- 2138 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Seyyar Yazar, Ali Nabi Terzioğlu
Ali Nâbi Terzioğlu, emekli öğretmenlerimiz ve yazarlarımızdan biri idi...
O, geçen ay dostlarından ayrıldı(1932- 12.4.2011 Trabzon).
Yetmişdokuz yıllık hayâtının son ondört yılında, O’nu hep, kültür çalışması içinde geçmiş hâtıralarını anlatırken dinledim, resimledim ve kamera ile kaydettim.
Yüzündeki hayat çizgilerini anlatsam- anlatamam...
O hep, İlk okul çocuklarının okuyup- anlayabileceği kısacık cümlelerle yazdı ve okul- okul dolaşıp- kitaplarını aracısız ve ilk elden sattı. Bu, belki de Trabzon’da bir ilkdir?!
Dost ziyâretlerini esirgemediğine çok defâ şâhid oldum. 19 yaş benden büyüğümün bu nezâketi belki de bu yazıları yazmama sebep oldu. Canlı kitaplarımdan birini daha kaybettim; geçen ayın onikisinde(Nisan,2011).
Ali Nâbi Terzioğlu’na ve Şehidlerimize Allah Rahmed Eylesin... Âmîn.
Saygılarımla.
Kadir Yeter.
06.5.2011 CUMÂ. TRABZON.
YORUMLAR
Allah c.c rahmet etsin. Kendi çapında mücadelesini vermiş. İz bırakmış. İyi ki yazmışsınız.
kadiryeter
Kültür dostlarımız çok da; gönülden sızlayanımız az!...
3. ölüm yıldölümü gününde(21.6.2008), Şair, Hüsnü Mustafa Tomaç Hocamı tek başıma ziyâret etmemi hazmedemiyorum.
Ya, Şair, Ali Rızâ Yıldız'ın 55 yıl yaşadığı (85 yıllık)evi, belediyenin açtığı mahkeme kararı ile yıktırıp- harman yeri açması!(24.6.2011).
İnsanlar, durup- dururken şair olmuyorlar... bir zorları var ki, yazmak zorunda kalıyorlar!...
Kimi kime şikâyet edeyim?... Türk Bayrağımızı asmasını bilmiyoruz daha!...