- 2582 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
dede
-Selami ne oldu dostum gözüne?
-Şey Hüsocum kapıya çarptımda
-Senmi kapıya çarptın yoksa kapımı sana çarptı?Senin kapının yumruğu bayağı kuvvetliymiş desene.Ya arkadaş yine ne oldu?Yenge bu sefer niye dövdü seni?
-Hiç sorma niye pijamalarımı sol taraftan giymeye başlamışım?
-Ya bunun için adammı dövülür anlamadım ki? Peki sen ne yaptın?
-Ne yapayım olum .Yüz kiloluk karı ,bir anda üzerime grayder gibi çöktü.Hem bağırıp çağırıyo,hem tekme tokat neresi rast gelirse basıyo yumruğu.Affet dedim ama bu sefer daha bir çıldırıp adam akıllı dövdü.Çok bahtsız talihsiz bir adamım ya.Babamın sözünü zamanında dinleseydim.Şimdi böyle olmayacaktı.Ahh salak kafam ah.
-Neyse ki eli acıyınca bırakmıştır değilmi?
--Bu sefer topuklu terliğiyle vurmaya başladı.Bak kafama yağmur yağsa ,yer yer gölet olacaklar.Off babam off hala ağrıyor .
-Ya bi desene yengeye.Doktora götür ,tedavi olsun.Sinirleri yatışır hiç olmassa.Sen de rahat edersin.
-Geçen bir söyleyeyim dedim.Paçamdan tuttuğu gibi camdan sallandırmaya başladı.Allahtan belimdeki kemeri iyice sıkmıştım da aşşağıya düşmekten kurtuldum.
-Daha öncedemi sarkıttı yoksa seni? Peki sebep neydi o zaman.?
-Niye ona bakmışım
-Kardeşim sende niye bakıyosun ?Bilmiyormusun yenge sinir küpü.
-O zaman da niye konuşurken yüzüme bakmıyorsun diyor.
-Desene iki ucu güllü değnek!
-Aynen Her halükarda dayak yiyorum .Kaçarım yok !
-Senin hatun yine acımaklı.Sen ye, iç ,yat, kalk ,dua et.Bizim iş yerinde Mahir diye bir arkadaş var.Karısı gece gündüz içip eşşekler sudan gelene kadar basıyor köteği.Bildiğin gibi değil.Kadın içince kendini kaybediyor.Mahallede dövmediği adam kalmadı.Eskiden pehlivanmış.Tuttuğunu indiriyomuş.Bizim Mahir de hasta olmuş kadına."Hey be hey ne yiğit karı "demiş almış başına belayı.Şimdi ise ara ara gece alemine aktığı söyleniyor.Mafyayla ilişkisi varmış.Mekan basıp adam kurşunlamak onda.Kaçak sigara onda.Sahte rakı imal etmek onda.Mahir de içkiyi hiç sevmez."İç lan diye diretiyomuş.Bizimki içmeyince hayda sil baştan.Geçen içki şişesi kırmış kafasında .Tabi bizim Mahir iki seksen yerde.Hastaneye götürmek için basmış gaza.Ee ne olcak.Kafa dumanlı bir yandan içki komasında.Uçurumdan yuvarlanmışlar.Kadında birşey yokta.Mahirin bütün kaburgaları kırılmış.Kadın tam piskopat anlayacağın.
-Ben karar verdim arkadaş.Bu iş artık böyle gitmez.Boşayacağım karıyı ya çocuklarımı alıp babamın evine gidicem.Ya da !
-Ya da ne Selami.
-Karısından dayak yiyen erkekler sığınma evi açacağım arkadaş .Başka çarem yok !
*****
Arkadaşlar burada toplanma sebebimizi biliyorsunuz.Hepimiz aynı dertten mağduruzda mağduruz !Bu kadın milletinden ve dayaklarından illallah dedik.Hep beraber bundan sonra bu çatı altın da yaşayacağız.Evlerimize gitmeyelim.Giden olursa dövelim kendi içimiz de.Onlara geçinecekleri kadar para verelim bizi rahat bıraksınlar.
*****
Üç gün sonra :
Saat:03.43
Yer: adresi belli olmayan gece kondu.
-Arkadaşlar dışarıdan bir ses geliyor.Gelin hep beraber bakalım.
-Ben korkuyorum.Şimdi benim karı olsaydı.Hemen koşardı.Sakın hırsız olmasın.
