- 2086 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Globalleşen Dünya ve Başarı Yokuşu
Globalleşen Dünya!
Nedir bu? Hemen herkesin diline dolanmış uyduruk bir ibare bence. Aynı zamanda "Küreselleşen Dünya" anlamına geliyor olsa gerek. Dünya, yeterince küre şeklinde ve doğal olarak, küresel değil midir zaten? Aslında anlatılmak istenen(bence): Yuvarlaklaşan, ve hatta ibneleşen dünyadır(!). Küreselleşen Dünya’dan da anlatılmak istenen aslında, döndükçe sıfıra ulaştığınız bir başarı hikayesidir. "Ne kadar dönersen dön, kıçın hep arkanda" der gibi...
Peki ya başarı? Nedir başarı? Herkesin istediği bu değil mi?
İstediğiniz başarı için istemediğiniz şeyleri yapmak zorunda kalıyorsunuz.Çok çalışıyor, çok yoruluyor ve ancak çok başarılı olabiliyorsunuz... Oysa başarı, istediğniz şeyleri, severek yapıp, ve gerekirse bunların sonucunda karşılacağınız zorlukları, ödenmesi gereken bedelleri göze almak değil midir?
Başarı bir yokuştur aslında, vesselam!
Şu pisagorun, dik üçgenleri gibi... Başarı, o yokuşun zirvesine varmak değildir esasen. Sadece o malum yokuşu çıkmaktır başarı. Ve bence budur aslolan. Amaç, yokuşun zirvesine varmak değil, çıkabildiğin kadar, tırmanmak olmalıdır o yokuşu. Sakin sakin, sindire sindire çıkılmalı başarı yokuşu. Yokuş boyu tüm çiçeklere, ağaçlara ve sevdiğiniz, hoşunuza giden her ne ise, onlara bakarak... Ve o zirveye vardığında; ötesini merak etmeden, daha fazlasını istemeden, aynı şekilde; çıkarken sadece baktığı güzellikleri, bu sefer tadarak inmesini bilmeli insan..
Çünkü başarı yokuşu, dik üçgenlere benzer.
Başarı yokuşunun sınırlarını zorladığınız takdirde inişi değil, düşüşü vardır. Zirveye ulaştıktan sonra ’geri dönüp’ inmeyi bilmelisiniz . Yoksa ilerisi iniş değil düşüştür aslında. Ve emin olun zirvenin ötesi uçurumdur. Aslında yokuş çıkarken, ayakları yere basarken; uçmayı bilmeli, insan.
02/05/ikibinon1
Ahmed Doğan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.