- 578 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NOT DEFTERİMDEN
ÖĞRENCİLERİM
…..psikoloji okumayı neden düşünüyorsun dediğimde iri siyah gözlerini daha açarak tane tane “..günümüzde ve gelecekte insanların gerek maddi gerekse manevi bunalımları asla son bulmayacak ve insan sürekli ruhsal gerilimleri ile yaşayacak bu yüzden insanlara yardımcı olmayı seviyorum “..dediğinde ne kadar kararlı olduğunu ve bir o kadar da kendisine öyle güveni vardı ki gözlerinin karalığı kararına vurmuş çok etkilenmiştim bu iddialı duruş karşısında hayranlık ve takdir duygularımı gizleyemezdim bu asil milletin evlatları olarak öğrencilerimizle gururlanmakta ve onları sevmekte gecikmememiz gerektiğini düşündüm…
….neden bu kadar ağlıyor kendini üzüyorsun seni ağlatan nasıl bir konu var başında dediğimde “..sınıf arkadaşlarıma bakıyorum hiçbir şeyin farkında değiller ne kadar uzaklar iyi güzel doğru olan davranışlardan .Dayanamıyorum onların hafifliklerine yaptıkları ses gürültü ders dinlememek gibi benzer durumları beni bunaltıyor duramıyorum içlerinde .Sınıfta bazen parfüm sıkıyorlar daha çok dayanılmaz oluyor nefes alamıyorum havalandırma da yapılmıyor ne yapacağımı bilemez oluyorum ortamdan çıkmak kaçmak geliyor içimden ..oysa her şey biraz empati biraz anlayış ve sevgi ile yola girecek…“ gözyaşlarını bir yandan kuruluyor bir yandan içinden geldiği gibi hiçbir şeyi saklamadan içtenlikle anlatıyordu anlatım ve ifade güzelliği kadar bilgi kelime kültür standardı yüksek olan öğrencimin düşünen ve bunun sızısını çilesini hisseden ve kendini geliştirmiş olarak görmekten son derece mutlu olmuştum her gördüğümde onunla bir iki cümle konuşmak ondan farklı sözler yakalamak istediğim günlerin birinde “..toplum farklı olanı dışladığını sanarken aslında farklı olan dışlamıştır toplumu ..” cümlesini bir çırpıda söylediğini hayret ve ilgiyle dinledim .Aramızdaki konuşmalar giderek sosyal ahlaki kültürel bilinç üzerinde geliştikçe öğrencilerimizle anne-babalar olarak öğretmen ve idarecileri olarak moral ve güven duyabileceğimizi huzur ve gelecek adına umutlarımızın artmasında haklı olduğumuzu söyleyebileceğimizi gördüm .
..demek tarih ya da coğrafya öğretmeni olacaksın peki seni buna tercih ettiren sebepler nedir diyorum “..bilmiyorum ama öğretmenini seviyorum ondan olabilir veya günümüzde sık sık konuşulan tarihsel olayların daha uzun daha açıklayıcı bilgilerini merak ettiğimden olabilir okuduğum kitapların tarih ağırlıklı oluşu ama en önemlisi içimden gelen bir merak arayış ve kendi medeniyet kodlarımızı tarihsel genlerimizi çok sevdiğimdendir diyorum.. “ bir çırpıda söylemişti saygılı sempatik temiz davranışları ile her zaman aynı duyarlılıkta gördüğüm bu öğrencimizin gözlerinde genç fatih’in çağ açan kapayan iradesi kararlılığı ve bilgeliği görüyordum nasıl heyecan duymam nasıl umutlanmam öğrencilerimizle ..
