- 721 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Fındıkzedeler-2
Havaya baktım; yağmur yağar mı, yağmaz mı, diye düşünüp sokağa çıkıp yürümek istedim.
Mayıs yağmurları bereket yüklü... ver Allah’ım ver. "Nîmet Gökten gelir" başlık yazılı bir takvim yaprağım var; yıllardır saklıyorum.
İncecikten tın- tın düşen damlalar, yürümekten vaz geçirip- yine bilgisayarın başına oturttu... yeter ki, yağmur yağsın. Hatırlarsınız; Ankara’ya kuraklıktan yağmur yağmayınca, bilmem kaç kilometre mesâfedan toprak eşilerek su kanalı bağlanacakmış.
Dedim ya, geri dönünce arşive bir göz attım... şansıma ne gelirse. 18 KASIM 2000 Cumartesi günlü bir mahallî gazete ile konuya girdim; "Fındığın ülke ekonomisine yıllık net kârı bir milyon dollar"! Yılların ardından yâni on yıl öncesinden açıklamış Fiskobirlik Genel Müdürü. Tabîi bir Karadenizli olarak, gurur verici bir açıklamayı yeniden okudum.
Sözü uzatmadan ve Sizleri yormadan özetleyeyim; Yaptıklarımızı yıkmak gibi bir hedefsizlikle günümüze bakıp öylece geliştiğimizi sanıyoruz!... İnsan değeri, bütün teknolojilerinin üzerindedir. Dün akşam, 620 katlı binâyı televizyonda seyrederken düşündüm; acaba, bunu diken zenginlerin nesilleri, gelecekte dara düşerseler, ataları ile öğüne bilecekler mi?!
Değerlerimizin kıymetini bilmek; Fındık tarımını desteklemekle eş değer değil midir?
Saygılarımla.
Kadir Yeter.
11MAYIS 2011 Çarşamba. TRABZON.
Anlık yazılmış ve yayınlanmıştır.
YORUMLAR
2011 Yılı sonu fındık notu:
Şimdi diyorlar ki: Fındık ihrâcâtından,2011 yılında iki milyar Dolar gelir elde edildi...
oysa, iç piyasada fındık fiyatları %50 randımanlı:7 Liradan alıcı bula biliyor. Fındık müstahsili Köylü, sâhipsiz ve perişanlığı sürüyor.
Kadir Yeter.
05.01.2012 Perşembe.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=77468