- 779 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZAMAN
İstemek, başarmak için gereklidir; ama bitirmek için başlamak gerekir. Bu da zamanda yolculuk yapmakla olanaklıdır. Nereden geliyorsun? Nereye gidiyorsun? Necisin? Yaşamının anlamı nedir? Yaşamının amacı nedir? Sahip olduğun şeylerin farkında mısın? Sahip olduğun şeylerin değerini onları kaybetmeden biliyor musun? Dün, bugün, yarın...Tekrarı mümkün olmayan tek şey zamandır.
Zaman yönetimi demek; zamanımızın, amaçlarımızın, sorumluluklarımızın, zevklerimizin ve sosyal yaşamımızın içerdiği etkinlikleri bir arada yürütebilecek biçimde planlanması demektir.
Zaman yönetiminden amaç: Zamanı doğru biçimde planlamayı öğrenmek, yaşamımızda yapmak istediğimiz tüm işlere zaman ayırmak, mümkün olduğunca stresten uzak yaşayabilmektir.
Zaman yönetimi, zamanı yönetmekten daha çok, zaman içinde kendimizi yönetmektir.
’ Yaşamı seviyor musunuz? Zamanı boşa harcamayın, zira yaşam ondan yapılmıştır’ der Benjamin Franklin. Zaman nedir? Zaman bir eylemin içinden geçtiği, geçmekte olduğu ya da geçeceği süredir.
Bir başka deyişle, zaman iki hareket arasındaki süredir.’ Vakit nakittir ’ sözü bir gerçeği ifade etse bile vakit nakitten daha değerlidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.