- 1626 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kanser hastaları [serdal şahiner-alanya )
1978 de bir ankara kışında karşılaştık ,kanser denen gerçekten amansız hastalıkla. o zamanlar ülkemizde kapitalizm bu kadar egemen degildi ,tabi herşey parada degildi.cebecide karşılaştık merhum doçent dr erdogan ışıkman hocayla gerçek bir hekim tam bir beyefendiydi.onun kontrolunda günde ikiyüz dozdan elli dörtgün ışın aldık. sonrası tam kansayımı akciger girafigi radyoloji şimdiki gibi gelişmemişti..yıllar geçti 1992 de bu sefer memede duktal karsinomla karşılaştık. yine ankara tıbbın yolunu tuttuk, bizi cebecideki genel cerrahi poliklinigine yatırdılar.ilgilendiler.orda tam mastoktomi yapıldı sagolsun atiila törüner hoca yaptı. bir hastası olarak bizimle ilgilendi ,ne özel muane ücreti aldı nede bir şey. sagolsun. yıllar geçti 2004 te bu sefer beyinde bir sıkıntı oldu .ankara başkente gittik ,orda da karşımıza iyi bir hekim çıktı. hakan caner ,hoca ,bizimle ilgilendi ,baktı . yıl ikibin beşti ,hastalık artmıştı. yaşadıgımız bölgedeki ünüveriste hastanesine gittik,o zamanlar yardımcı doçent olan . mustafa özdogan hocayla karşılaştık, pozotif insancıl bir doktordu, umudsuz gitmiştik, bize umud verdi...
gözlemliyorum çogu kez kanser hastaları az sayıda onkolog doktorun insafına kalmış gibi.
hastasına iyiniyetle bakan varsada paranın peşine düşmüş davranışları gözlemliyorum.(para hırsı ) ve kanser ,günümüzdede tedavi şartları ve şansı çetrefilli hastalık.
yirmibirinci yüzyıldada kanserde ciddi gelişmeler olmakla birlikte erken tanısı oldukça zor bir hastalıklar gurubu olarak güncelligini koruyor. özellkle pankreas ,ak ciger ,mide maligin melona daha bir çok kanser türünde erken tanı oldukça zor tespiti olan bir ilerleme sürecinde oluyor. sonuç böyle oluncada bir çok kanser türü ileri seviyelerde fark ediliyor çünkü erken belirti vermiyor ! ortaya çıkıncada bu hastalık yapısı geregi kan ve lenf yoluyla vucuda dagılmış oluyor (metestas ) günümüzde yeni çıkan ilaçlar kanserin tedavisinde olumlu olarak umutvari olsada buna ulaşmak kolay olmuyor ! ileri evre kanser hastaları destek tedavisi dahi almakta zorlanır oluyorlar.
sonuç olarak bir kanser hastası ülkemizde çok özel durumlar hariç kamu hastanelerini tercih etmeli ! sabırlı olmalı ve imkanlar dahilinde tedavi olmaya çalışmaldır. umutsuzluk hepimizin için bir büyük sonuç olsada ,sebeplere yapışmalı var olana tedaviye enaz maliyetle ulaşmanın yollarını aramalıyız.hayat herkez için kolay olmuyor.
serdall59@)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.