-Ulan hırsızın ne işi var.Şuraya bak tam takır kuru bakır.Donumuzumu çalıcak hırsız.Tövbe estağfirullah.
-Aman bunlar bizim garılar değilmi.Ne var ellerinde onların.Kağıtlara bişi yazmışlar."Kazım evine dön valla billa seni bir daha dövmicem"
Benim garı ne yazmış.Gözlerim gece pek iyi görmez .
Abuziddin seni dövmeyeli üç gün bana üç asır gibi geldi.Gelde bir tozunu silkeleyim..
-Benim garıya bak hele nasıl da panter gibi bakıyor.Ya kapatın perdeleri valla atlar matlar belli olmaz ona.
-Ziya ziyaa dedim.Lan çabuk gel buraya cinlerimi tepeme zıplatma gelirsem oraya topunuzu çivilerim lan.Dönün evlerinize çabuk! Kırarım lan bu kapıyı.
-Valla benim karı kırar.Bu kapı kırma konusunda ihtisas ,doktora yaptı..Kaç kere onun korkusundan kendimi banyoya kilitlediysem.Hepsindede kırdı.Sonra lavaboyu suyla doldurum beni orda boğmaya çalıştı.Ben gidiyorum haklarınızı helal edin arkadaşlar.
-Olmaz gidemessin ölmek var bu davadan dönmek yok arkadaş.
-Sen niye ağlıyorsun Recep?
-Yaw ben karımı özledimNe de güzel tokat atardı o aslan pençesi elleriyle.Valla bir vurdummu beynim kafamın için de kafa tasıma çarpa çarpa dururdu.
-Ulan ömrü hayatımız da üç gündür insan olduğumuzu hissetmedikmi biz?Ne özlemesi ne gitmesi sıyırdınmı kafayı sen? Otur oturduğun yerde almim ayağımıın altına.
-Ben de özledim arkadaş.Karımın vurduğu yerde gül bitermiş.Ne de güzel kafa atardı.Kolumu da arkaya sıkıştırıp parmaklarımı bir ezişi vardı ki hey gidi günler hey.
-Ben de özledim arkadaş zorla değil ya.
-Ulan sen eve iki dakika geç kaldın diye karın senin kulağına ispirto döküp ateşe vermedimi.Kulağın onun için yanmadımı? Demek senin beyin de yanmış anlaşılan.
-Ne yapayım seviyorum karımı .Ne de olsa sekiz çocuğumun anası.
-Mahmut mahmut diyorum .Duymuyormusun beni kör olasıca herif.Çabuk buraya gel.Bak gelmessen sana çomarın tabağından yemek yediririm.
-Bu böyle olmayacak en iyisi onlarla bir anlaşma yapalımEğer tedavi olmayı kabul ederlerse evlerimize dönelim.yoksa gitmeyelim.
-Bizim karı katiyetle gitmez.Beni yine komaya sokar.Yine de hastaneye gitmez.Ya ne yaplım yani bizim garı anasına çekmiş.Beni istemeye geldiklerinde babası "aman oğlum bizim gız biraz asabi "ona göre demişti.Nerden bileyim.Yine de iyidir az biraz kıskanç biraz piskopattır bir kaç tahtası eksik ee ne yapsın fukara beni döverek deşarj oluyor.Aklı olsa dövermi hiç?
-He biz gibi malları bütün garılar düver!
-Benim garı Allah için dövmez.Amma velakin çok pis küfreder.Öyle insan yanı falan dinlemez ağzına geleni yüzüme tükürür..Çarşı pazar otobüş düğün misafir dinlemez.Yerin dibine sokar sokar çıkarır.Rezil kepaze olurum.Dayak yerim otururum aşşağıya nolcakki yani.
-Ah ulan ah.
-Ne oldu kardeş .Yoksa sendemi karını özledin.
-Ulan ne şansıl adamlarsınız.Benim beni dövecek bir karım bile yok.
-Sen evli değilsen burda ne işin var lo?
--Ne yapim abi yatacak yerim yok.Dışarda kaldım..Köyden yeni gelmişem.Belki şehir yerinde bi avrat bulurum ümidiyle geldimdi.
-Atın şu kıroyu dışarı.Evlen karından dayak ye öyle gel.
*******
Üç ay sonra:
Günlerden :salı
Saat ! Akrebin düşmüş olduğundan kaç olduğu anlaşılmıyor.
