Bir hıristiyan şehit olabilir mi?
Geçen gün bir haber vardı.Haberde askerlik görevini yapan bir ermeni askerin arkadaşının silahından çıkan bir kaza kurşunuyla ölmüş olduğu ve şehit olduğu söyleniyordu.Kaza kurşunuyla ölen birinin ( savaşırken değil taburda) şehit olup olmayacağı başka bir araştırma konusu benim irdelemek istediğim konu: hıristiyan birinin Kurandaki tanımıyla şehit olup olamıyacağı.Peygamber efendimizden önceki zamanlarda onlar hak dini temsil ediyorlardı ve muhakkak kendi dönemlerinde Allah için savaşmış ve ölmüş olan askerler için şehit olmuşlardır demek doğrudur.Ama peygamber efendimiz geldikten sonra islam son din ve hak din olmuştur.
Tevbe sure 30.ayet
Yahudiler, Uzeyr Allah’ın oğludur, dediler. Hıristiyanlar da, Mesih (İsa) Allah’ın oğludur dediler. Bu onların ağızlarıyla geveledikleri sözlerdir. (Sözlerini) daha önce kafir olmuş kimselerin sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin! Nasıl da (haktan batıla) döndürülüyorlar!
Tevbe 31.ayet
(Yahudiler) Allah’ı bırakıp bilginlerini (hahamlarını); (hıristiyanlar) da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesih’i (İsa’yı) rabler edindiler. Halbuki onlara ancak tek ilaha kulluk etmeleri emrolundu. O’ndan başka tanrı yoktur. O, bunların ortak koştukları şeylerden uzaktır.
Allah a şirk koştukları için haktan batıla dönüyorlar.ve Allahın affetmediği tek günahı yani şirk koşarak kafir oluyorlar.Ancak maide suresi 69.ayette: İman edenler ile yahudiler, sabiiler ve hıristiyanlardan Allah’a ve ahiret gününe (gerçekten) inanıp iyi amel işleyenler üzerine asla korku yoktur; onlar üzülecek de değillerdir. diyerek gerçekten Allaha hakkıyla inanları tenzih etmiştir.
Nisa suresi
150. Onlar, Allah’ı ve peygamberlerini inkâr ederler, Allah ile peygamberlerinin arasını ayırmak isterler. "Kimine inanırız, kimini inkâr ederiz" derler. Bu ikisinin (imanla küfrün) arasında bir yol tutmak isterler.
151. İşte onlar gerçek kâfirlerdir. Biz de kâfirlere alçaltıcı bir azab hazırlamışızdır.
Nısa suresinin 150 ve 151. ayetinde çok açık belirttiği gibi peygamberlerin bir kısmına inanıp bir kısmına inanmamakta kafirliktir.
Bütün bu ayetlerin ışığında eğer bir hıristiyan şirk koşuyorsa ya da peygamber efendimizi peygamber olarak kabul etmiyorsa kafirdir.
Hadid suresi 19.ayet
Allah’a ve peygamberlerine iman edenler, (evet) işte onlar, Rableri yanında sözü özü doğru olanlar ve şehitlik mertebesine erenlerdir. Onların mükafatları ve nurları vardır. İnkar edip de ayetlerimizi yalanlayanlara gelince, onlar da cehennemin adamlarıdır.
Bu ayette de imanla şehitliğin eşdeğer olduğu, iman edenler ve şehit olanların mükafatları ve nurları olduğunu belirtiyor.ancak inkar edenlerin cehennem adamları olduğunu belirtiyor.
Kuran da Allah’a gerçekten inanmayan ve O’nun peygamberlerine inanmayanların şehit olamıyacağı çok açık.SAYGILAR.
YORUMLAR
şehitlik ne illaki savaş gerektirir ne de mecburi din. Demis sevgili Nuray Telli.
Ben de bu sekilde düsünüyorum.
Ve bilemeyiz bizim sehit olarak bildigimiz bir müslüman belkide bir vatan hainligi yaparken canindan olmustur.
Bunu Allah bilir.
Degisik bir konuydu.
Saygilarimla
Şehitlik islam dininin bir rütbesidir. Ancak gerçek bir müslüman, şehit olabilir. Hristiyan ise ülkesinde , kendi dininde kahraman ilan edilebilir ama şehit denemez.
Tabi ki her şeyde öncelik kalbin niyetidir. Şehitlik Allah rızasına niyet edip, onun rızasını amaç edinmekle olur.
Müslüman bir kişi, trafik kazasında bile ölse, eğer Rabb dilerse ona şehitlik rütbesi verir.
Kendi fikrime göre tabi.
Saygılar.
O zaman size bir soru sormak istiyorum.canakkale'de savasan anzaklar ya da 2. dunya savasinda savasan alman askerleride kendi vatanlari icin savasiyordu.ya da amerikanin su an irakta savasmasi da vatan icindir.vatan icin savasmak tek yeterlilik degildir.onemlidir ama daha da onemlisi ne icin ve nasil savastiginizdir?
Peygamber efendimiz geldikten sonra ve eger insanlar Allah'in birligini ve peygamber efendimizin onun peygamberi oldugunu kabul etmiyorlarsa kafirlerdir.Allah Kuranda cok acikca soylemis.yazimda bu ayetlerden bir kacini yazdim.Ama buna ragmen hayir sehitler hangi dinden olursa olsun muslumandir ve cennetliktir diyorsaniz diyecek bir lafim yok.saygilarimla.
ben yazınıza katılamıyorum.islamiyet insanları birleştirir, ayrıştırmaz.ve geldiği zamandan evvelki tüm peygamberleri kabul eder.hristiyan, yahudi ayırt etmeden.bunlar tek tanrılı dinlerdir ki başka yeryüzünde sayısız inanç şekli vardır.ve insanlar bu inançların olduğu yere dogarak varırlar, kendi istekleriyle değil.mentalite arttıkça kişi kendine uygun buldugu dini sonrasında seçebilir.tabiki fani hayatın elverdiği süre içinde...fakat şehitlik çok ayrı bir kelimedir.şehidin dini olmaz.şehitlik kutsal bir amaç için ölmeyi kapsar.bu gün şehit olan polislerimizde var.ne zorluklarla yaşıyorlar ve hayatlarını yitiriyorlar görev başında şehit düşerek.şehitlik ne illaki savaş gerektirir ne de mecburi din.yaradanımız tüm şehitlerimizi nur içinde yatırsın.saygılarımla...
nuray telli tarafından 5/9/2011 4:25:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
zamanlal
nuray telli
Eğer şehit olmayı İslamiyet'in Tanrısı "için savaşmış ve ölmüş" anlamında alıyorsanız, vardığınız sonuçta haklısınız. (Bu anlamda tarih boyunca çok az kişinin şehit sayılması gerektiğini de belirtmeliyim). Ama şehitliği vatanın değerlerini ve bütünlüğünü korumak uğruna can verme olarak alırsanız (ki bugün bir çok kişi tarafından bu anlamda kullanılmaktadır), evet, Hristiyanlar, Yahudiler, Budistler ve diğer inanç sistemi mensupları şehit olurlar. Saygılarımla.