...HIDIRELLEZ...
..HIDIRELLEZ...
Bütün Türk Dünyasında bilinen mevsimlik bayramlarımızdan biridir. Ruz ı Hızır (Hızır Günü)
olarak adlandırılan Hıdırellez Günü Hızır ve İlyas peygamberlerin yeryüzünde buluştukları gün olması nedeniyle kutlanmaktadır.
Hızır yaygın inanca göre Hayat Suyunu içerek ölmezliğe ulaşmış zaman zaman özellikle baharda insanlar arasında dolaşarak zor durumda olanlara yardım eden bolluk ve bereket ve sağlık dağıtan, Allah katında bir ulu yada peygamber. Hızır baharın baharla vücut bulan taze hayatın sembolüdür.
Altı Mayıs Cuma Günü Hıdırellez Bayramı bütün Türkiye de coşku içerisinde kutlandı. Gaziantep tede sabahın erken saatlerinden itibaren parklara çoluk çocuk piknikçiler akın etmişti. Antep in dört bir yanından otobüs ve dolmuşlar kavaklığa yolcu taşıdı. Şoförlerin mutluluktan gözleri parlıyordu. Kahvaltıdan sonra eller köftelik malzemelere gitti ve hazırlandı.
Belediye başkanlarının ve protokolün gelmesiyle saygı duruşu ve istiklal marşından sonra program başladı. Başkanların günün anlam ve önemini belirten konuşmaları.....Şahinbey Belediyesinin yapmış olduğu 1. Yağlı Köfte Yoğurma yarışması yapıldı. İlk üç kişiye hediye ve katılanlara başarı belgesi verildi. Bu arada sabahın erken saatlerinde başlayan müzikle parkın içi panayır havasında devam ediyordu. Kızlarımız gençlerimiz gün boyu oynayıp halay çektiler. Kaç dakikada bir müzik kesiliyor ve kaybolan, bulunan çocuk anonsları yapılıyordu. Herkes kağıda yazdıkları dileklerini derenin içine atıyorlardı. Paçalarını sıvamış çocuklar soğuğa aldırmadan dereye girip kağıtları okuyor ve tekrar atıyorlardı. Yıllar sonra akıllarına gelecek ---Hey gidi günler hey deyip yapmış oldukları muzipliği anlatıp gülecekler. Okudukları dilekleri tek tek söyleyecekler..
Kısaca Gaziantepliler tabiri caizse iğne atsan yere düşmez kalabalığı ile memnun ve mutlu şekilde evlerine gittiler .