TEZADLAR ÜLKESİ TÜRKİYE’M
Yer küresinde bir benzeri daha var mı, bilmiyorum!.
Mecazî mânada: Serbest dolaşım özgürlüğü olan Çakalların, pençesine pranga vurulmuş Aslanları boğarken gördüğünüzde, hiç şaşırmayınız. Çünkü burası Türkiye!.
Şahlanmış küheylanların ve doru tayların saf dışı edilip yerine, yaban eşeklerinin yarışa sokulduğu bir ülke düşünüyorsanız, uzaklara gitmenize ve hayâl kurmanıza gerek yok!. İşte karşınızda Türkiye!.
Suyun üst başında duran anaç kurtların, suyun alt başında otlayan körpe kuzulara bir bahâne gereği, “Suyu fazla bulandırmayın!. Yoksa canınıza okurum!” diye, gönderme yaptığını; kurnaz tilkilerin ise, tavuk gütme kampanyası başlattığını!.. Ol bâb da, damda deve arandığını yada karanlıkta gölge kovalandığını duyduğunuzda, zinhar hayret etmeyiniz. Zira bulunduğunuz mekân nede olsa, Türkiye!.
Hakikî mânada: Ayyaş avazlarının ayyuka çıktığı, sarhoş kusmuklarının kaldırımları kirlettiği!.. Cinsi sapıkların cirit attığı ve vurguncuların kol gezdiği!.. Frengili âşüftelerin rağbet gördüğü, hatta teşvik ödülü bile aldığı!..
Buna mukabil, hâlâ başörtüsüyle uğraşıldığı ve inancını yaşamak isteyenlere zulüm yapıldığı!..
İnsan haklarından dem vuran “şaklaban”ların iş yerlerinde ve özel hizmetlerinde çağdaş kölelik sistemi uygulandığı!.. Diğer bir ifâdeyle karın tokluğuna hizmetli çalıştırıldığı bir ülkenin adıdır, Türkiye!.
Bre heyy!.. Aşkımın ve sevdamın ilk ülkesi Türkiye’m!.
Bir yanın sazlık samanlık/Bir yanın tozluk dumanlık. Bir yanında kalaycılar kap kalaylar henk ile/Bir yanında demirciler demir döver âhenk ile. Bir yanında yamyamlar kan içer bayram eder/ Bir yanında yiğitler serapa kurban gider.
Aç gezenler ekmek toplar çöplükten/ Karnı toklar armut devşirir gökten. Bir yanında böbreğini satanlar/ Bir yanında deveyi havuduyla yutanlar... Bunlar, senin ayıbın değildir Türkiye’m!. Senin ekmeğini yiyip, suyunu içenlerin ve havanı soluyan yozlaşmış kafaların ayıbıdır, sevgilim!..
Bre heyy!.. Taşına,toprağına/ Dalına yaprağına kurban olduğum güzelim ülkem!.
İpini koparanlar, kazıktan boşananlar, sap yiyip saman çıkaranlar!.. Azanlar, tezenler, salma/seyip gezenler ve bilumum sürüngenler zümresi ve de mızıkacılardan müteşekkil çapulcu taifesi... öz kaynaklarını kurutmak için harıl harıl çalışıyorlar!.
Bir de seni müdâfaa eden öz sahiplerine alçakça saldırıyorlar!.
Bre heyy!.. Göğsü,ay-yıldızlı bayrağımın ülkesi... Bre heyy!..
Ahmet Süreyya DURNA