-Yemek güzel olmuş Tarık kardeş eline koluna sağlık.Nerden öğrendin yemek yapmasını.
-Anam küçükken düve rüve öğretmişti.
-Desene dayak cennetten çıkmaymış diye..Bir işe yaramış en sonnuda.
-Şu televizyonu açında bir bakalım habarlar da ne var ne yok.
-Aha adamın biri karısını bıçaklamış.Helal olsun adamı be..İntikamımızı aldı en sonun da biri.
-İçim karardı ya kanal değiştirin hele.
-Ana garılara bak cıbıl cıbıllar.Kalsın kalsın bu kanalda evlendiriyorlar evlilik meraklılarını.
-Yav evlilik proğramıyla ne işimiz olur.Ne geldiyse başımıza evlilikten gelmedimi?
-Lan bu garı benim garıya benziyor.Hatta benzemeyi bırak o Allahıma o.
Hangisi olum.Şu maxi mini eteli,ince kırmızı askılı,sütun bacaklı olanmı?
-Höyt noluyo lan.Deşerim Allahıma.
-Bizim garıyı ne hale getirmişler açın lan şunun sesini.
-Efendim proğramımıza evlenmek için başvurduğunuz .Aradığınız erkekteki özellikler nelerdir.
-Bakın hanfendi ben öyle uzun uzadıya laf konuşmayı sevmem!
-Doğru diyo sevmez.Direk dalar!
-Kendine güvenen güvenmeyen.Cesur olan olmayan.Her hangi sağlık sorunu bulunmayan.İç ve dış kanamaya karşı hazırlıklı olacak olan.
Tipi mühim değil.Sağlam kolay yıkılmayan.Çam yarması bir adam arıyorum
-Hanfendi siz koca değil kum torbası arıyorsunuz gibi geldi bana.
-Bende dağ gibi adamdım.Bu garı beni ufalaya ufalaya cep herkülü kıvamına getirdi.
-Benim garı çıktı şimdi.Hay başımıza taş yağacak.
-Cemil dön evine.Bak artık tedavi oluyorum.Sana dokunmıcam.Çocuklarımızın başında otur yeter bana.Bak bu benim yeni dostum.Artık sinirlendimmi onu dövüyor rahatlıyorum.Seni ahir ömründe biraz rahatlamak istiyorum.
-Bizim garı imana gelmiş yaf ağlıcam şimdi.
-Lan karı senin üstüne dost tutmuş.Sen oturmuş ağlıyorsun .Hastamısın lan kafadan.Kontaklaştınmı hırbo.
-Seviyorum lan naciyeyi.İsterse on dostu olsun.Kadınıdır elinin kiri .Yıkayınca geçer.
Tüh Allah seni ıslah eylesin.Bu manyağın dayaksızlıktan bütün civataları gevşemiş.Atın lan şunu odasına gözüm görmesin.Elimden bir kaza çıkacak.
-Biri türkümü söylüyor.
-He bizim İbo başladı .Gece karısı fatmaya beste yapmış haftayada kaset çıkarıyomuş.Ne de yanık söylüyo bakın hele.
-Dam akarken üstüme üstüme
Amaneyn
Fatma gel beni biraz tekmükle
Falçatayı alda doğra etlerimi
Vur kasığımdan inim inim inlet beni
Amaneyn
-Bravo çok şahane olmuş.Hislerimize tercüman oldun.
-Bu gece canlı proğramda söylicem.Fatmaya ithaf etcem..Kasetin gelirinide .
Karılarından dayak yiyen erkekleri koruma gece kondusuna armağan edicem
YORUMLAR
HEM GÜLDÜM , HEM SEVDİM..
SANIRIM DAYAK YİYEN ERKEKLER DE VAR..AMA ÇOĞUNLUK KADINLARDA.
NE KADINLAR NE DE ERKEKLER DAYAK YESINLER..
SEVSİNLER , SEVİLSİNLER...
TEBRİKLER, HARİKA OLMUŞ..SEVGİLER...
Ülviye Yaldızlıı
Birazda tebessüm ettirmek istedim.Bakalım erkekler dayak yeyince durum nasıl oluyor diye..sevgimle gülüm..
resimede yazıyada bayıldım....ben birinci oklavadayım bilesin....saygılar
Ülviye Yaldızlıı
Oklavayı ikinciye düşürürsen de iş kötü..Ruju sil bari öyle git eve:):)
Selam ile gönlü güzel abime
Ülviye Yaldızlıı
Selam ile dost
Aynur Engindeniz
:)))))))
hangi erkek karısından daya yiyorsa bana gönderin!
