.....
.......
YORUMLAR
Epeyi zamandır sesinizi duyamadığım için merak edip sayfanıza geldim Secaattin Bey.Ve bu yazıyla karşılaştım.Geç okuduğum için üzgünüm.
" İstediğini söyleyen, istemediğini işitir " sözü üzerinde çok düşünülmesi gereken bir sözdür. Başkasının değerlerine, inançlarına, kutsallarına, siyasi fikirlerine, dünya görüşüne saygısızlık ve hakaret edenler mutlaka bu hakaretle bir gün karşılaşacaklardır!
Edebiyat Defteri yaşadığımız toplumun bir aynasıdır diye düşünürüm. Elbette hepimizin aynı düşünceleri paylaşması mümkün değildir. Zaten böyle bir şey daha iyi olsaydı şüphesiz Mutlak Yaratıcı’nın gücü insanların hepsini tornadan çıkmış gibi aynı şekilde ve düşüncede yaratabilme özelliğine sâhipti.
Ama bunu dilemedi!
Elbette aynı düşüncede olmamız mümkün değil ama bir arada yaşamayı, yaşayabilmeyi başarmak zorundayız. Bunu, burada; Defter’de başaramazsak ülkemizde de başarmamız çok zor!
Özellikle, eli kalem tutan, aydın ve sanatçı olduğu söylenilen, duygu insanı diye adlandırılan Defter üyeleri bu konuda gerçekten sınav vermektedir.
Yazınızın tümüne katıldığımı bilmenizi isterim.
Eyvallah!
Bu site dünyanın en güzel sitesi.
Habib Dağ bey de sanal alemin imparatoru.
Bu sitede yazan şair ve yazarlar çok şanslılar, çok vefalılar.
Bu siteyi kuranlara, yazı ve şiirlerini yayınlayanlara, üyesi olmaktan gurur duyanlara teşekkürler.
Secaattin Öztürk ve Tacettin Yıldırım ağabeylerle Bedri Tokul Beylere hürmetler.
Dilerim kıyamete kadar varosun bu harika site.
Dostlukla, başarıyla, şiirle daha nice yıllara inşaAllah.
Sitemizin tüm usta ve üstatlarına saygılar, selamlar.
Bu site kültür ve edebiyat sitesidir.
Elbette herkesin bir dünya görüşü, siyasi fikri var ve bunlar şiirimize yazımıza ister istemez yansır.
Çünkü ürettiklerimiz bizi yansıtır.
Ama yansıtma farklı bir şey, kendi görüşünün tek olduğunu savunup, karşı görüşe ya da o görüşü savunan birine hakaret yağdırmak farklı birşey.
Bunun edebiyata ya da kendimize bir katkısı olmaz. Üstüne üstlük bu tarz bir davranışın bizden götürdükleri bizim göremeyeceğimiz kadar büyük ve çok olur.
Uzun yıllardır Edebiyat Defteri üyelerinin bu siteye canı gönülden bağlı olarak devam etmesi, kopmamasının en büyük sebebi, yönetimin özellikle ANSIZIN'ın adaletli ve tarafsız yaklaşımı ve site kurallarını hiç bir çifte standart gözetmeden uygulamasından kaynaklanmakadır.
Burası siyasi site değil, biz de siyasetçi değiliz. Siyasetin arkasına sğınıp hakaret içeren yazı/şiir ne şairine ne bu siteye yakışır ( aslında hiç bir yere yakışmaz)
Herkes kendi kişiliğinden sorumludur topluma karşı.
SAYGI ve HOŞGÖRÜ, atalarımızdan bize kalan en güzel miras. Yok etmeyelim.
Çok güzel ve yernde bir yazı Toynak abim.
Tebrik ve teşekkürler
BANU ULUDAĞ tarafından 5/9/2011 9:50:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazınızı okuyunca kendi kendime dedim ki; gönül isterdi ki, böyle bir yazı yazılmaya bile gerek kalmasın...
Şiirlerin güzelliğinde güzellikler yaşansın... Soluklanmak için duraklanılan yerde, gönüller incinmesin, hoşgörü olsun baş köşede.
Eleştiri/eleştirmek denilen haklara yönelik sözler sarfetmek yahut saldırmak değil ki..
Kişi yazdığının, yaptığının ve kötü söz sahibine aittir bilinciyle; yıkıcı değil yapıcı tavır/tutumda olsa/olmalı ve yönetim bunlarla, böyle konularla uğraşmak durumunda bile kalmamalı...
Dediğiniz gibi; kimse kimseyi sevmek zorunda değil. Ama mutlak saygı duymalı, saygı olmalı. Kişi; kendine yapılmasını istenmeyeni, başkasına yapmamalı. Her insanın kendine ve başka insanlara-bunlar her kim olursa olsun göstermesi gereken söz ve eylemler bütünüdür saygı.