….okul wc. inde sigara içerken yakalanan kız öğrencinin yüzü sigaranın bu genç yaşta yapacağı tahribat kadardı bir ölünün rengi yayılmış sinmişti yüz tenine oysa yaratan en güzel rengi ile bizleri bu dünyaya getiriyor. Bize emanet edilen bedenimize en güzel şekilde bakmalıydık sağlıklı ve dinç bir görünüm bize her yönden moral katacaktır .Neden ..ama neden buna nasıl cüret ederek okulda sigara içmeyi düşündün ..diye sordum “..evde herkes içiyor bu bende vazgeçilmez bir tutku olarak ruhuma sindi öyle ki sabah ilk işim evin balkonunda bir tane içmek kendime geleceğimi her şeyin iyi başlayacağını zannederek bunu yapmayı alışkanlık haline getirdim ama bunun doğru olmadığını biliyorum fakat vazgeçemiyorum..” gözlerini sık sık yere indiriyor ya da kaçırıyordu solgun cansız yüz rengi al al olacak fakat olamıyordu sigara öyle kalıcı bir format atmış ki yüzündeki kireç ten kaybolacak gibi değildi disiplin cezası alacak veya çağırıp bağıracağımı azarlanıp gözyaşlarına boğulacağını bekleyen öğrencimizin anlayışlı ve sabırlı ve nasihat ağırlıklı sözlerim karşısında “..çok ..ama çok özür dilerim bu kez bu bana çok dokundu hocam şu anda derin bir pişmanlık utanç içindeyim ..bunları sizden affedilmem ceza almamam için söylemiyorum . Karşınızda hissettiğim mahcubiyet ve yalancı durumlarına düşmem endişeleri derin bir üzüntü yaptı bana ..hocam çok özür dilerim öğretmenimden sizlerden..” cümlelerini dura dura bir çırpıda söyleyivermişti gözleri dolmuş fakat ağlayamamıştı üzgündü ve yıkılmış gibiydi oturmaya çok ihtiyacı vardı fakat ayakta durmayı başarmaya çalışıyordu bu görünüm içimi acıtıyor durumuna üzülüyordum . öğrencilerimizin önce ailede başlayan daha sonra arkadaş edinme ile devam eden çıkmaz ve açmazları her an gözlerimizin önünde her biri ile ilgilenildiğinde son derece yeniden inşa edildiklerini yeni kararları ile hayata daha kişilikli doğru ve ahlaklı sarılacaklarına iyice emin olmuştum …
....manevi üslup itibariyle işlediğim ders konusunun bir yerinde öğrencinin birden “ gözlerim görmüyor..göremiyorum hocam..“ şeklindeki çıkışı ile irkilmiştim sınıf arkadaşları şaşkınlık içindeydi saniyeler içinde zihnimde uçuşan bir hatırlama ile geçen yılda gözleri birden görmemeye başlayan öğrencinin hikayesi aklıma geldi dünyada eşi benzeri az görülen ve tedavisi de mümkün görülmeyen bir hastalık o öğrenci bizi ziyarete gelmişti bir gün annesinin kolunda dünyalar güzeli öğrencimiz okulu arkadaşlarını öğretmenlerini çok özlemişti kendisini çok cesur metanetli ve olgun bulmuştum o ilk günlerin sarsıntılarını atlatmış tedavisi uzun ya da mümkün olmadığını bildiği halde görmeyen gözleriyle barışık olduğunu hayatın içinde olmasını yeterli bulduğunu söylemesi duygulandırmıştı beni şimdide bu ikinci vaka bu çığlık bu endişe verici durum aklımı başımdan almış telaşlanmıştım arkadaşların kolu arasında revire indirmiş ailesini acilen aramıştık konu hakkında durum değerlendirmesi yapmak için sınıfta konuşmaya başladık arkadaşları öğrenci hakkında sık sık başına değişik farklı depresyonlar geldiğini ama bunun yeni bir durum olduğunu söyleyince endişelerim daha çok arttı anne-baba geldi derin bir hüzün yüzlerini sarmıştı acılarını anlayabiliyor nelerin kendilerini beklediğini onlardan önce düşünmeye başlamıştım .Ertesi gün ve daha sonraki günlerde nasıl bir müdahale ile düzelmiş olmalı ki bir hafta sonra geldi dikkatle izlediğim günlerde öğrencinin peşini bırakmayacak sürekli tedavi alması gereken sorunlarla başı dertte olduğunu daha iyi fark ediyordum içim her zaman acıdı. onu her gördüğümde daha hangi sürpriz depresif olaylarla karşılaşacağımızın tedirginlikleri hep devam etti .Bir gündü babası ile geldi başka bir okula gitmek istiyordu kaydını aldı gözlerinde bir türlü kurtulamadığı o ruhsal psikiyatrik korkuları da alarak ..
Mustafa kaya
05.05.2011 / Çengelköy
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.