
Bu kitaptaki, çeşitli konularda yapılmış eleştirileri okuyunca belki de okuduğunuz kimi kitaplar üzerinde tekrar düşüneceğinizi sanıyorum.
Bilgi ve sorularla başbaşa kalmanız dileğiyle...
Hulki Can Duru’nun “Kuşku Bilinci ve Özgür Eleştiri” adlı ücretsiz e-kitabını isteyeceğiniz adres:
[email protected]
NOT : E-Kitap kampanyası 31.05.2011 tarihinde sona ermiştir.
Vildan Sevil
YORUMLAR
Herkesin alıp okumasını sağlamak gerek bu tür kitapları sanırım. Yazı üslubunuz çok güzel, çok başarılı.
Saygılar.
vildansevil
Hakikaten eleştiri denemeleri üzerine fazla bir kitap yok.Belki bu yüzden bilmiyoruz eleştirinin ne olduğunu yani bir anlamda okumaktan geçiyor iyi bir eleştiri yapabilmek için
saygımla.