- 629 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞAVO DEDEM............................
.
Şavo dedem demişken bir hikâyesini daha anlatayım sizlere……
Bizim şavo çalışkan demir bilekli bir er imiş. Emeğin kolundan, kavradığı gibi bolluk bereket bana mısın? Demiyormuş.”boş duranı Allah sevmez” bu sözün arkasından değil. Önünden gidermiş hep.
Yine öyle sırdan bir günmüş.
Sabahın seherinde küllü kâinatın dili yeni açılmış. Doğanın yakasında türlü çiçekler, güzelliğini göstermiş. Kuşların cıvıltısı, inanlımız bir koro kurmuş. Her şey mutabıkmış.
Şavo seslenmiş:
“Zarife! Koy biraz, azık ormana gideceğim bu gün"der.
Ve arabasını hazırlamak için acele kendini dışarıya atar. Ahırda kara ile bela adında iki çift öküzü varmış. Kara öküzü, ilçeden almış. Bela’yı ise, Zarife’nin babası dana, olarak vermiş. Besleyip büyütmüş. Öküz olmuş, zamanla.
Adının da. Bela oluşunun şöyle ufak bir anısı var.” Zarife, ikide bir, babam verdi. Bu öküzü”böbürlen böbürlene söylenirmiş. Buda er gururunu incitir olmuş. Her neyse.
Bizim, Şavo kaç kere, bıçağı dayar, hayvanının gırtlağına. Ama kesemez. Merhameti tutar can damarından. O yüzden. Ona! “belasın sen? Avrat diline düşürdün beni adınla yaşa” deyi vermiş. Öylede kalmış adı.
Şavo: bu arada yola düşer zaman kayıp etmeden.
Kağnı arabasının. O ! kulak zarını, yerle bir eden, sesi eşliğinden. Uzun gözdenden, büyük güneyden derken? Varır söğütlü yaylasına.
Arabayı tam bayıra doğru eyler öküzlerini salar yeşil otlara. Kendisi de sarı gelin, türküsünü çığıra çığıra iner, ormanın derinliklerine.
Bir iki kurumuş çam ağacının, ince belinden keser. Ama çok az olduğunu oda biliyor. Nihayetinde Sırtına yükler odunları, kısa günün karı elden bir şey gelmez.
Bir, iki soluklanmadan. Aniden, olduğu yerden, durur.
Gözleri fal taşı gibi büyür. Birde ne görsün bir çift tekerlek. “Allah’ım bunların burada işi ne? Kimin acaba? Sırtındaki odunları indirir.suratının ifadesi güllü basama”şavo karda bu gün. İçinde mutluluk daha bir depreşir. Dokunmayın keyfine. Şavo’nun
Elindeki baltayı, nefes almadan vurur vurur tekerlere. Ve tekerlerin her ikisini bir güzel doğrar. Eline sağlık JJJ
Sırtına alır yükünü bayırda çıkmak için bismillah der.............
“Şavo karda yine.” Şavo karda heyet beeeeeeeeee! J
Arabasının yanına gelir.
Oda ne!!!!!!!!Ne yazık ki kendi arabasının tekerler imiş.
Ve yükünü indir. Evet, yeni Teker almak kolayda? Yiğidin tükürüğünü yalaması daha da bir kolaymış CANIIIIIIIIIMJ
kısa günün kazancı demiş.................
.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.