İnsan 'insana' yakışanı yaparsa, kötülükler barınamaz diye düşünüyorum.
Güvenle yazıp/okunulan sitemizin kıymetinin bilinip, huzurun kaçmaması/kaçırılmaması dileklerimle.
Saygımla...
sera. tarafından 5/9/2011 5:28:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yüreğine sağlık koca şair
teşekkürler...
Arzum, bu yaznın güne gelmesi ... Pek çok arkadaşımız bunu okulamıdır diye düşünüyorum...
Tabi arkadaşlarımızın takdirine kalmış bir değerlendirme bu yazı...
Gardaşıma uzaklardan garip ve yetim selamlarımı, saygılarımı yolladım...
Lahey yanıyooooor, çok sıcaaakkk :))) Türkiye'mizin ikliminide çaldı AVRUPALILAR :)))))))
İşin açıkçası Edebiyatın içinde siyaseti sevmiyorum. İkisi de çok farklı kulvarlarda olan şeyler. Hele de bir edebiyat paylaşımlarının olduğu bir yerde öncelikle yazan kişinin dikkat etmesi gereken şeyler. Ha siyaset mi yapmak istiyorsun o zaman bir gazetenin köşesinde yazabilirsin. O ayrı konu tabişi ki. Bu da benim görüşüm elbette. Faydalı bir yazıydı. Biz bir aileyiz. Her renkten, her çeşitten gökkuşağınıon renkleri gibi olmalı ki anlamı olsun. Fakat tek şartla herkesa saygıyı mbilmeli. Saygılar
Yerinde, zamanında ve gerekli olan bir açıklamaydı. Teşekkürler.
Beş yıldır üyesi olmakla gurur duyduğum sitemizin tarafsızlığından şahsen en ufak bir şüphem yok. Zamanla tereddütlerimin olduğunu itiraf etmem gerekiyor belki, fakat sonuçta ikna oldum ve şu anda hiç bir tereddütüm kalmadı.
Sayın yöneticinin sözünü ettiği çirkinliklere gerçekten çok sık rastlıyoruz. Şunu da itiraf etmem gerekiyor ki ; bazen tahriklere kapılıp aynı çirkinlikleri tekrarlama hatalarına düştüğümüz de oluyor.
Biraz daha dikkatli olup, sitemizin saygınlığına zarar verecek her türlü davranıştan uzak durmalı ve çirkinliklerde ısrar edenleri uyarmalı ya da site yönetimine ihbar etmeliyiz.
Bu güzel site hepimizin olduğuna göre, ihbarcılığı kötü algılamamalı ve sitemize sahip çıkmak, onu korumak adına, nemalazımcılıkta ısrar etmekten kaçınmalıyız.
Fikret TEZAL tarafından 5/9/2011 12:22:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben bu site benimde ilk göz ağrımdır.
Açıkça söylemek gerekirse önerilen diğer siteler bana hep yavan gelmiştir.Hani insan nasıl kendi evinde bağdaş kurup oturabilirse, sanırım işte öyle birşey.Edebiyat Defteri bana her zaman o rahatlığı hissettirdi, diğer yandan bizlerin de O'na bir takım rahatlıkları hissetirmemiz gerekir.
Burası madem ki bir edebiyat buluşması, o halde herşey karşılıklı olmalı.Gülü aldın mı suya koymalı, soldurmamalı.
Teşekkürler toynak.
Çok güzel söylediniz...Fazla söze gerek yok sanırım. Çoğunluğun sitede siyasi yazılar istemediğine eminim. İnsanı geriyorlar, cevap verseniz yazan kişinin istediğini yapmış oluyorsunuz, vermeseniz sinirleriniz bozuluyor...
Sayın ANSIZIN'ın ifade vermek zorunda kalması da, gerçekten can sıkıcı bir şey.
Gerekli bir yazıydı, ama kim ne kadar dikakte alır bilinmez.
Saygılar.
Edebiyat Defteri kendi adıma söylüyorum benim ilk göz ağrım ve öyle kalacak. Yönetim ekibinin sabır, anlayış, özveri çerçevesindeki başarılı çalışmalarını yakından izliyorum herkes gibi. Sizi tanımaktan da çok mutluyum. Dediğiniz gibi üye sayısı çok fazla. Genelde polemiğe sebep olabilecek hiç bir yazıya yorum yazmamaya gayret gösteriyorum. Edebiyat Defterinde uzun yıllar yazmak istiyorum. Başarılarınızın devamını dilerim. Saygı ve selamlarımla.