- 707 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARALAMA YAZILARIM
KARALAMA YAZILARIM
..yağmurlar peşimi bırakmıyor nisan geçti mayıs geldi mevsimler coştu anlaşılır gibi değil huyları da değişti ayların ne kadar mutlu-mutsuz olduklarını da bilmek isterdim insanların .. ..güzel gülüyordu gülümsemesinin benzeri de yoktu hiç rastlamadım da ancak bir gün bir ölüm haberi aldı solgundu gülümsemiyordu gözlerini yerden kaldırmıyordu bir kabrin başında hayal ettim onu .. ..zalim olduktan sonra cinsi coğrafyası meşrebi mezhebi ne olursa olsun zalimdir ve şeytanın oyuncağıdır askeridir o diktatör .. ..rüyalar bazen şaşırtır çok karmaşadır en olmadık ses görüntüleriyle bizi sarar da sarar .. ..her zaman aynısın dedi hiç değişmeyeceksin dünya iş var sen yazı şiir deniz martı sıcak soğuk yağmur kış çiçek bahar böcek..vb rüzgarla savrulup duruyorsun .. ..ah sen..sen nisan ayı gibisin geldin geçmedin yağmur oldun yağdın..yağdın.. ..sen öyle süzgün mahzun ıslak kirpiklerinle bütün bir şehri yasa boğarken ben nasıl mutlu olabilirim ki....doğum ve kabir birbirine zıd gibi görünen iki hakikat oysa ikisi de doğumdur insan için .. ah ne yaptım ben nasıl düşler kurdum böyle hepsi çok uzaktı bütün hayal kırıklıkları ile geldi geçti güldürmedi de hiç biri ... yağmurlu bir hava ve gökyüzüydü seni bana hatırlatan.. ve sen yoksun hiç bir renk ilgilendirmiyor ve sen bir gün geleceksin en güzel renklerle seveceğim yanımda .. ..senin vurduğun ben ...benim vurduğum sen..iki kırık kanatlı olduk çıktık ..senin sevginin nefeslerinden ibaret hayatım.. duruyor mu o bana mutluluk aşılayan gamzelerin aynı yerde aynı şekilde aynı dirilikte .. ..bütün ağlayışların hikayesi aynı değil öyle ağlayışlar var ki hikayesini siz okuyabiliyorsunuz anlatılmasa bile .. ..ah evet belki bir gün bütün belki ’ ler mutlu olur ..)))) neden olmasın.. ..bugün kararsız bir ruh dünyam var ağrıyor mu başım kırılıyor mu gövdem dayanılmaz acılarım mı var karar veremedim ...kulak misafiri olduğum tuhaf bir cümleydi aşk beklemez hem bekletilmez o bir andır yakaladın yakaladın yoksa kaçırdın demektir ...düşündüm ansızın gelen bir kopmaz duygudur aşk bekleyeni de olur hiç beklemeksizin de çıkar karşısına insanın .. dostlukların çok arandığı ama yalan ve riyanın ağırlığı geçer olan ilişkiler dünyası dünyamız .. ..birlikte seyrettiğimiz akşamdı haliç dolunay kadar güzel parlıyordu birbirimize en çok yakın olduğumuz bir andı yağmur çislemeye başladı birden şaka gibiydi gece doyumsuz manzarası ile haliç aynı güzelliğini koruyordu .. ..yağmur yağıyor aklıma sen geliyorsun yürüyorum yalnız ıslanıyorum hayalime getiriyorum hemen geliyorsun konuşmuyorum içimde sen konuşuyorsun..üzülüyorum sen kuruluyorsun yaşlarımı .. ..ne güzeldin hey iskele beni taşıyıp bir gemiye bindirdiğinde uzun saçlarıyla rüzgara karışan seni benimle buluşturduğunda ve adı İstanbul bir aşk denizinde yüzdürdüğünde …beni kim sevecek merakı vardı gençlik düşleri şimdi nasıl bir ölüm beni bekleyecek merakları ... tabutun başında kalabalık mevtanın yakını kadın iyice yaşlanmış yalnız gibiydi onca kalabalığı görmediğine eminim bana bakan gözlerinde kimsesizliğini fark ettim....çok ama çok etkilendim öyle bir vurgun yemişti ki ruhum hatırladıkça kendime gelemiyorum .. ..kar beyaz bir dünyaya sonsuzluğa ebedi güzelliğe uğurlandığını bilmek yaratana dönüş olan ölmek kadar güzel ..hayat , ölmeden ölmek gerçeğini bu büyük sırrı kavrayamamak olmalı .. ...dünya sahte demokrasi maskeli diktatörlerle dolu .. ..nisan nedense mart ayı’nın devamı gibi davranıyor nedense ruhumu satrançta şah mat yapmaktan fazla tepetaklak alt-üst tam bir yenik düşmeden farksız yapıyor .. ..gri renk elbiseler içinde günlerdir üstünden çıkartmayan göğün giderek mavi elbiselerini giyindiğini sevinerek görüyorum ..güneşi saklayan bulutlar kaçıyor gök mavi şimdi ben de mutluyum o halde .. ..tam isabet iyi ki vurdun beni yoksa kalbim hiç çalışmayacaktı demek bir şok dalgası gerekliydi .. ..hava kapalı az önce kesilmiş yağmurun kokusu ve bir yavru köpeğin tek başına hali ile dışarıda dolaşıp durduğunu görüyorum ..sen ağlıyordun kalbim ağlıyordu.. ..gülümsemek ve göz yaşı dökmek her ikisi de seni güzelleştiriyordu ....bir ömür belkiler ile başlar duygu rüzgarlarımızı kontrol edemeyiz .. ..elbet uzak olmayacak umutları sürekli olanlar için aşk .. sevgini yazıyordun aşkını aslında çiçekleri nasıl sevdiğini anlatırken keşke devam etseydin ve her gün bana çiçekleri anlatsaydın.. ..ölümsüz ölmeyen gerçeklerimiz o kadar çoktur ki yeter ki insan kalmayı başaralım.. ..denizin ortasında bir sandaldan farksız dalgalara dalıp çıkan geminin içinde neler neler aklıma gelmedi ki bu kadar mı kısa bir andır elli yedi koca yıl yarım asır meğer göz kırpması kadar çok az... bugün daha zayıf daha ölü rengi sarmış seni..dimağ ve bilincin-şuurun ne güzel tutunmak kadarı yok hayata baharlar gecikse de.. ..bin pişman içinde bir insanın ruh haliydi anlattıkça içim acıyordu bana bu şiiri yazdırtan tablo ....kar ..işte aradığım gizemlilik şehrin örtüsü beyaz gelinlik eğer istanbul ise bahsedilen şehir .. ..ölümü anmak veya yazmak yüzlerimizi kederlendirse de bizim en mutlak gerçeğimiz..onu seveceğiz..O’ndan geldik O’na dönücüleriz muhakkak ..
Mustafa kaya
09.05.2011/ çengelköy
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.