Yak Beni!
Hadi uykusuz ve sigarasız gecelerde izmarit biriktirmece oynayalım İlayda. Bilirsin ben en çok bu oyunu severim, gözlerine bakarak efkarlanmak ve tadını çıkaramadan anın- ayrılacağımız vakti düşünmek- ve çekmek sigaradan nefes nefes bitirmek tüm anı… Hadi menekşe gözlerinde bir yer ver bana İlayda, uzunca bak gözlerimin içine ve nihilist et beni! Zihninde bir hiç olayım, bilirsin senin için; senin isteğin olmakta güzel… Ruhumu bedenden ayır, parçalara böl ve her birine ayrı bir hükmet, kölen olmaya razıyım tüm devrimsel düşlerime inat… Tüm iklimlerimle yanında olmak için yak beni de bir sigarayı yakışın gibi, yeter ki sadece cebinde gezdirme beni… Ağzına götür beni, elinle kavra bırakma, bitecek diye korkma eğer seversen; beni bitmem emin ol, yak beni yanmaya hazırım, inan ki… Tüm muştulardan ayır, Platon’dan, Sokrates’ten, İbn-i Farabi’den ayır beni, başka bir yere koy, yerim başka olmalı benim. En güzel kıvrımlı dudaklarına yakışırım sadece, yak beni yanmaya hazırım inan ki…
Hiç fark etmez beni neyle yaktığın kibrit, çakmak, köz. Tüm maddelere yanarım emin ol, hatta gözlerinle baktığın zaman bile yanarım, yeter ki yak beni yanmaya hazırım inan ki… Tasavvur et beni, nasıl ekildiğimi, geldiğim yeri, sana gelene kadar ki ilerleyişimi. Senin için hazırlandım ben senin için sardılar sarmalıdılar. Kader ağlarını sana gelmem için ördü İlayda, kabut et beni…
Sana gelene kadar çok acılar çektim İlayda. Doğduğumda tümdüm beni biri nasırlaşmış elleriyle kopardı önce, yapma dedim dinlemedi ben sana geliyordum oysaki bir yarım eksik, affet! … Adını bile unuttuğum insanlarda kaldı bir yarım, hiç aşina olmadığım dudaklarda gezdi bir yanım, yordular beni, yaktılar kimisi, kimisi parçaladı, kimisi yarım bıraktı kimi hiç yakmadı. Oysa ben sana geldim yak diye beni, yak beni, yanmaya hazırım inan ki…
işte önündeyim bir kibrit tanesi ve ben… İster yak, ister bırak… Bir sigaralık ömrümüzde ister al, ister sat! Yalnız unutma ne olur: bıraktığın zaman beni önce kuruyacağım sonra yavaş yavaş solacak beyaz tenim, ömrümün son demi olacak senden başka kimse yakmayacak beni bırakıp gittiğinde sıradanlaşacağım, bir köşede unutulacağım vicdanın el verirse bırak beni! ...
Hadi yeter ki yak, yanmaya hazırım inan ki…İlayda…
24,03,2011 06,20
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.