- 1062 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Ani Komşu Ziyaretim
Yıllar önce mahallemize bir komşu taşınmıştı.Karı koca ikide çocukları vardı.Mahallede herkes bu komşudan uzak durmaya çalışırdı.Kimse gidip gelmezdi.Birgün mahallede komşular otururken,bu yeni taşınan komşuda ordan geçiyordu.Geçerken ezik bir ifadeyle selam verdi.Hiç kimse verilen selamı almadı.Kadın sanırım kimse duymadı diye selamı tekrarladı.Gene kimse oralı olmayınca nasıl olduğunu anlamadan ben selamı aldım,(o zaman kuran kursuna gidiyordum.11 yaşımdaydım.Hocamız bize selam vermek sünnet,selamı almak farz demişti.Verilen selamı almamak çok büyük günah demişti,o yüzden verilen selamı hep almaya çalışmışımdır.) herkes dönüp şaskınlıkla bana bakmıştı.Kadın ezile büzüle oradan uzaklaşırken eliyle gözlerini sildiğini gördüm.Bu bana çok dokunmuştu.Neden selamı almadıklarını sordum bana cevap vermek yerine dur annen gelsin akşam annene söyleyecepğiz bu kadınla konuştuğunu dediler.Şok olmuştum resmen.Neyse akşam annem geldiğinde kimsenin anneme söylemesine fırsat vermeden ben merak ettiğimden olayı anlattım.Annem sadece acı bir şekilde gülmüştü.Çok ısrar ettim söylemedi.Bu bana dert oldu.Ne yapıp yapıp bu sırrı öğrenmeliydim.Bir ay sonraydı, içimde bir sıkıntı vardı.Ne yaptımsa içimdeki sıkıntı geçmek bilmiyordu.Aniden yeni taşınan komşuya oturmaya gitmek geçti aklımda.Anneme söylemeden gitsem olmazdı.Söylesem izin vermiyeceğini biliyordum.Kafama taktım söyleyecektim izin verirse güzel, vermezse ben söyledim benden günah gitti anlamında sansımı denedim.(küçükken bir şeyi kafama takınca ve aklıma yattıysa mutlaka yapardım)Anneme söyledim yeni taşınan komşuya gitmek istiyorum.Nerden çıktı falan dedi.Başta izin vermedi çok ısrar edince haydi git ama sakın geç kalayım deme dedi.Eminim o anda meşgül olduğundan beni başından savmak için izin verdi.Neyse annemin yanağına kocaman bir öpücük kondurduktan sonra kapıdan sevinçle çıktım.Giderken anneme boş ellemi gideyim dedim,bunu hiç düşünmeden söyledim.Hani ALLAH söyletti derler ya aynen öyle.Annemde bari önceden haber verseydin bir tepsi baklava yapsaydım götürmek için dedi.Biliyorum bana tatlı bir tepki vermişti.Kapıdan çıkarken odunluğa takıldı gözlerim.Sebebini bilmediğim bir iç güdüyle odunlukta kucağıma alabildiğim kadar odun doldurup komşuya gittim.Kapının ziline dokunurken aklım başıma geldi.Kız sen delimisin bu odunlarda neyin nesi diye sormıyacakmı.Tam geri dönüyordumki kapı açıldı.Kadın beni gördü.Artık geri dönemedim.Kadın kapıyı yukarıda bağlı olan iple açmıştı.Beni gördüğü için içeri girmişti gelmemi bekliyordu.Odunları köyde ekmek yapılan ocak denilen yere bırakıp içeri geçtim.Hava buz gibi olmasına rağmen soba yanmıyordu.İki çocuk soğuktan titriyorlardı.Kadın piknik tüpünde ısıttığı su buharıyla oturma odasını ısıtmaya çalışıyordu.Çocuklar tir tir titriyor çok kötü öksürüyorlardı.Hastalarımı diyebildim şaskınlıktan.Evet hastalar dedi.Elimi sobaya verdim teneke soba buz gibi.Neden yakmadınız dedim.Başını önüne eğdi.Anladımki yakacak bir şey yoktu.Az önce evden odun getirdiğimi unutarak az bekleyin deyip çıktım.Kadın arkamdan çağırdı.Getirdiğin odunlar için ALLAH razı olsun dedi.O zaman evden odun getirdiğimi hatırladım.Bu davranışıma bir türlü bir anlam veremedim.Eve gelip anneme herşeyi anlattım.Annem vah vah diyerek dizlerini dövüp, üç dört kucak odun,yemek,ekmek bir şeyler alıp tekrar eve gittik.Biz gidene kadar az önce götürdüğüm odunlarla soba yakılmış ev hamama dönmüştü.Çocukların yüzüne renk gelmişti.Kadının kocası memur olarak çalışıyorken bir iftira yüzünden hapse düşmüş.kocası hapse düştü diye tüm mahalleli kadına sırt çevirmişti bu yüzden.Babamın belediyeye müracatında bu komşular için ücretsiz kömür,odun yardımı yapıldı.Adamın şuçsuz olduğuda yaklaşık bir ay sonra ispatlandı ve hapisten çıktı.İşte aniden içimden komuşuyu ziyaret etmek duygusu bir ailenin içinden bulunduğu içler acısı durumu ortaya çıkarmıştı..Bu olaydan çok etkilenmiştim.
Gülşen...
YORUMLAR
Çok güzel bir anlatım,çok güzel bir konu,keşke insanlar insanları olduğu gibi kabul etselerdi.Tebrik ederim.
Agla_yüregim
peşin yargılı olmadan....insanca yaklaşım....insanlığın ta kendisidir...güzel bir konu....paragraf açarak yazarsan okurken zorlanmayız sevgiler ....gülşen kardeşim
Agla_yüregim
Agla_yüregim
böyle güzel bir aileye yardımda vesile oldugunuz için ALLAH. Sizden razı olsun..teşekkür ederim .duyarlı yüreginizi kutlarım..severek okudum yazınızı.tabiyi aglıyarak okudum...gül diyarından selam lar