Onu topuklarından furmaz mıyımmm ???
Bu ne yaa. irkek karıdan dayak mı yermişşşşş, töbe töbeee :)))
Sultanımmm ama çok güzeldiii
yüreğine sağlık
ağabeyin yürekten kutluyooorrr...
Bizim aynur kızın kurduğu derneğe bende mi üye olsam yaf :))) pıısstt kimse duymasıın !!! :)))
Ülviye Yaldızlıı
Asfaltın kulağı var derler.
Var abi olmazmı.aman bırakta o kadar olsun..Sayınız git gide zirveye çıkıyor:)
Hürmetlerimle abim..
Aynur Engindeniz
direniş
Alceniz olsun, bende size susamlı çıtır simit ısmarlamıcammm yaa :))))
Toynaaakkkk yetiişşşşş, bunlar ebni dövüyoooooo :)))))))
Aklı olsa dövermi hiç?
Dogru.
Ve daha da ötesi akli olan kendini dövdürür mü ?
Güldüren ve düsündüren bir yazi olmus.
Yüregine saglik
Sevgilerimle
Ülviye Yaldızlıı
Sevgiyle canım
Sen her türü güzel yazıyorsun ama , benceı senin tarzın bu.. Sen mizah yaz canım kardeşim....
O ne güzel kurguydu öyle...
Vee... Ne güzelde diyaloğlar...
Selamlarımla...
Ülviye Yaldızlıı
Hürmetle ve saygımla can abim
gerçekten çok güzel ve eğlenceli bir yazıydı. gerçi karılarından dayak yiyen erkekleri yüzlerce kez katlayacak kadar çok kadınlar dayak yiyor ama olsun. arada karısının okşadıkları da vardır. bence hiç kimse ne dayak yesin ne de atsın şiddetsiz güzel bir dünya tek dileğimiz. sevgilerimle..
Ülviye Yaldızlıı
Niçin gülmek mutlu olmak huzur içinde sevgiyle yaşamak varken.Dayak neye çözüm..
Sevgiyle..
Ülviye Yaldızlıı
sevgilerimle.
Eğer bu gerçek olmasaydı gülüp geçerdim; ama maalesef bazı durumlar gerçek oluyor. Aynen tersi kadınlar için de maalesef diyorum, erkekler dövebiliyor...
Maaleseflerimiz de çok maalesef..
Maalesefsiz dünyalar adına..:!
Ülviye Yaldızlıı
Ve de erkekler artık kadını dövmenin kendilerini zavallı bir böcekten ileriye götürmediğini..Küçüldükçe küçülecekler,sonra ne hatundan ne evlattan ne başkalarının karşısında saygınlıkları kalmayacak.
Hürmetler...
şiirleri tersyüz etmekten gelen bir alışkanlıkla hayatın bir bölümünü de tersine çevirmişsin. bu şekilde dayak yiyenler azap çekenler kadınlarken tam tersini yazarak bu konuya olan duyarlılığınızı hoş bir şekilde anlatmışsınız. çok beğendim, erkeğe kızıp şiir yazdığım zaman bana öfkelenenlerin okumasını isterdim. tek değilim bu dünyada...
Ülviye Yaldızlıı
Bu konuda yazılacaklara daha yeni başladık..Ele ele verip erkeklerin uyguladığı şiddete cümleten...Hayır!
Diyoruz...
Sevgimle ve hürmetlerimle.
ER-KOR-DER:)) Erkekleri Koruma Derneği...Allah göstersin. Göstersin de bir düzine çocukla çürük bir bedenle kırık bir kalple soğuk bir çatının altına sığınmak neymiş görsünler. Ben de belediyemizin bütün imkanlarını bu güzide dernek için seferber edeyim:)
Hiç gülesim yokken öğle tatilimi şenlendirdin Sultanım...Vaz geçtim, sen tiyatro yazarı olmalısın. Bunları skeçler olarak yazsana. Ciddiyim bak. Birazcık tiyatro yazımını araştır, tiyatro dalında yaz bunları...Bekleyeceğim bak. Bu sefer başından savma beni...
Kutluyorum.