- 2228 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Orhangazi şehir müzesi ve Orhangazi'li münevverler...
Aslında yazmak diye bir isteğim yoktu yalnız bu akşam yanından geçerken gerçekten içim parçalandı dedim yazacağım bakın neler oluyor.. Yıllar yılı Adliye binası olarak kullanılan geçtiğimiz yıl yenisi bitirilip yeni yerine taşınan Adliye sarayımızın eski binası yıkıldı. Yerine sannedersem otopark düşünülüyor yalnız bir engel var. Yanındaki tarihi yıkılmaya yüz tuttuğu söylenen Orhangazi’nin fetihte yaptırdığı hamam tek engel bu şimdi formüller üzerinde çalışılıyor ne diyelim gitti ecdadımızdan kalan tek hatıra... Ümid ediyorumki yıkmazlar... Hal bu iken kaç sefer söyledim bir kez daha söyleyeceğim;Bu güzelim yere yerin altına katlı otopark üzerinede bir şehir müzesi yapsanız olmazmı? Hem Orhan beğ’in yaptırdığı Cami,han yıkıldı gitti bize ulaşmadı.Hiç değilse Hamam’a sahip çıkmış olur hemde şehre tarihi bir hava katmış oluruz. Hem kent müzeciliğinde başı çeken bir il olmanın avantajlarından yararlanmış olur, Türkiye çapında bir örnek teşkil etmiş oluruz. Bir kültür merkezi olabilir bu alana Orhangazi edebiyatta iyi yerlerde sayılır bir çok tanınmışşair ve edip insanımız var. Hem onlara hem Ata mirasımıza hemde şehrimize sahip çıkmış oluruz.Fenamı olur? Nevzat Şenol’lar Ali Aksoy’lar vefat edince değerli oluyor... Hayattayken insanımızın değeri bilinmiyor.. Nediyelim artık gerisi Orhangazi’yi yöneten insanlara kalmış bir şey... Bunlar yapılmazsa temcit pilavı gibi önümüze konan pilavı yiyeceğiz...