Annelerimiz
Annelerimizin günü.
Ezilen, dışlanan, kolu bacağı kesilen, kafası ezilen, katledilen annelerimizin günü. Sahi son anne ne zaman katledilmişti de yazmıştı basın, göstermişti tv, anlatmıştı kadın programları.
Yarın annemiz aklımıza gelecek birçoğumuzun. Koca bir yıl boyunca köşesinden yüzünüze bakan evinde yalnız yaşayan, olurda ölürsem kaç gün sonra cesedim bulunur korkusu olan, yâda huzur evinde boynu bükük oturan annelerimizi basından reklam panolarından belleğimize kazınan gün vesilesiyle hatırlayacağız.
Evet, annemiz vardı bizi dünyaya getiren, kahretsin nasılda unutmuşum. Eyvah ne alsam şimdi hediye olarak diye düşündüğün annelerimizin şanslı günü bu gün.
Küçük ev aletleri, makyaj malzemeleri, çiçek hemde rengârenk, yazma, yemeni, eşarp, yok şalda alabilirsin soğuk havalarda omzuna alır senin veremediğin sıcaklığı hisseder.
Yok, be arkadaş seni unutmadım.
Seni dünyaya getiren annen ölmüştü, üç ihlâs bir Elham gerisi vesselam deme yinede sen. Senin kimden ne eksiğin var sende alabilirsin hediye. Kutsal toprakların toprağını.10-20-30 gramlık poşetler içerisinde. Güne özel karta üç taksit imkânında var hadi yine iyisin puanda kazandın. Mezar toprağına karıştır annen hacca gitmiş kadar olur. Bak sağlığında hiç aklına gelmemişti hoş ya hep sıkıntılar içindeydin sen. Evin taksidi, arabanın bakımı, hanımın mantosu yıpranan mobilyalar, modası geçen tüplü televizyondan annene bir türlü sıra gelmemişti. Kahretsin oda beklememişti aniden çekip gitmişti bir kuşluk vakti.
Evet, anneler günü hadi durma.
Bir gülücük,tatlı sıcak birkaç kelime,bir içten bakış sıcak bir sarılış.Hadi kelebek ol al bir buse yanağından,hadi utanma koca adam oldun ama sen hala küçüksün onun kocaman gözlerinde uzan dizine başını koy göğsüne.Hadi durma sık istersen yanaklarını kızar gibi yapsa da kızmaz aksine hoşuna gider.Sonra zaman akar içinde buruk bir his kalır.Özlersin ararsın ama bulamazsın anne diye soğuk taşları seversin.Mezar taşına Anne dersin.Anne!!
Senede bir gün değil her gün annelerimizin olsun. Tüm annelerin anneler günü kutlu olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.