EY ZEKERİYA!
Çocukluğum anneannemin anlattığı menkıbeler ve hikayelerle geçti.Ne kadarda içten inanmış ve temiz kalpliydi.Yıllar geçtikçe daha iyi anlıyorum ki nice mürekkep yalamış alimden daha iyi anlamıştı İslamı.Çalışkandı,adaletliydi,dürüsttü,hoşgörülüydü,edepliydi kısacası gerçek bir Müslümandı.
Anlattığı menkıbeler içinde Zekeriya peygamber beni çok etkilemiş olacak ki,hatırladığımda hep ürpermişimdir.Hz.İsa dünyaya gelince bu durumu asla anlayamayan kalbi mühürlü insanlar Hz. Meryem’e iftiralar atmış,bununla da kalmayıp onu koruyan akrabası Zekeriya Peygamberi de tehdit etmişlerdi.Hz Meryem Mısıra gitmiş ama dedikodular kesilmemişti.Hatta Zekeriya Peygamberi öldürmek için adamlar bile seçilmişti.Zekeriya peygamber kaçarken bir ağaç ’’Ey Zekeriya! buraya saklan’’ diye yarılmış ve peygamber ağacın içine saklanmıştı.Tabi İblis durumu hemen takipçilerine bildirmiş ve adamlarda ağacı ortadan kesmeye başlamışlardı.Yavaş yavaş kesilmek, hangi can dayanabilir ki buna?
Zekeriya peygamber acısından feryad eder.Ve Yüce Allah buyurur;
’’Ey Zekeriya! Neden sabretmiyorsun. Eğer bunu bir daha yaparsan seni peygamberler defterinden silerim’’
Ve şehadet...
Evet Allah’tan başka hiçbirşeyden yardım dilememek,Allah’tan başka hiçbir şeye sığınmamak.Ne kadar açık ve net bir tevhid anlayışı.