KARDEŞİM YOK DİYE ŞIMARIK MI OLMAM LAZIM…
Kardeşin olsun, belalın olsun…
Ne yani, bu dünyada kardeşi olmayan bütün çocuklar şımarık olacak diye bir kural mı var? Tamam, bir evin biricik kızı ya da bir evin tek oğlu olabilirsiniz ama bu sizin şımarık olduğunuzun kanıtı değildir.
-Anne bana şımarık diyor arkadaşlarım, beni biraz şımartsana…
-?!?!?!??!?
-Baba benim neden kardeşim yok? Ben şımarık olmak istemiyorum artık,
kardeşim olsun istiyorum…
-Hanım, ilgilen şu kızınla biraz, biraz da şımart bari. Baksana kardeş istiyor
sonra, uğraşamam valla bu yaştan sonra.
Hem kardeşim yok, hem de şımarık değilim. Nasıl adalet bu??? Artık hayatımın korkulu rüyası oldu bu soru.
- Kaç kardeşin var kızım?
- Hımm, şey, kem küm… Tamam ya, sen de öğren, kardeşim yok benim. Anlıyor musun, hiç yoktu, şu anda da yok, bundan sonra da olmayacak…
- Ay yazık… Niye yok ki?
- Orasını annemle babama sor, nerden biliyim ben…
- Hiç mi yok yani?
- Ya aslında 15 tane varmış, ama annemler bizim kızın kafası rahat olsun diye cami avlusuna bırakmışlar… Ya delirtmeyin beni yok dedik ya…
- Kardeşi yok ya, ondan bu kadar asabi herhalde.
- Tövbe tövbe…
Adamı zorla deli eder bu millet. Eğer tek çocuksanız bu soru günlük hayatınızın her yerinde karşınıza çıkar. Örneğin her sene okulların açıldığı ilk gün gelir dikilir karşınıza bu soru. İsterseniz cevap vermeyin, öğreninceye kadar bırakmazlar yakanızı.
-Kaç kardeşsiniz?
-Kardeşim yok. (Kısa ve net cevap en iyisidir?)
-Tek misin yani?
-Yok çiftim, annemler yaparken bunun kardeşi yok nasıl olsa, aynından iki tane yapalım demişler.
-Çok da şakacısın. Şimdi seni ne kadar çok şımartmışlardır.
-Siz çocuğunuzu ne kadar şımarttıysanız o kadar şımarttılar efendim.
-Tek çocuksun ya, ne kadar çok harçlık veriyorlardır sana. Yediğin önünde, yemediğin arkandadır kesin.
-Sadece tek çocuğum dedim, Sakıp Sabancı’nın torunuyum demedim.
-?!?!?!?!?!?!?
Size tavsiyem, eğer sizin de kardeşiniz yoksa bu sırrı içinizde saklamaya çalışın ve kendinize hayali kardeş üretin yoksa bütün hayatınız boyunca bu gibi diyaloglardan kurtulamazsınız. Ben 20 senedir uğraşıyorum, bakalım daha ne kadar devam edecek…
- Ay komşu biliyor musun bizim gelin bir evin bir kızı. Ne kadar aradık bilemezsin.
- ?!?!?!?!?!?!?!
19.06.2007
Pelin Ö.